Repers

310

Ce va aduce „următorul val” pe piața probioticelor?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Sănătatea imunitară a fost un accent din ce în ce mai mare pentru consumatori de câțiva ani și mai ales după pandemia de COVID-19, notează NutraIngredients, citând un studiu FMCG Gurus.

Consumatori mai conștienți

Un studiu realizat de FMCG Gurus a constatat că 64% dintre consumatorii globali sunt acum mai conștienți de imunitate de la pandemie. Sistemul imunitar este format din componente precum globule albe, limfocite și anticorpi ai celor derivati ​​în principal din măduva osoasă, și fiecare joacă un rol vital în sănătatea imunitară.

Un sistem imunitar care funcționează bine este conceput pentru a împiedica microbii, cum ar fi bacteriile și virușii, să intre sau să dăuneze organismului. Tractul gastrointestinal (GI) este o altă linie importantă de apărare împotriva microbilor, datorită căptușelii sale mucoase bogate în celule imunitare și acidului din stomac care poate elimina majoritatea invadatorilor străini.

Semnele unui sistem imunitar slab sau slăbit pot include episoade frecvente sau prelungite de răceli, infecții cu simptome persistente și probleme digestive.

Sistemul imunitar al organismului poate fi susținut în mai multe moduri. Factorii stilului de viață, precum respectarea unei diete sănătoase, bogate în antioxidanți, exerciții fizice regulate, minimizarea stresului și obținerea unui somn de calitate suficient, printre alte obiceiuri sănătoase, pot avea un impact pozitiv asupra sănătății imunitare.

În același studiu din 2021, 68% dintre consumatorii globali au spus că pandemia de COVID-19 i-a determinat să-și schimbe dieta pentru a-și aborda sănătatea imunitară; o proporție similară și-a exprimat interesul pentru produsele alimentare și băuturi care promovează sănătatea imunitară și le-ar cumpăra chiar dacă nu au o problemă specifică de sănătate.

Acest lucru prezintă oportunități pe o piață în creștere pentru producătorii de alimente și nutraceutice de a formula produse alimentare și băuturi funcționale și suplimente, cu ingrediente care pot susține sănătatea imunitară.

Postbioticele și sănătatea imunitară

Efectele probioticelor utilizate în mod obișnuit, cum ar fi Lactobacillus și Bifidobacterium, asupra funcției imune au fost studiate pe scară largă, cu o revizuire recentă care rezumă rolul lor în suprimarea infecției tractului respirator (RTI).

Între timp, alte studii au indicat efectele Lactobacillus și Bifidobacterium ucise de căldură.4 Aceste bacterii benefice pentru sănătate ucise de căldură sunt numite postbiotice, care sunt definite ca microorganisme neînsuflețite intacte sau componente celulare cu sau fără metaboliții lor care s-a dovedit a modula. sistemul imunitar și susțin sănătatea fizică.

Piața postbiotice este de așteptat să atingă peste 24 milioane USD până în 2029, la un CAGR de peste 10% până în 2029. Această creștere rapidă este condusă de o conștientizare tot mai mare a consumatorilor cu privire la beneficiile pentru sănătate oferite de suplimentele postbiotice, precum și de prevalența în creștere. a diferitelor boli digestive.

Printre acestea, s-a demonstrat că Lacticaseibacillus paracasei MCC1849 (LAC-Shield™, denumirea tulpinii „MCC1849”) ucisă de căldură modulează sistemul imunitar.

Într-un studiu clinic, sa constatat că aportul de MCC1849 îmbunătățește capacitatea de răspuns a imunității dobândite la vaccinarea antigripală. la persoanele cu vârsta de 85 de ani sau mai mult, indicând potențialul de îmbunătățire a imunității și de menținere a sănătății în populațiile în vârstă.

Într-un alt studiu pe femei tinere sănătoase care erau susceptibile la răceală, apariția simptomelor asemănătoare răcelii a fost suprimată prin ingestia de MCC1849.

