News

270

Bilanțul Cantinei Sociale-Kaufland, la un an de funcționare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit unui comunicat publicat pe site-ul retailer-ului, peste 186.000 de porții de mâncare caldă au fost pregătite la Cantina socială în primul an de activitate. Inițiativa demarată de Kaufland și Asociația Șansa Ta este o premieră în România și, totodată, un exemplu de parteneriat între societatea civilă și mediul privat.

Cantina socială și-a deschis oficial porțile în februarie 2021, cu o capacitate de 700 de porții pe zi. După 6 luni de funcționare, ca urmare a cererii din comunitate, capacitatea a fost mărită, iar acum, de luni până vineri, personalul specializat pregătește porții de mâncare caldă pentru 1.000 de beneficiari pe zi, pe care reprezentanții Asociației Șansa Ta le distribuie către persoane vulnerabile și către organizații neguvernamentale partenere, aflate în legătură cu acestea.

De la deschidere și până în prezent, peste 186.000 de porții de mâncare au ajuns la persoanele în nevoie. Kaufland România asigură produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare, iar echipa Cantinei, formată din 17 persoane, asigură preparea meselor, distribuirea acestora și administrarea Cantinei.

De asemenea, peste 100 de voluntari s-au implicat în activitatea Cantinei de-a lungului anului, precum și în acțiuni dedicate cu ocazia sărbătorilor de Paște și Crăciun, pentru pregătirea pachetelor cu mâncare cu specific tradițional pentru persoanele în nevoie.

Proiectul este susținut de Kaufland România de la înființare, inclusiv pentru funcționarea lui de zi cu zi. Până în prezent, investiția companiei se ridică până la suma de 470.000 de euro, la care se adaugă costurile de operare și cele pentru produsele alimentare.

„Pandemia ne-a afectat pe toți, dar în special pe cei care se aflau deja în situații vulnerabile. O masă caldă înseamnă mai mult decât valoare ei nutrițională.

O masă caldă înseamnă grijă, implicare, conexiune. La Kaufland, credem cu tărie că implicarea face diferența și ne străduim să întindem o mână de ajutor acolo unde este nevoie”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

„Am început cu un sandviș și ceai cald acum mulți ani, iar faptul că acum putem oferi zilnic o masă caldă persoanelor defavorizate este împlinirea unui vis al asociației noastre.

La un an de la deschidere, ne bucurăm că am oferit, în cele mai bune condiții, mâncare de calitate către persoane fără adăpost, persoane aflate în dificultate și familii fără posibilități”, a completat Gabriel Ciobotaru, Președinte Asociația Șansa Ta.

Compania oferă aproximativ 6 tone de produse/lună din categoria de produse cu vânzare accelerată, la care se adaugă și produsele de bază necesare pentru realizarea meniurilor, un meniu complet format din felul I, felul II și desert ajungând la 25 de lei.

Rețetele sunt stabilite zilnic în funcție de alimentele disponibile, iar printre preparate s-au numărat atât feluri tradiționale, cum ar fi sarmale cu mămăliguță și smântână, ciulama de ciuperci cu ceafă de porc sau griș cu lapte, stafide și scorțișoară, dar și preparate inspirate din bucătăria internațională, cum ar fi chilli con carne, cotlet de porc marinat în iaurt pe grătar, ratatouille cu cârnați de casă sau plăcintă de măr, scorțișoară și sos de vanilie.

O parte din alimente provine din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic este stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor. În primul an de funcționare, aproximativ 72 de tone de alimente au fost salvate de la risipă.

Kaufland continuă să fie alături de comunitatea locală prin inițiativele pe care le susține. Recent, compania s-a alăturat proiectului Bucătăria Comunitară, care funcționează în cadrul Centrului Comunitar Grivița-Cișmigiu, inaugurat recent de Asociația Carusel. Este vorba de un centru de zi, unde oamenii fără adăpost pot lua o masă caldă, își pot face duș și primesc servicii sociale adaptate nevoilor lor.

Inițiativele fac parte din strategia pe termen lung a companiei. Până în 2023, Kaufland și-a propus să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele și să crească nivelul de conștientizare al acestui fenomen și în rândul consumatorilor.

Totodată, Kaufland și-a asumat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global. Proiectul Cantina Socială atinge în principal 2 dintre acestea: Fără foamete (ODD 2) și Consum și producție responsabile (ODD 12).

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2