Repers

215

Vantul schimbarii

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Anul nou aduce pe buzele tuturor cuvantul schimbare. Fie ca este vorba despre esca­ladarea Everestului, de a slabi 10 kg sau de a te lasa de fumat, resetarea calendarului ne umple de planuri mai mari sau mai mici, dupa posibilitati. Americanii au chiar o expresie consacrata pentru asta: new year’s resolutions. La sfarsitul anului, insa, fiecare dintre noi s-ar putea gasi cu aceleasi 10 kg in plus, fumand, nu mai sus de etajul 9 al vreunui bloc.

Pana atunci si revista Fabrica de Carne a imbratisat schimbarea. La an nou, o noua varianta de abordare a subiectelor: editii tematice. Astfel, numarul acesta este dedicat procesatorilor de carne de porc, urmatorul – producerii si procesarii pestelui s.a. De asemenea, am tinut neaparat sa vorbim cu noul ministru al Agriculturii despre schimbarile pe care intentioneaza sa le implementeze in acest segment aflat de atata vreme “in criza”. Mihail Dumitru s-a pronuntat in cateva subiecte spinoase, acum, la inceput de an, ca subventiile, reducerea TVA la alimente sau taxarea inversa in acelasi domeniu. Ce s-a schimbat in industria carnii in 2010? Pretul materiei prime sau, cel putin, asa ar fi trebuit. Din materialul: “Se scumpeste carnea de porc, dar mai la toamna”, aflam ca, daca la sfarsitul anului trecut, producatorii romani de carne de porc anuntau ca fiind inerenta scumpirea carnii de porc cu cel putin 25%, aceiasi producatori bat acum in retragere si spun ca da, preturile vor creste, dar … mai la toamna. De unde prefera romanii sa cumpere carne si preparate? De la hypermarket sau de la magazinul din colt? Cum se diferentiaza obiceiurile noastre de consum de cele ale celorlalti cetateni europeni? Analiza economica a lui Alexandru Peligrad vine cu ultimele cifre pentru a face lumina intr-un segment de piata foarte dinamic. Daca anul nou v-a gasit neinspirati la capitolul schimbari, va propunem o noua idee de afaceri: cresterea porcilor pentru ingrasare. Investitia se amortizeaza in trei ani si piata de desfacere este una in crestere: tendinta cumparatorului, la nivel mondial, este de a alege carnea de porc sau pui in detrimentul carnii de vita. Philip Kotler, fondatorul „managementului marketingului” modern, spunea in una dintre lucrarile sale: “exista doua feluri de companii: cele care se schimba si cele care dispar.”Asa ca, daca in plan personal putem uita de ale noaste “new year’s resolutions”, in afaceri, schimbarea trebuie sa ramana o constanta, un imperativ al succesului in domeniu.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2