307
Carrefour urmează să grupeze achizițiile pentru șase dintre principalele sale piețe, inclusiv Belgia. În acest scop, grupul de retail își înființează propriul centru internațional de cumpărare în Spania.
Contracte internaționale
În timp ce Carrefour aruncă în aer toate parteneriatele cu concurenții, retailerul francez își înființează propriul centru de cumpărare european, așa cum era de așteptat.
Un birou de achiziții numit Eureka urmează să se deschidă la Madrid la începutul lui 2023, relatează LSA. Centrul se va ocupa de achiziții pentru șase țări în care operează Carrefour: Belgia, Franța, Italia, Polonia, România și Spania.
Totuși, Eureka va negocia exclusiv cu furnizorii și mărcile majore: companiile locale vor sta în continuare în jurul mesei cu departamentele naționale.
Totuși, intenția este ca multinaționalele să aibă o persoană de contact, un proces administrativ pentru comenzi și facturi și, prin urmare, un contract internațional.
Prin acest nou sistem, Carrefour dorește, de asemenea, să poată lua mai multe decizii bazate pe date, să măsoare mai bine performanța comercială și să monitorizeze operațiunile cu mai multă acuratețe.
Presiune asupra alianțelor
Întâmplător, autoritățile italiene tocmai au suspectat Carrefour Italia că ar fi comis fraudă cu facturi false timp de patru ani. Astfel de cazuri pot fi supuse unui control mai atent.
Cu toate acestea, gruparea internațională ar trebui să ofere în principal economii de scară Carrefour. Lanțurile internaționale precum Lidl și Aldi cumpără de ceva vreme la scară europeană și profită de acest lucru.
Există, de asemenea, o presiune din ce în ce mai mare asupra alianțelor de achiziție între comercianții cu amănuntul concurenți din cauza autorităților de concurență.
La sfârșitul acestui an, Carrefour își încheie deja cooperarea cu grupul Louis Delhaize, care exista din 2014. La 1 octombrie, Envergure, alianța de cumpărare pe care grupul a înființat-o cu Système U pe piața franceză în 2019, va ajuns la capăt.