Pentru inceput, acest numar al revistei Fabrica de Carne va propune un model de succes in industrie, chiar si pe timp de criza: afacerea cu produse traditionale. Virsli de la Brad nu sunt atat de cunoscuti precum carnatii de Plescoi, dar ei nu ar exista in cantitati industriale fara compania Lorialba, a carei cifra de afaceri se mentine in crestere chiar si in acest an, primul din ultimul deceniu in care piata mezelurilor este in scadere. Cititi, de asemenea, materialul de la pagina 26, pentru a afla modul in care consumatorii s-au adaptat, si ei, la criza: "Romanii cumpara mai putine mezeluri, dar de mai buna calitate", este concluzia unui studiu efectuat de compania de cercetare de piata MEMRB, analizat de Ticu Roman Mihailescu. Studiul releva modul in care criza a afectat obiceiurile de consum ale romanilor si felul in care acestea se reflecta in vanzarile companiilor producatoare de carne si preparate. Pentru eficientizarea proceselor de productie, va prezentam, la rubrica Tehnologii, ultimele noutati in materie de procesare si ambalare a carnii, tocmai pentru sporirea profitabilitatii, rapiditatii si acuratetii efectuarii acestor procese. Adaptarea la legislatia in vigoare in UE a facut certificarea HACCP obligatorie pentru toti operatorii din industria alimentara, inca din 2005. Specialistii cu care am discutat, de la Simtex - OC, primul organism din Romania acreditat pentru certificarea sistemelor de siguranta a alimentelor, ne-au oferit toate detaliile tehnice precum si o schita a costurilor estimative ale intregului procedeu. Iar daca doriti sa va reorientati pe timp de criza catre o noua activitate, cresterea prepelitelor este o afacere care se demareaza rapid. Mai mult, costurile initiale sunt relativ mici, iar cererea depaseste productia nationala. Un model in vremuri de criza este si cel propus de Crina Abrudan: "satisfactia e mai mare atunci cand ajungi undeva sus facand totul pas cu pas". Oradeanca blonda de la stirile sportive Antena 1 a reusit sa treaca peste "situatia de criza" produsa de mutarea ei in Bucuresti si sa se adapteze cu succes la viata din capitala si la statutul de vedeta de prime time. O concluzie general valabila in aceasta perioada ar fi ca, pentru a trece cu bine de criza, trebuie sa dam dovada de eficienta si rapiditate de adaptare, sa ne revizuim si sa ne imbunatatim in conformitate cu noile cerinte de pe piata. Trebuie sa ramanem flexibili ca sa putem fi in stare sa reactionam la schimbarile prezente si viitoare.