Technologies

346

Evoluția pieței ingredientelor lactate până în anul 2026

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mărimea pieței ingredientelor lactate a fost estimată la o valoare de 63,6 miliarde USD, în 2021, și se estimează că va crește la un CAGR de 7,2% din 2021, pentru a ajunge la o valoare de 89,9 miliarde USD până în 2026, care poate fi atribuită cererii în creștere de proteine ​​din partea consumatorilor, aceștia preferând produsele cu ingrediente lactate ca sursă de proteine, mai ales în urma crizei sanitare mondiale. Dar care sunt celelalte elemente de evoluție? La întrebare răspunde cea mai recentă analiză efectuată de Markets and Markets.

Pe seama consumatorilor

Evoluția pozitivă a pieței poate fi atribuită creșterii gradului de conștientizare a sănătății și bunăstării în rândul consumatorilor. Investiția continuă în progresul tehnologic influențează creșterea, crescând astfel vânzările de ingrediente lactate în viitorul apropiat.

Ingredientele derivate din lactate provin din lapte real și au valoare reală pentru consumatori din perspectiva gustului și a nutriției. Iar aceste ingrediente lactate derivate din lapte sunt disponibile în diferite tipuri, formate, dimensiuni și găsesc aplicații extinse în aplicațiile alimentare și băuturi din întreaga lume.

Produsele din zer sunt naturale, funcționale și bogate în nutriție, devenind ingredientul de alegere pentru producătorii de produse sportive și de performanță. Citând înclinația consumatorului către alimente funcționale, ingredientele din zer sunt încorporate în produse de patiserie, produse de cofetărie, băuturi, produse lactate, produse din carne și, cel mai important, nutraceutice.

Izolatele de proteine ​​din zer și proteinele demineralizate din zer se confruntă și ele cu o cerere sporită, datorită nivelului ridicat de proteine ​​și al funcționalității versatile.

Evoluții zonale

Asia-Pacific este cea mai mare și cea mai rapidă piață pentru ingredientele lactate. Țări precum India și China stimulează creșterea în regiune. India adoptă încet alternative lactate pe bază de plante. Cu toate acestea, încă se consumă produse lactate de bază.

Stilul de viață și preferințele consumatorilor se schimbă în principal din cauza profilurilor cu venituri duble. Prin urmare, producătorii de succes ar trebui să continue inovarea, alături de soluțiile de ”etichetă curată”, care transformă gustul și textura alternativelor lactate.

La rândul său, China a încorporat noi standarde pentru importurile de permeat de lactate, de el beneficiind sectorul produselor lactate. Industria lactatelor din China are un halou de sănătate, conducând ulterior pe segmentul cererii puternice de lapte fluid.

Industriile de panificație și cofetărie, produse lactate, formule pentru sugari și industria alimentației sportive sunt unele dintre principalele segmente de aplicare ale ingredientelor lactate.

Potrivit NIH, aproximativ 65% din populația umană are o capacitate redusă de a digera lactoza. Însă, progresele în cercetarea referitoare la ingredientele lactate pentru extragerea ușoară din diverse surse în afară de vaci sunt de așteptat să stimuleze și mai mult piața.

Prin aplicare, se preconizează că segmentul de panificație și cofetărie va domina piața ingredientelor lactate în perioada de prognoză.

Originea laptelui

Din punct de vedere al originii laptelui, se preconizează că segmentul de vaci va domina piața ingredientelor lactate în perioada de prognoză. Pe baza provenienței din punct de vedere al animalelor, se preconizează că segmentul vacilor va reprezenta o pondere mai mare pe piața ingredientelor lactate. Această creștere se datorează populației mari de vaci la nivel global, ceea ce duce la o producție mare de lapte.

Celelalte ingrediente lactate pe bază de animale sunt foarte specifice regiunilor la care ne referim. Prin urmare, piața este limitată la nivel global. Extracția ingredientelor lactate din laptele de vacă este relativ ușoară și mai ieftină, decât alte surse.

Pe baza aplicațiilor, segmentul de panificație și cofetărie a reprezentat cea mai mare pondere în 2021 datorită multiplelor aplicații ale ingredientelor lactate în industria de panificație. Laptele praf și laptele praf degresat sunt înlocuitori populari pentru laptele fluid proaspăt în sectorul de panificație și cofetărie.

Ingredientele lactate sunt, de asemenea, folosite ca declarații pe ambalaje pentru a valorifica mai bine produsele de panificație. Ingredientele proteice din zer asigură funcționalitate și performanță. Din moment ce fitness-ul a devenit noua tendință în formulările de lactate, majoritatea proteinelor din zer câștigă popularitate în rândul generației mai tinere.

