ANPC informeaza ca in
cursul lunii august 2022 inspectorii institutiei au realizat o serie de
controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în
vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul
întregii țări.
” Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în
trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură
veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate,
nu mai căutați variante să ne determinați să “o luăm mai ușor”!
Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe
cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere
aveți?” – Horia Constantinescu,
președintele ANPC.
Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile
constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:
-
347 amenzi
contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
-
144 avertismente
-
prirea definitivă de la
comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ
75.000 lei
-
oprirea temporară a
prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
-
închiderea unității pentru
o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
-
închiderea unității
pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Abaterile de la legislație constatate de comisarii ANPC, în timpul
controalelor s-au referit la:
-
comercializarea unor produse
alimentare cu data limită de consum depășită
-
comercializarea unor
produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
-
comercializarea unor
băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe
etichetă)
-
neconcordanțe între
valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și
între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
-
comercializarea unor
legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai,
modificate organoleptic, de calibre diferite
-
comercializarea unor ouă
neigienizate
-
comercializarea unor
produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea
“produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de
unică folosință la servire
-
utilizarea unor vitrine
de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre
-
utilizarea unor
cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și
a unor tăvi arse
-
existența unor insecte
vii în spațiul de preparare și coacere
-
folosirea unor condiții
de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere
igienico-sanitar
-
deficiențe de etichetare
a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa
traducerii în limba română)
-
utilizarea unor vitrine
frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf,
mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări
masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr
-
comercializarea unor
băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
-
comercializarea unor
produse alimentare cu ambalajele deteriorate
-
nerespectarea regimului
promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea
prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în
promoție, calcul eronat al procentului de reducere)
-
folosirea unui spațiu de
depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate
-
existența pavimentului
neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare
-
comercializarea unor
produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
-
utilizarea unor cântare
care înregistrau erori
-
nerespectarea regimului
de temperature de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
-
existența unor
neconcordante între denumirea dată de producător produsului și cea de pe
eticheta de la raft.