News

264

EuroCommerce: Libera concurență, mai importantă ca oricând pentru diminuarea inflației

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Parlamentul European a adoptat raportul său privind politica de concurență. Raportul evidențiază rolul cheie pe care îl joacă politica concurenței într-o piață unică care funcționează corect, care este de o importanță deosebită pentru consumatorii europeni și pentru economie, având în vedere pagubele provocate de pandemia de COVID, criza inflaționistă actuală și invazia rusă a Ucrainei.

Pe marginea documentului, Christel Delberghe, directorul general al EuroCommerce, care reprezintă sectorul de retail și en-gros din Europa, a comentat:

„Sunt încântată să văd că Parlamentul solicită oprirea practicilor de fragmentare a pieței unice, cum ar fi constrângerile teritoriale de aprovizionare și abuzul de sisteme de distribuție selectivă.

Abordarea acestora și a altor abuzuri care pot duce la prețuri mai mari și la mai puține opțiuni pentru consumatori este deosebit de importantă într-un moment în care consumatorii se confruntă cu o creștere a costului vieții.

Practicile care restricționează libertatea comercianților cu amănuntul de a-și procura produse pe piața unică, cum ar fi constrângerile teritoriale de aprovizionare, au un cost estimat de Comisia Europeană pentru consumatori de 14 miliarde de euro în fiecare an.”

Sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata operează într-un mediu extrem de competitiv și la marje mici pentru a oferi un serviciu esențial consumatorilor. Are nevoie de piața unică și de politica de concurență pentru a oferi clienților ceea ce au nevoie la un preț rezonabil.

Doamna Delberghe a adăugat: „Salutăm, de asemenea, sprijinul pentru flexibilitatea ajutorului de stat temporar, care ar oferi întreprinderilor ajutor atât de necesar pentru a face față costurilor în creștere ale energiei și ale mărfurilor și să sprijine investițiile în tranziția digitală, sustenabilității și competențelor sectorului nostru”.

Competitivitatea globală a Europei poate fi construită doar pe baza unei concurențe puternice la nivel național. Întărirea concurenței pe piața unică poate contribui, de asemenea, la compensarea inflației ridicate actuale.

EuroCommerce este încântat să vadă că Parlamentul European se pronunță în mod clar împotriva comportamentului care fragmentează piața unică. Asociația a cerut deja Comisiei și autorităților naționale de concurență să pună în aplicare viitoarele norme privind relațiile verticale (VBER) pentru a preveni efectele negative neintenționate ale abuzului sau efectului cumulativ al restricțiilor verticale, cum ar fi sistemele de distribuție selectivă și prețurile duale.

Raportul privind politica de concurență cere Comisiei Europene, de asemenea, să analizeze alianțele de retail.

Studiul din 2020 al Centrului Comun de Cercetare „Alianțe cu amănuntul în lanțul de aprovizionare cu produse agricole și alimentare” a identificat în mod clar numeroasele efecte pro-competitive ale alianțelor și necesitatea de a baza evaluarea oricărui efect anticoncurențial pe circumstanțele fiecărui caz.

În martie, proiectul de orientări orizontale a Comisiei a recunoscut că diferitele tipuri de alianțe de cumpărare din multe sectoare de afaceri ar putea aduce beneficii consumatorilor prin negocierile lor cu marii producători ai celor mai căutate produse pe care le cumpără în mod regulat. Acest lucru reflectă, în viziunea EuroCommerce, realitatea pieței în vremuri dificile.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2