„Este normal ca românii să îşi ajusteze cheltuielile pe alimente la venituri, astfel că putem spune că mâncăm mai ieftin sau mai prost calitativ. Începând din iunie, odată cu reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, am văzut însă o schimbare, o orientare a consumatorului spre produse mai scumpe, superioare“, spune Sorana Georgia, executivul român care conduce afacerile Billa România, o reţea de peste 80 de supermarketuri cu afaceri de peste 300 mil. euro. Românii cheltuie anual pe produse alimentare 14,4 mld. euro, potrivit calculelor efectuate pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă PMR. Cehia, o ţară cu o populaţie de două ori mai mică, are o piaţă a produselor alimentare de 13,3 mld. euro, similară cu cea a României. Cel mai mare jucător regional este de departe Polonia, cu o piaţă care contribuie cu peste 50% la totalul regional, notează Ziarul financiar.