Dinamica pieței

Driver-ul va fi creșterea gradului de conștientizare cu privire la sănătate și bunăstare. Preferințele consumatorilor trec treptat de la junk și fast-food la dietele nutriționale. Această trecere la diete sănătoase este observată ca urmare a îmbătrânirii populației în creștere, împreună cu problemele de sănătate în creștere.

Acest lucru a dus la creșterea cererii de ingrediente pe bază de proteine, cum ar fi ingredientele lactate, pentru utilizarea în alimentele nutritive. Această tendință de sănătate și bunăstare va acționa ca un factor cheie de conducere, care va alimenta consumul de ingrediente lactate.

Datorită conștientizării tot mai mari a consumatorilor față de bebeficiile de sănătate, cererea de proteine ​​în dieta zilnică este în creștere, ceea ce a propulsat exponențial piața proteinelor din lactate.

De exempplu, în 2019, Fundația International Food Information Council (IFICF) a efectuat un sondaj pentru consumatori din America de Nord despre preferințele dietei. Aproximativ 48% dintre consumatori au spus că includ adesea produse lactate în mesele lor zilnice ca sursă de proteine.

Elemente restrictive

Principalul element restrictiv pentru evoluția pozitivă a pieței ingredientelor lactate este cererea în creștere pentru alternative, cum ar fi proteinele vegetale. Cele mai populare alternative pentru produse lactate sunt băuturile pe bază de plante, care câștigă popularitate ca înlocuitori ai laptelui și produselor lactate.

Consumatorii adoptă o dietă fără lactate din cauza incidenței tot mai mari a intoleranței la lactoză, a alergiilor la lapte sau a produselor pe bază de lapte și a trecerii către diete vegane și stiluri de viață sănătoase. Așadar, cererea în creștere pentru alternative la lactate reprezintă o provocare pentru creșterea pieței ingredientelor lactate.

Mazarea, fasolea, nucile, soia, semintele si lintea sunt surse bogate de proteine ​​vegetale. Prin urmare, proteinele vegetale sunt un substitut activ pentru ingredientele lactate, ceea ce duce la concurență în diferite segmente, cum ar fi snack-bar-urile și băuturile.

Soia este din ce în ce mai folosită în produse de patiserie, băuturi și produse lactate. Piețele produselor care conțin proteine ​​din soia și diverse ingrediente sunt determinate în primul rând de beneficiile naturale pentru sănătate. Creșterea cererii de proteine ​​vegetale se datorează faptului că consumatorii percep proteinele vegetale ca o sursă economică de proteine ​​în comparație cu ingredientele lactate.

Proteinele vegetale ajută, de asemenea, producătorii să controleze costurile, crescând astfel profitabilitatea. De exemplu, proteina din soia poate fi încorporată cu ușurință în diverse alimente fără a modifica gustul și calitatea.

Oportunități

Cele mai multe oportunități apar pe piețele emergente din Asia-Pacific și America de Sud, acolo unde sunt depășite constant noi frontiere de creștere. Schimbarea tiparelor de consum, ca urmare a influenței stilurilor de viață occidentalizate în economiile în curs de dezvoltare, a dus la cererea de proteine ​​din zer și lapte praf de către diverși consumatori.

Țările în curs de dezvoltare, cum ar fi China, India, Brazilia și țările din Orientul Mijlociu și Africa, în următorii ani, vor experimenta o creștere puternică a cererii pentru diferite ingrediente lactate.

Cererea poate fi determinată de creșterea producției de alimente procesate și de inovații în segmente, cum ar fi formulele pentru sugari, produsele din carne procesată, lactatele, produsele de panificație și alimentele și băuturile funcționale.

Aceste regiuni oferă un avantaj de cost în ceea ce privește producția și prelucrarea. Cererea ridicată, împreună cu un cost scăzut de producție, este o caracteristică cheie care se așteaptă să ajute furnizorii de ingrediente lactate.

Provocări

Cele mai importante provocări vor fi reprezentate de posibilitatea de a face investiții mari de capital în fabricarea ingredientelor lactate. Producătorii de ingrediente lactate necesită investiții mari de capital pentru a instala echipamente de procesare.

Aceste echipamente de procesare au costuri ridicate de instalare și necesită întreținere în timp util, ceea ce este un plus costisitor care afectează marjele de operare ale procesatorilor de ingrediente lactate. Prin urmare, investițiile mari de capital provoacă creșterea pieței.

Elemente ale cererii

Cererea tot mai mare de ingrediente lactate în Asia Pacific stimulează creșterea pieței ingredientelor lactate. Piața globală a ingredientelor lactate este dominată de zona Asia-Pacific, care deține cea mai mare pondere.