Deoarece vârsta și sexul par să afecteze capacitatea de răspuns la vaccinuri și, prin urmare, potențial sistemul imunitar, un nou studiu randomizat, dublu-orb, controlat cu placebo a analizat efectele MCC1849 asupra simptomelor subiective ale stării fizice a unei populații mai largi de 200 de persoane. adulți sănătoși, bărbați și femei, cu vârsta cuprinsă între 18 și peste 70.

După perioada de 24 de săptămâni, numărul de zile cu nasul înfundat și simptome asemănătoare răcelii a fost redus semnificativ în grupul MCC1849, comparativ cu grupul placebo, fără efecte secundare observate, indicând că aportul oral de MCC1849 este consistent în eficacitate și poate ajuta la menținerea condiției fizice într-o gamă largă de populație.

LAC-Shield™ pentru sănătatea imunitară

L. paracasei MCC1849 ucis prin căldură a fost selectat din stocul extins de tulpini de bacterii lactice (LAB) de la Morinaga Milk și a fost denumit LAC-Shield™. Acționând ca un „scut” de protecție pentru corpul uman împotriva amenințărilor externe, LAC-Shield™ este o modalitate convenabilă și accesibilă pentru formulatori de a încorpora ingrediente biotice în alimente, băuturi și suplimente care atrag consumatorii de astăzi.

Fiind o tulpină postbiotică validată științific, cu proprietăți de îmbunătățire a sistemului imunitar, LAC-Shield™ prezintă capacitatea de a stimula producția de interleukină-12 (IL-12), o citokină critică care joacă un rol esențial în reglarea sistemului imunitar prin crearea de punți înnăscute și imunitatea adaptativă.

În timp ce postbioticele sunt mai puțin sensibile la condițiile de mediu decât probioticele, diferite tulpini conferă efecte diferite, de exemplu în ceea ce privește stabilitatea și versatilitatea lor. Cu toate acestea, bacteriile ucise de căldură din LAC-Shield™ sunt tolerante la căldură și foarte stabile la pH, menținând în același timp beneficiile lor și proprietățile, făcându-le un ingredient convenabil într-o gamă largă de aplicații.

LAC-Shield™ este disponibil comercial în Japonia din 2014. Este utilizat pe scară largă pentru a promova sănătatea și bunăstarea în peste 1.000 de suplimente alimentare și produse alimentare funcționale de către peste 500 de companii din Japonia și extinzându-se în restul lumii, în special în produsele care necesită căldură mare, cum ar fi produse de patiserie și gustări, precum și băuturi gata de băut, gume și condimente, fără a afecta culoarea, textura și aroma.

Dar șiI postbioticele…

Pe măsură ce consumatorii continuă să-și gestioneze în mod proactiv sănătatea, studiul postbioticelor și potențialul lor de aplicare în industrie este pregătit pentru dezvoltare și oportunitate. Cu toate acestea, nivelul actual de înțelegere de către consumatori a termenului „postbiotice” este încă o provocare pentru producători.

Pentru a ajuta la rezolvarea acestei probleme, Morinaga a creat un nou brand și logo pentru LAC-Shield™ pentru a îmbunătăți gradul de conștientizare și recunoaștere a consumatorilor și pentru a comunica mai bine o înțelegere mai solidă a beneficiilor postbioticelor.

Noul branding al produsului a fost conceput pentru a reflecta versatilitatea ingredientului pentru a se adapta mereu pentru a susține bunăstarea și rezistența populațiilor adulte și seniori într-o gamă largă de medii și stiluri de viață.

Pe măsură ce sănătatea imunitară continuă să fie un interes din ce în ce mai mare pentru consumatori, LAC-Shield™ poate ajuta producătorii să-și diferențieze formulările într-o gamă de suplimente alimentare și aplicații funcționale pentru alimente și băuturi, exploatând noi piețe și deblocând oportunități pentru a susține nevoile consumatorilor, acum și în viitor. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2