156
EuroCommerce informează că solicită acțiuni concrete, în urma lansării de astăzi a mult-așteptatului busolă de competitivitate al UE și a Raportului anual privind piața unică și competitivitatea pentru 2025.
Comunicările arată că integrarea pieței unice, în special a serviciilor, este în impas, iar competitivitatea UE nu crește suficient de rapid. Serviciile, care reprezintă 70% din PIB-ul UE, reprezintă doar 7,6% din comerțul intra-UE.
Christel Delberghe, director general, a îndemnat la acțiuni rapide: „Nu uitați de bază! Punctul forte al UE este piața sa unică. Avem nevoie de o armonizare reală, reguli mai coerente și proporționale și un angajament real din partea statelor membre și a instituțiilor europene pentru a depăși fragmentarea pieței.”
Având în vedere provocările globale, Christel Delberghe a adăugat: „Instituțiile UE și statele membre trebuie să transforme cuvintele în acțiuni concrete pentru a elimina barierele și pentru a spori competitivitatea generală a UE.
Sprijinirea gamei diverse de jucători de pe piață, nu doar a celor percepuți în frunte, va asigura că Europa poate prospera pe scena globală.” Ea a adăugat: „O strategie de competitivitate trebuie să privească dincolo de producție și să includă alte sectoare, cum ar fi serviciile, care pot sprijini implementarea lor la scară”.
Președintele Von der Leyen a promis, la începutul actualului mandat, că va acorda prioritate investițiilor, simplificării și competențelor pentru a asigura cei trei piloni ai Competitivității Compass.
În timp ce comerțul cu amănuntul și cu ridicata se adaptează la tranziția digitală și la durabilitate, investițiile și competențele rămân probleme majore. Delberghe a subliniat că comercianții cu amănuntul și angrosistii sunt poziționați în mod unic pentru a sprijini implementarea tehnologiilor la scară în Europa, dar pentru a face acest lucru, au nevoie de reguli care să le stimuleze competitivitatea globală.
Ea a concluzionat: „Povara de reglementare, fragmentarea pieței unice și lipsa de aplicare a reglementărilor UE, inclusiv în ceea ce privește jucătorii online care vând direct consumatorilor, sunt bariere cheie.” (Foto: Freepik)