Repers

239

Ministrul Constantin, la Meat&Milk: “Vom înfiinţa o agenţie de promovare a produselor româneşti”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a deschis azi, 4 iunie, în prezenţa a peste 300 de participanţi, dezbaterile celei de-a IV-a conferințe internaţionale Meat&Milk, ce se desfăşoară la Poiana Braşov. "Vă mărturisesc că la începutul mandatului meu, în anul 2012, doream foarte tare să reducem TVA, dar nu eram atât de optimist. Astăzi, suntem într-un moment în care nu mai vin să vă promit, ci de câteva zile vorbim deja de un TVA redus și sper ca, în câteva zile — săptămâni — luni, să vorbim și despre efectele acestei reduceri“, a mărturisit ministrul MADR. Potrivit afirmaţiilor ministrului Agriculturii, în momentul de faţă se poate vorbi, fără urmă de îndoială, graţie reducerii TVA la alimente, de o relansare a consumului: ” Statisticile arată că România are nevoie în momentul de față, dar și dumneavoastră producătorii, procesatorii, aveți nevoie de relansarea consumului, aveți nevoie de o piață mai mare, de un consumator puternic, iar eu cred că reducerea TVA poate să asigure atingerea acestui obiectiv. Sigur că nu sunt convins că reușim într-un timp foarte scurt. Nu vom reuși numai cu consumatorii din țara noastră de aceea poate că, în dezbaterile de astăzi discutăm să vedem ce putem face, pașii următori pentru a depăși piața națională pe care ne batem în momentul de față, fie că este vorba despre produsele de carne, fie de cele din lapte", a susţinut ministrul Daniel Constantin. Acesta a reafirmat că ministerul face "eforturi pentru găsirea unor piețe externe mai mari decât piața europeană, cum sunt cele din țările arabe și chiar cea din SUA", precizând că va face o vizită pe continentul american, în scurt timp. Daniel Constantin a amintit de problemele cu care s-a confruntat sectorul de lapte în ultimii ani, mai ales din cauza importurilor, dar și a lipsei de competitivitate a producătorilor români, dar și generate de faptul că nu au existat suficiente ferme de producție, de reproducție, "situații care s-au mai rezolvat și s-au corectat cu ajutorul fondurilor europene". El a subliniat că Programul Național de Dezvoltare Rurală pe perioada 2014-2020 vine și continuă linia de dezvoltare care pune accent pe dezvoltarea fermelor de producție și a reproducției. "Mă bucur foarte tare că sectorul de producție alimentară depășește constant, ca și procent din PIB, sectorul de agricultură, creștere care, de multe ori, s-a bazat pe ceea ce au însemnat importurile, cel puțin în sectorul de carne. M-aș bucura foarte tare ca, prin aprobarea Programului de Dezvoltare Rurală, prin relansarea consumului care va duce la creșterea producției și competitivității, odată cu reducerea TVA, să putem să rezolvăm problemele pe care le au producătorii", a subliniat Daniel Constantin. Tot în cadrul conferinței internaţionale Meat&Milk, Ministrul MADR a anunţat că va fi înfiinţată o agenţie de promovare a produselor româneşti, care săsprijine accesuşl producătorilor pe piaţa locală şi în străinătate, iar noua structură va fi lansatăîn baza parteneriatului public-privat. "România are nevoie să găsească noi pieţe de desfacere pentru noi. În primul rând, este o provocare pentru noi să recâştigăm piaţa internă, în primul rând, dar, odată cu relansarea consumului, creşterea puterii de cumpărare, avem nevoie şi de extinderea pieţelor. O astfel de Agenţie ar putea fi o măsură în sprijinul producătorilor românilor şi a produselor româneşti", a mai afirmat minsitrul MADR. "Este adevărat că în acest moment legea PPP nu funcţionează chiar aşa cum ne-am dori, dar am încredere că în perioada următoare vom reuşi să venim cu acele modificări legislative care să o facă operaţională", a mai spus Constantin. În continuarea lucrărilor conferinţei, Marius Alexandru Dunca, preşedintele ANPC a prezentat comunicarea privind “Respectarea legislaţiei referitoare la Protecţia Consumatorului, condiţie esenţială pentru succesul afacerii, iar Marius Maier, Director general CMC Grup Broker de Asigurare a abordat tema “Afacerile riscante vs. Riscurile afacerilor”, vorbind despre soluţia de a inova sau retehnologiza strategia de gestiune a riscurilor. În continuarea lucrărilor conferinţei, Constantin Gheţu, Food Product Manager BureauVeritas România a susţinut comunicarea “Monitorizarea siguranţei alimentelor cu instrumente certificate HACCP, iar Ingrid Lambru, Director Marketing Mercury Research, a prezentat un studio deosebit de interesant privind piaţa mezelurilor şi tendinţele consumatorilor, cu rezultate diferenţiate pentru familişti şi nefamilişti. Cea de-a IV-a ediţie a Conferinţei Meat Milk s-a încheiat cu masa rotundă, sub genericul “Avem TVA de 9%. Ce facem cu el?”, ai cărei invitaţi au fost ministrul Daniel Constantin, Marius Dunca, Radu Timiş, Florin Căpăţână, Sorin Minea, Dorin Cojocaru, Cornel Opincaru, Claudiu Frânc şi Ioan Ladoşi. Vom reveni cu amănunte. Realizat de Aura Alexa Ioan

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2