280
Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov își continuă prezența zilnică în supermarketurile din Capitală.
Astfel, în ultimele două zile, comisarii au verificat 5 magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 și 4 ale Capitalei, precum și un unul aparținând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4.
Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC București-Ifov au aplicat amenzi contravenționale cu 97.000 lei și măsuri complementare care au prevăzut:
- oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
- oprirea temporară a prestării de servicii, pentru 3 magazine Mega Image, până la remedierea deficiențelor constatate
- oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte 2 magazine Mega Image.
Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost:
● Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
● Comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenta mucegaiului etc.)
● Comercializarea unor preparate din carne (mezeluri și brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare si consistență
● Lipsa igienizării, prezența unor acumulări de lichide și resturi de ambalaje, în spațiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare
● Prezența infestației cu gândaci (vii și morți, în capcane)
● Utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată și cu ventilatoarele încărcate de grăsime și praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate
● Comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantități mari de gheață în ambalaje.
” Practic găsim aceleași probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanții magazinelor aceluiași lanț - Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesați de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor și măsurilor aplicate de noi, ori, pur și simplu, a început să le placă ”picătura chinezească”." , a declarat domnul Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. (Biroul de presă ANPC)