Repers

183

Radu Timiș: Românii își permit acum să cumpere produse premium

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Începând cu vara acestui an, sectorul de procesare al României a trecut într-o cu totul altă etapă, o etapă care poate însemna consolidarea afacerilor, creșterea profitului, creșterea satisfacției consumatorilor. De la ce pornesc oamenii de afaceri din acest sector, care sunt problemele momentului și în ce măsură se pot realiza dezideratele de mai sus, au fost temele interviului pe care domnul Radu Timiș, Președintele Asociației Române a Cărnii și proprietarul grupului de firme Cris-Tim l-a acordat pentru ediția curenă a publicației infoALIMENT Magazin.

Evaziunea rămâne o mare problemăinfoAliment:  Care sunt schimbările majore pe piața românească a cărnii, după reducerea TVA?Radu Timiș: Prima mare schimbare a fost, desigur, dinamizarea vânzărilor, în urma reducerii cotei de TVA de la 24, la 9 %. Dar, cea mai importantă schimbare, pe care toți antreprenorii serioși și competitivi o așteaptă, este începutul dispariției concurenței neloiale, din cauza evaziunii fiscale, care se află în continuare la cote alarmante. La 9% TVA, evaziunea fiscală nu mai este deloc atractivă și astfel se face ordine pe această piață. Așadar, de data aceasta, concurența corectă și performanța vor face ca aceia care sunt serioși, sunt orientați către consumator, aplică cele mai noi tehnologii, să fie cei care dictează pe această piață și nu evazioniștii. Iar asta va fi în interesul României și a consumatorului român. iAM: Ieftinirea produselor din carne a schimbat tendința cumpărătorilor în ceea ce privește produsele premium? RT: Tendința pe care o văd, în mod clar, și care mă bucură personal, este că românii își permit acum să cumpere produse premium, cum ar fi cele crud-uscate. Aceasta înseamnă o alimentație sănătoasă și nutritivă pentru ei, înseamnă o piață mult mai aproape de ce este în țările dezvoltate. Creșterea consumului, atât în calitate cât și în cantitate, este o veste foarte bună și are ca punct de plecare ieftinirea produselor, datorită reducerii TVA.   Trei provocări, trei obiectiveiAM:  Care este, în opinia dumneavoastră, cea mai mare provocare pentru această industrie?RT: Sunt multe provocări. Dacă vorbim de industrie, în general, aș menționa: problemele de calitate, nevoia unui marketing inteligent dar și persuasiv, relația cu retailerii. Aș sublinia, în mod special, o chestiune extrem de importantă pentru noi, ca industrie, dar și pentru noi, ca țară, problema materiei prime. Cum facem ca să avem din ce în ce mai multe materii prime în industria cărnii, care să provină din România? Iată o provocare la care sectorul cărnii va trebui să răspundă și să o rezolve. Țin să menționez că  noi, cei de la Cris-Tim, ca lideri ai industriei și ca ”trend-setter”, suntem în prima linie a luptei cu toate aceste provocări. iAM:  Dar cea mai mare hibă a acestei industrii, în momentul de față, care este?RT: Hiba rămâne problema evaziunii fiscale, care încă nu a dispărut complet, a acelor procesatori care își bat joc de consumatori cu produse nesigure, dar la un preț foarte mic. Toți aceștia trebuie să dispară din piață și încă ne luptăm cu acest flagel. În momentul în care unul dintre acești pseudo-antreprenori face ceva reprobabil în piață, afectând consumatorul în mod direct, ne afectează și pe noi, jucătorii corecți, în mod indirect.   Guvernul trebuie să sprijine întreaga agroindustrie iAM:  Dacă ați fi premier și ați avea putere decizională, care ar fi primele măsuri pe care le-ați lua pentru sprijinirea industriei cărnii autohtone, în fața celor provenite din importuri?RT: Aș pune problema un pic altfel. Cred că premierul României, acum vorbesc de instituție, nu de persoană, ar trebui să aibă  în vedere un plan național de dezvoltare a agriculturii, zootehniei și industriei alimentare. Cea mai eficientă metodă de a avea produse din carne cu materie primă românească este să avem crescători de animale cu suficiente efective, aplicând tehnologii moderne, cu costuri rezonabile și care să fie sprijiniți de statul român. Aceasta este cea mai sigură metodă de a ajunge la ceea ce spuneți dumneavoastră. iAM:  Care sunt planurile, pe termen mediu, ale Cris-Tim?RT: Ca lider al industriei, Cris-Tim are o strategie pe termen mediu extrem de bine pusă la punct. Ca în jocul de sah, gândim acum cu patru sau cinci mutări în avans și asta ne permite să obținem rezultatele frumoase pe care le avem. Până la urmă, planurile noastre sunt generoase, atât pentru companie, cât și pentru piață, să avem produse noi, să folosim cele mai noi tehnologii, să comunicăm eficient cu consumatorul, să avem performanțe financiare tot mai bune, într-un cuvânt, să fim cei mai buni. iAM: Vă mulțumim!

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2