256
MADR precizează că Legea 321, a supermarketurilor, care prevede ca 51% dintre produse agroalimentare scoase la vânzare de retaileri să provină dintr-un „lanţ scurt de aprovizionare“, este o lege care nu va atinge scopul urmărit de iniţiatorii ei, şi anume de-a încuraja producătorii agricoli români, având în vedere că, potrivit definiţiei, „lanţ scurt de aprovizionare“ nu este echivalent „produse româneşti“. „Lanţul scurt de aprovizionare“ este definit de către Ministerul Agriculturii ca fiind „un lanţ de aprovizionare care implică un număr limitat de operatori economici, angajaţi în activităţi de cooperare şi de dezvoltare economică locală, precum şi relaţii geografice şi sociale strânse între producători, procesatori şi consumatori“. Or, această definiţie nu îngrădeşte libertatea supermarketurilor de a cumpăra carne, legume, fructe, miere, ouă, produse lactate şi de panificaţie din alte ţări, susţine ministerul de resort. „În ceea ce priveşte restricţiile operatorului economic, referitoare la cumpărarea dintr-o ţară vecină, vă precizăm faptul că Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale susţine iniţiativa legislativă, însă cu condiţia respectării întocmai a legislaţiei în vigoare privind organizarea comună a pieţelor, mecanismul de lucru al pieţei unice şi libera circulaţie a mărfurilor, ţinând cont de faptul că România ca stat membru al UE, este obligată să aplice necondiţionat actele normative ale acesteia“, susţine MADR, citat de Ziarul financiar.