News

112

Datele MF confirmă: Ana și Cornel, cea mai profitabilă firmă din sectorul de carne

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Pe hartie, doar 20 de producatori romani de talie mare din industria bunurilor de larg consum au trecut pragul de 5% marja de profit net in 2012. La polul opus, pierderile raportate de jucatorii de profil au ajuns pana la 15% din cifra de afaceri. Cei mai „fericiti” producatori provin preponderent din sectoare mari ale pietei, precum carnea, lactatele si vinurile, dar si segmentele mici au demonstrat ca pot genera castiguri importante pentu jucatorii cu traditie pe piata, se arata intr-o analiza efectuata de Magazinul progresiv. In analiza au fost incluse companiile cu capital majoritar romanesc si cu cifra de afaceri de peste 30 mil. lei in 2012, iar datele au fost culese din bilanturile companiilor publicate de Ministerul de Finante, cat si din statisticile de la Registrul Comertului. Datele arata ca sectorul carnii este bine reprezentat in topul profitabilitatii. De altfel, acestea sunt doua dintre cele mai mari sectoare ale industriei alimentare, fiecare dintre ele avand rulaje anuale de peste un miliard de euro. In plus, aici activeaza un numar mare de companii romanesti, ceea ce arata ca piata inca nu s-a consolidat in mainile investitorilor straini – asa cum se intampla, de exemplu, in industria bauturilor sau cea a produselor de ingrijire personala. Cel mai profitabil jucator autohton din industria carnii este Ana si Cornel, un producator de mezeluri din Mizil (judetul Prahova) detinut de familia Paraschiv. In ciuda crizei, acesta si-a mentinut rata profitabilitatii la peste 10% in ultimii ani. Desi nu este foarte mare, rata se situeaza mult peste media inregistrata de sectorul de carne si mezeluri caracterizat de marje foarte mici de castig: media anului 2012 se situeaza in jurul a 2% (au fost luate in calcul doar companiile cu cifra de afaceri de peste 30 mil. lei). In clasament se remarca si Transavia, cel mai mare producator de carne de pui, cu sediul in judetul Alba. Anul trecut, acesta si-a mentinut rata de profitabilitate la nivelul din 2011. Unul din factorii profitabilitatii ridicate este controlul complet al lantului de productie, compania finalizand in ultimii ani investitii importante cu scopul integrarii in proportie de 100% a productiei, dupa cum au explicat anterior reprezentantii Transavia.(Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2