100
"In ultima perioada ne-au scazut dramatic vanzarile, cu circa 20 de procente, din cauza perceptiei gresite a consumatorilor vizavi de productia si industria romaneasca a carnii. Aceasta perceptie pleaca de la faptul ca acei specialisti - nutritionisti - stiu si isi spun parerea asupra compozitiei unui produs, dar nu prezinta niciodata dovezi clare care sa le sustina afirmatiile. Mezelurile vandute pe piata interna nu sunt diferite de ceea ce exportam sau de ceea ce se produce in Uniunea Europeana", a declarat, luni, presedintele Asociatiei Romane a Carnii (ARC), Radu Timis, intr-o conferinta de presa. Acesta considera ca declansarea campaniei denigratoare asupra mezelurilor romanesti este corelata cu obtinerea acordului de a exporta in UE, incepand cu anul 2012. "Imediat dupa succesul inregistrat la inceputul acestui an referitor la reluarea exportului de carne proaspata de porc in tarile UE a inceput o avalansa de informatii negative potrivit carora produsele noastre nu sunt bune. Cred ca deranjam o parte din marii producatori europeni din punct de vedere al competitiei, pentru ca au scazut importurile din UE si de la luna la luna cresc exporturile noastre pe piata UE", a subliniat Radu Timis. Potrivit sursei citate, industria de procesare a carnii din Romania are in prezent 200 de unitati agreate pentru export in UE, schimburi intracomunitare cu 18 tari si 20.000 de angajati direct si in jur de 500.000 oameni integrati in industrii colaterale. De asemenea, 95% din ceea ce se consuma din acesta industrie este produs romanesc, valoarea pietei fiind estimata la 1,2 miliarde de euro.