Repers

260

Prețul lactatelor la raft s-a mărit iar scumpirea va continua

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Începutul toamnei a adus cu el și scumpirea produselor lactate, după ce, acum vreo două luni, am asistat și la scumpirea produselor din carne.   Marja de creștere a fost, pentru unele produse, chiar de peste 10 %, uneori, chiar de 20 %, iar de această mărire de preț s-au ”bucurat” inclusiv lactatele private label ale marilor lanțuri de retail din România, dar nu numai.   Potrivit informațiilor noastre, primele rețele care au decis majorările de prețuri au fost Lidl, Penny și Auchan, urmate de celelalte mari magazine. Ultimele care au procedat la astfel de creșteri de prețuri au fost Carrefour și Kaufland.   Conform informațiilor noastre, în perioada anterioară au avut loc negocieri extrem de dure între achizitorii rețelelor de magazine și companiile furnizoare de produse lactate, în special cele 100 % românești, acestea fiind în mare dificultate financiară și solicitând mărirea prețului de achiziție.   Contactat de redacția revistei Meat.Milk, domnul Dorin Cojocaru, președinte al APRIL, a declarat: ”Majorările de preț nu au fost semnalate doar în România, ci și în Ungaria, Polonia, Cehia și Germania, iar ele au fost cauzate, în principal, de mărirea prețului la unt, pe piețele internaționale.De altfel, încă din aprilie am avertizat companiile de lactate din România că va urma o perioadă grea, sătuindu-le să-și facă rezerve de unt-bloc dar... Specific, pentru România, creșterea a fost determinată și de majorarea prețului de achiziție a laptelui-materie primă care, de la 1,3, a ajuns acum la 1,7.”   Cât despre viitor, domnul Cojocaru a precizat: ”Scumpirile vor continua, iar vârful va fi atins în perioada 15-20 noiembrie, urmând o perioadă de descreștere, probabil, în primăvara anului viitor. Dar în România scumpirile vor fi accentuate nu doar de jocurile de pe piețele internaționale, ci și de măsurile aberante luate de guvern: majorarea accizei la combustibil, introducerea TVA-ului defalcat etc. Iar, dacă se va continua așa, producătorii români de lactate vor dispărea pur și simplu de pe piață. Companiile străine din România vor putea face față șocurilor, fiind susținute de la centru, dar firmele românești vor intra în colaps.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2