294
Etichetele care afișează impactul unui produs asupra mediului ar putea fi o piesă importantă a puzzle-ului, deoarece industria încearcă să-și reducă impactul asupra mediului, se arată într-o analiză asupra determinării Comisiei Europene să introducă pe scară largă Eco-Label, analiză citată de FoodNavigator.
Un număr tot mai mare de etichete ecologice promit să accelereze o schimbare a consumului către alegeri alimentare cu emisii mai reduse.
Tendința care se afișează ca etichetele de mediu provocatoare să intre pe piață are implicații pe scară largă pentru producătorii de alimente, consumatori și comercianții cu amănuntul. Producătorii își pot reformula ofertele și își evaluează lanțurile de aprovizionare pentru a putea concura pentru cele mai mari scoruri.
Un truc de marketing
Unii din industrie consideră etichetarea ecologică ca nimic mai mult decât un truc de marketing care va atrage doar acei consumatori care sunt deja conștienți de climă. Alții se îngrijorează că pur și simplu permit mai multor companii mai multe oportunități de ecologizare sau de a da o impresie falsă despre acreditările lor de mediu.
De exemplu, ar putea deruta consumatorii dacă văd pe un produs o etichetă „neutră în carbon” care ar fi putut obține acest lucru prin compensare, ceea ce mulți nu cred că este cu adevărat transparent?
Prin urmare, consumatorii ar putea crede că un anumit produs este mai bun din aceste motive și să nu aibă aprecierea că o altă companie s-ar putea angaja într-o strategie de reducere a carbonului mai lentă, dar mai robustă, fără compensare.
De asemenea, etichetele pot ignora contextul și compromisurile pe care le fac oamenii. De exemplu, cineva ar putea conduce la supermarket într-un SUV care consumă benzină pentru a cumpăra un burger vegan; altcineva s-ar putea să meargă acolo și să cumpere o friptură.
Cum comparăm produsele?
Și cum comparăm diferite categorii de produse? De exemplu, carnea de vită va avea întotdeauna o etichetă roșie pentru a fi carne de vită sau carnea de vită crescută în mod durabil, hrănită cu iarbă, ar putea obține o evaluare mai bună decât alte tipuri de carne de vită?
Există, de asemenea, prea multe etichete, unii se tem. În prezent, există aproape 460 de etichete ecologice la nivel global, cu peste 120 de tipuri diferite utilizate pentru produsele alimentare și băuturi. Și fără un punctaj și o metodologie unice, consumatorii s-ar putea lupta să înțeleagă produsele cu adevărat ecologice.
Cliona Howie, CEO al Foundation Earth menționată mai sus, a explicat că organizația non-profit a „identificat nevoia de a aduce pe piață o etichetă ecologică credibilă și de încredere”. „Știm că au fost multe încercări și unele care merg bine.
Dar cum o aduceți într-un mod standardizat în toată Europa și cum facem acest lucru la scară și într-un mod armonizat? Foundation Earth a fost înființată pentru a face față acestor provocări”, a spus ea. „Este vorba de a oferi consumatorilor informații și de a pune etichete pe ambalaje, astfel încât consumatorii să aibă acces la informații științifice credibile și de încredere, astfel încât să poată face alegeri mai bune.”
Prea simplist?
Dar Paul Foulkes-Arellano, fondatorul Circuthon Consulting, care ajută mărcile să treacă spre o economie circulară, se teme că informațiile de mediu sunt pur și simplu prea complexe pentru a fi eficiente pe etichete. El ar prefera să vadă întreaga industrie să adopte metode cu impact redus, bazate pe legislație și „un accent pe reducerea emisiilor de carbon în primul rând”.
Pentru ca etichetele ecologice să fie cât de cât eficiente, el ar prefera să vadă cifre separate pentru apă, emisii, pesticide și impactul asupra biodiversității, decât calculele amalgamate într-un singur scor.
„Cu siguranță aș vrea să văd ceva mai sofisticat decât un rating ABC”, a explicat el. „Avem acele evaluări pentru frigidere și congelatoare de mulți ani, ceea ce nu i-a determinat pe oameni să cumpere frigidere mai bine evaluate.”
Aceste etichete trebuie să aibă dimensiuni separate și coduri separate pentru fiecare dimensiune pentru a „chiar să înceapă să aibă un fel de context sensibil”, a subliniat el. „Preocuparea mea este că aceste etichete pot înșela consumatorii să creadă că și-au făcut partea lor.”
În ciuda complexității provocărilor legate de informații, etichetele de carbon pot ajuta mărcile alimentare să dezvolte încredere și responsabilitate față de consumatori, a spus Laura Shulman, Strategist în Comunicații la Crave It PR.
„Dacă vrem să reducem carbonul, este dincolo de etichetă”, a spus ea. „Este vorba despre schimbarea comportamentelor și așteptărilor, iar eticheta ar trebui să fie o validare a acestui lucru... Dar dacă ajungi într-un punct în care companiile sunt obligate să le pună pe ambalaj, atunci le ține la răspundere.”
Stimularea inovației durabile
Specialiști în domeniul alimentar precum Nestlé și Tyson Foods s-au înscris în proiectul Foundation Earth. Schema, a subliniat Howie, speră că multitudinea de date de mediu extrase din diferite analize ale ciclului de viață (LCA) aflate sub investigație va conduce la inovarea durabilă din industrie, deoarece producătorii încearcă să obțină scoruri ecologice mai bune.
„Pentru a transforma industria alimentară, există o mulțime de piese în puzzle”, a spus ea telespectatorilor. „Suntem aici pentru o misiune mai mare decât a pune etichete pe ambalaj.
Este vorba despre atragerea tuturor industriei pentru a face mai bine și de a vă angaja să folosiți informațiile LCA pentru a îmbunătăți lucrurile.”