231
Digitalizarea este de mult timp mai mult decât un mega-trend, devenind o experiență zilnică. Întrucât siguranța alimentară este o cerință indiscutabilă pentru toate companiile din sectorul alimentar, acest subiect ar trebui tratat cu prioritate în transformarea digitală.
Economii cu șapte zerouri!
Cu toate acestea, controlul și monitorizarea tuturor măsurilor de siguranță alimentară au loc încă prin sisteme de management al calității (SMC) bazate pe suport de hârtie. Un SMC digital vă permite, atât dumneavoastră, cât și tuturor participanților la proces, să asigurați un nivel ridicat al siguranței alimetare mai ușor, mai rapid și mai fiabil.
Investiția într-un astfel de sistem nu doar că asigură utilizarea un nou instrument pentru implementarea siguranței alimentare, ci și optimizează procesele deja existente.
Această «optimizare secundară» creează efecte sinergice la nivelul întregii companii, în ceea ce privește eficiența și economisirile, iar toate aceste efecte pot fi cuantificate și evaluate în termeni financiari. După cum reiese din exemplul marilor lanțuri de supermarketuri europene, prin introducerea unui SMC digital se pot obține economii de până la șapte zerouri.
Ce este un sistem digital de management al calității?
Utilizarea unui SMC digital permite creșterea siguranței alimentare precum și a prospețimii și calității produselor. Mai mult, procesele de asigurare a calității din cadrul companiei sunt optimizate, iar certitudinea privind controalele de calitate efectuate și datele documentate, crește. Aceste date nu mai sunt culese manual pe supor-thârtie ci cu ajutorul listelor de verificare digitale.
Interacțiunea dintre instrumentele de măsurare manuale care transferă automat valorile măsurate către sistem și data loggerele care înregistrează și evaluează temperaturile cu o anumită ritmicitate, permite o transparență deplină a datelor despre calitate, toate într-un singur sistem. În caz de abateri de la valorile limită, personalul primește alarme și are posibilitatea nu doarsă analizeze datele și performanța din teren, ci și să optimizeze procesele, înainte de apariția problemelor.
Per ansamblu, aceste proprietăți și avantaje asigură reducerea semnificativă a costurilor cu ajutorul unui SMC digital.
Acest articol prezintă exemplul unui mare lanț european de supermarketuri cu peste 750 de unități de desfacere, care a trecut de la un SMC pe suport de hârtie, la unul digital cu funcție integrată de monitorizare automată a temperaturii. S-au calculat avantajele financiare obținute în urma introducerii SMC-ului digital.
Prezentarea generală de mai jos arată suma economiilor per unitate, precum și pentru întregul lanț de supermarketuri.
Implementarea unui SMC digital economisește bani. Iar, ceea ce este și mai important, compania lucrează în conformitate cu standardele din domeniu, fapt care creează baza pentru reacții rapide și flexibile la schimbare. Exemplul din acest articol este doar unul dintre numeroasele scenarii posibile.
Fiecare companie din sectorul alimentar-fie că vorbim despre un producător, un distribuitor, un supermarket, un lanț de restaurante-are propriile sale circumstanțe. De exemplu, avantajele măsurării calității uleiului pentru prăjit se pot asocia factorilor financiari, dacă este cazul.
Doriți să aflați cum puteți folosi un SMC digital eficient în cadrul companiei dumneavoastră, pentru a gestiona mai bine siguranța alimentară și a reduce cheltuielile în mod sustenabil?
Suntem bucuroși să continuăm în detaliu conversația despre sistemele digitale de management al calității și să ne implicăm în calculul randamentului investiției dumneavoastră. De asemenea, puteți afla mai multe despre calculul rentabilității și să descărcați materialul gratuit de aici.