News

830

EFSA a declanșat campania Safe2Eat 2025 pentru creșterea încrederii consumatorilor în siguranța alimentară

autor

MeetMilk.ro

distribuie

EFSA și partenerii săi din Europa anunță că revin cu Safe2Eat 2025, extinzându-și acoperirea și aprofundând implicarea cetățenilor.

Ajunsă la a cincea ediție, campania își propune să ofere consumatorilor informații și sfaturi clare, bazate științific, privind siguranța alimentară, pentru a-i ajuta să facă alegeri informate cu privire la alimente.

În urma succesului continuu al campaniei Safe2Eat de anul trecut, Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) și partenerii săi naționali din Europa lansează ediția 2025, cu o acoperire mai largă și un angajament constant de a oferi consumatorilor informații clare, bazate științific, privind siguranța alimentară.

Anul acesta, campania se extinde în 23 de țări, față de 18 în 2024, marcând o etapă importantă în misiunea sa de a ajuta mai mulți europeni să facă alegeri alimentare cu încredere.

Țările participante pentru 2025 sunt Albania, Austria, Belgia, Bosnia și Herțegovina, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Luxemburg, Muntenegru, Macedonia de Nord, Norvegia, Polonia, România, Slovacia, Spania și Turcia.

Atingem mai mult publicul, schimbăm atitudinile: momente importante din 2024

Safe2Eat a atins niveluri record de impact în 2024. Conform unui sondaj Ipsos realizat în decembrie, campania a atins peste 45% din publicul țintă din întreaga Europă, o creștere semnificativă față de 19% în 2023.

Printr-un mix de informare pe rețelele sociale, parteneriate cu influenceri și inițiative media specifice, Safe2Eat a implicat cu succes peste 50 de milioane de europeni, consolidând importanța siguranței alimentare în deciziile de zi cu zi.

Campania a influențat, de asemenea, atitudinile consumatorilor. Rezultatele sondajului au arătat că cei care au recunoscut campania au fost mai predispuși să ia în considerare siguranța atunci când cumpără alimente.

În plus, a existat o scădere vizibilă a opiniei că informațiile privind siguranța alimentară sunt prea tehnice sau complexe, respondenții declarând că știu mai multe despre prevenirea riscurilor alimentare.

Ce este nou în 2025?

Bazându-se pe realizările de anul trecut, în 2025 campania Safe2Eat își propune să își aprofundeze impactul prin:

Extinderea la 23 de țări, inclusiv cinci participanți noi, lărgând acoperirea și implicarea campaniei în întreaga Europă.

Abordarea principalelor preocupări ale consumatorilor cu privire la siguranța alimentară, cum ar fi rolul științei în asigurarea siguranței alimentare, importanța etichetării clare a alimentelor și beneficiile reducerii risipei alimentare.

Îmbunătățirea accesibilității informațiilor privind siguranța alimentară prin resurse noi, ușor de înțeles, adaptate diferitelor categorii demografice și contexte culturale.

EFSA s-a angajat pentru succesul pe termen lung

 „Pe măsură ce consumatorii europeni navighează într-un peisaj alimentar complex, este esențial ca aceștia să se simtă împuterniciți să facă alegeri informate”, a declarat directorul executiv interimar al EFSA, Bernhard Url.

„Campania Safe2Eat reduce decalajul dintre știința siguranței alimentare și deciziile de zi cu zi, oferind informații clare și practice care susțin încrederea consumatorilor.

Odată cu extinderea la și mai multe țări în 2025, facem încă un pas către asigurarea faptului că fiecare cetățean european are acces la îndrumări fiabile, bazate pe știință, privind siguranța alimentară.”

Implică-te

O gamă largă de inițiative Safe2Eat vor avea loc atât la nivel UE, cât și la nivel național pe tot parcursul anului. Consumatorii sunt încurajați să viziteze site-ul oficial al campaniei, să exploreze materialele educaționale și să interacționeze cu conținutul campaniei pe rețelele de socializare folosind hashtag-ul #Safe2EatEU. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2