News

237

ESM/IRI: Blocajele pe lanțul de aprovizionare vor deveni noua normalitate a retail-ului european

autor

MeetMilk.ro

distribuie

European Supermarket Magazine a dat publicității ediția din acest an al raportului referitor la evoluția retail-ului european, analizând evoluția fiecărei categorii.

În cei cinci ani în care ESM a publicat raportul Categorii cu cea mai rapidă creștere din Europa, produs în asociere cu IRI – un lider global în Big Data, analiză predictivă și perspective de perspectivă pentru companiile de consum, retail și media, sectorul retail a a trebuit să facă față multor provocări fără precedent, nu în ultimul rând o pandemie globală care pare în sfârșit, la doi ani, să fie în scădere.

Cu toate acestea, drumul de urmat este departe de a fi clar, cu inflația în creștere în întreaga lume, ca să nu mai vorbim de blocajele lanțului de aprovizionare, penuria de forță de muncă și escaladarea conflictului în Ucraina, care ar putea modela peisajul socio-politic de ceva timp. Pe scurt, este posibil ca întreruperea să fie „noua normalitate” pentru mulți ani de acum înainte.

Despre categoriile cu cea mai rapidă creștere din Europa

Raportul Categorii cu cea mai rapidă creștere din Europa pune în lumină performanța celor mai mari categorii de produse alimentare de pe șapte piețe în ultimul an, precum și examinarea subcategoriilor care înregistrează cea mai mare creștere, de la an la an.

Consumatorii europeni au trecut printr-un fel de vâltoare în ultimii doi ani și, la prima vedere, raportul din acest an pare să reflecte acest lucru.

În timp ce 2020 a înregistrat o creștere în aproape toate categoriile de produse alimentare – în unele cazuri, cu procente aproape de două cifre – în 2021 vânzările au rămas ridicate din cauza restricțiilor prelungite, a închiderii canalului HoReCa și a obiceiurilor de cumpărături din epoca pandemiei care au devenit obișnuite.

În Italia, vânzările de FMCG au crescut cu 2,1% anul trecut, urmând ceea ce a fost deja un 2020 record, în timp ce în Germania, vânzările au crescut cu 2,5%, iar în Grecia, vânzările au crescut cu 0,8%.

Spania (în scădere cu 0,4%) și Regatul Unit (în scădere cu 0,3%) au fost aproximativ la egalitate cu anul precedent, în timp ce Franța (în scădere cu 1,0%) și Țările de Jos (în scădere cu 1,8%) au înregistrat o scădere a vânzărilor de valoare, totuși. având în vedere câștigurile mari ale vânzărilor din 2020, aceasta este doar o corecție minimă.

De asemenea, nu este surprinzător să remarcăm că unele dintre categoriile cele mai asociate cu pandemia au scăzut oarecum, pe măsură ce „etapa de panică” inițială a scăzut. Aceste corecții s-au observat cel mai mult în categoria Gospodărie – puțini sau chiar niciunul dintre consumatorii încă vorbesc despre aprovizionarea cu hârtie igienică – precum și în Frozen, deși cu unele anomalii.

În Grecia (+4,7%) și Italia (+2,6%), vânzările Frozen au continuat să crească, după ce au înregistrat o creștere de două cifre cu anul anterior. În altă parte, închiderea continuă a barurilor și restaurantelor într-un al doilea an a dus la creșteri vizibile pentru categoriile de alcool și băuturi. În Marea Britanie, de exemplu, segmentul de alcool a înregistrat o creștere a vânzărilor de valoare cu 13,7% – înaintea oricărei alte macro-categorii.

Înțelegerea inflației

La rândul său, IRI a publicat recent un studiu, ”Beyond the Headlines: A different mindset for a different inflation”, pentru a explora domeniile în care tendințele inflaționiste actuale au efect și ce abordare trebuie să adopte retailerii și liderii FMCG pentru a-i atenua impactul.

„Perspectivele pentru acest an sugerează că navigăm în ape macroeconomice agitate”, spune Ananda Roy, vicepreședinte senior pentru statistici privind creșterea strategică la IRI International și autorul studiului.

„Privind evenimentele inflaționiste din trecut, începem să înțelegem modul în care inflația susținută poate afecta alegerile consumatorilor, în funcție de venit și pe baza sensibilității la preț și a valorii percepute.

Ca răspuns, producătorii și comercianții cu amănuntul au avut tendința de a răspunde aplicând principii bine stabilite de gestionare a veniturilor, dar oamenii evaluând unde cumpără, cât și cât de des cumpără și consumă și dacă să facă schimb de prețuri, să amâne o achiziție sau chiar pentru a părăsi cu totul o categorie, mărcile și comercianții cu amănuntul trebuie să înțeleagă mai bine aceste nevoi în schimbare.”

Atenuarea impactului

Ca parte a studiului său, IRI a analizat 40 de mărci care au atenuat cu succes perioadele inflaționiste trecute, pentru a ilustra modul în care companiile pot fi mai rezistente în categoriile lor. S-a descoperit că multe mărci de înaltă performanță consideră inflația ca pe o oportunitate, deoarece consumatorii își reevaluează în mod activ obiceiurile de consum și relațiile cu mărcile.

Ca răspuns, este posibil ca mărcile menționate să își realinieze portofoliile de marketing, prețurile, distribuția, managementul veniturilor și mixul de mărci, pentru a se asigura că se află pe piețele potrivite, cu produsul potrivit, la prețul potrivit.

În plus, mărcile pot alege să „investească în jgheab” – cu alte cuvinte, adaptându-se pe termen scurt, dar rămânând consecvente pe termen lung. Aceasta poate include ceea ce pare a fi un comportament contra-intuitiv, cum ar fi reducerea inovațiilor, parteneriatul cu rivalii și investind mai mult în promoții comerciale.

Cu toate acestea, mărcile menționate nu vor face niciodată compromisuri în ceea ce privește promisiunea lor - calitatea, încrederea, etica și obiectivele de sustenabilitate sunt de neînlocuit.

Mărcile de înaltă performanță recunosc că canalele premium, mainstream și private-label sunt toate la fel de vulnerabile la efectele inflației și recesiunii. Acestea includ creșterile de preț din cauza unor factori imprevizibili, amenințarea cu războaiele prețurilor, tranzacțiile în creștere sau în scădere ale consumatorilor și lipsa disponibilității în magazinele potrivite.

Analiza IRI a inclus, de asemenea, un sondaj pe 3.000 de consumatori din 12 țări – discutat și în timpul webinarului – care a constatat o deconectare între optimismul consumatorilor și situația de pe teren.

Studiul a constatat că, în timp ce 91% dintre respondenți se așteaptă ca prețul bunurilor și serviciilor să crească în următoarele șase luni (și doar 7% se așteaptă să scadă prețurile), mai mult de două treimi consideră, de asemenea, că vor fi „semnificativ sau oarecum mai bine. ' în următoarele șase luni.

Este posibil ca toate acestea să aibă o influență asupra situației de la case și, inevitabil, vor juca un rol în modelarea performanței categoriei în peisajul alimentar.

Perturbarea din ultimii ani înseamnă că retailerii și proprietarii de mărci deopotrivă au fost forțați să-și adapteze și să-și reconfigureze operațiunile destul de extins – lucru care este probabil să continue pe măsură ce deceniul progresează.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2