În zilele noastre, un stil de viață sedentar și o rutină zilnică agitată sunt paralele cu concentrarea consumatorului asupra sănătății, ceea ce duce la un antrenament extrem și o dependență crescută de suplimentele proteice.

Ingredientele proteice din lapte sunt consumate pentru pierderea în greutate și creșterea musculară și oferă nutriție și hrănire maximă. După câte se cunoaște, veganismul a cucerit o mare parte a pieței din Europa și SUA. Pe de altă parte, lactatele, fiind un produs de bază în India, își păstrează poziția de supliment proteic major.

La nivel global, zerul este încorporat în dieta obișnuită, deoarece substanțele bioactive naturale au o influență pozitivă asupra sănătății unei persoane. Pe acest segment, la nivel global, piața Asia Pacific a ingredientelor lactate a reprezentat cea mai mare pondere de aproape 32,84% în 2020.

Liderul de piață

Se estimează că regiunea Asia-Pacific va avea cea mai mare creștere în perioada de prognoză. În țară se produce o cantitate mare de lapte, ceea ce oferă pieței ingredientelor lactate potențialul de a crește în următorii ani. Datorită acestei producții mari, regiunea are un potențial imens pentru exporturi de ingrediente lactate.

Urbanizarea rapidă, schimbarea stilurilor de viață și înclinația consumatorilor către alimente și băuturi nutritive contribuie, de asemenea, la creșterea pieței ingredientelor lactate. Datorită cererii tot mai mari ale consumatorilor de produse alimentare și lactate din regiune, mulți jucători importanți intră pe piață.

Jucători cheie

Jucătorii cheie de pe această piață includ următoarele companii care acționează la nivel global sau zonal:

FrieslandCampina (Olanda), Groupe Lactalis (Franța), Arla Foods (Danemarca), Saputo (Canada), Fonterra Co-operative Group (Noua Zeelandă), Dairy Farmers of America (SUA), Kerry Group ( Irlanda), Ornua (Irlanda), AMCO Proteins (SUA), Prolactal (Austria), Valio (Finlanda), Glanbia (Irlanda), Hoogwegt Group (Olanda), Batory Foods (SUA), Ingredia SA (Franța), Agropur (Quebec) ), și Euroserum (Franța).

Principalii jucători de pe această piață se concentrează pe creșterea prezenței lor prin lansări de noi produse, extinderi și investiții, fuziuni și achiziții, parteneriate, colaborări și acorduri. Aceste companii au o prezență puternică în America de Nord și Europa. De asemenea, au instalații de producție, împreună cu rețele de distribuție puternice în aceste regiuni.

Segmentarea pieței

În funcție de tip, piața ingredientelor lactate a fost segmentată după cum urmează (în ordine descrescătoare estimărilor de creștere):

• Proteine:

-Concentrate de proteine ​​din zer

-Izolate de proteine ​​din zer

-Cazeină și cazeinați

-Concentrate de proteine ​​din lapte

-Izolate proteice din lapte

-Hidrolizate de proteine ​​din lapte

-Lapte praf:

-Lapte praf degresat

-Lapte praf integral

-Concentrate de grăsimi din lapte

-Lactoza și derivații săi

-Alte tipuri (peptide din lapte și zer, fracții de proteine ​​din lapte, alte proteine ​​și colostru)

Pe baza animalelor, piața ingredientelor lactate a fost segmentată după cum urmează:

• Vaci

• Alte animale (bivoli, capre, oi și cămile)

În funcție de aplicare, piața ingredientelor lactate a fost segmentată după cum urmează:

• Brutărie și cofetărie

• Lactate

• Produse de nutriție sportivă

• Formule pentru sugari

• Alte aplicații (alimente convenabile, băuturi, carne, păsări și fructe de mare și alte alimente procesate)

În funcție de stare, piața ingredientelor lactate a fost segmentată după cum urmează:

• Uscată

• Lichidă

În funcție de regiune, piața ingredientelor lactate a fost segmentată după cum urmează:

• America de Nord

• Europa

• America de Sud

• Asia Pacific

• Restul lumii (RoW-Rest of the World include Africa de Sud, Orientul Mijlociu și alte țări din Africa.)

Evoluțiile recente

• În ianuarie 2022, Fonterra și Royal DSM, o companie globală bazată pe știință activă în sănătate, nutriție și viață durabilă, s-au unit pentru a lucra la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră la fermă în Noua Zeelandă.

• În august 2021, Glanbia Nutritionals, o subsidiară deținută în totalitate a Glanbia plc, a achiziționat Foodarom, un designer și producător de arome personalizate din Canada, care deservește industria alimentară, a băuturilor și a produselor nutriționale, cu arome la cheie și sprijin pentru formulare.

• În mai 2021, Ehrmann și FrieslandCampina au semnat un acord pentru achiziția de către Ehrmann a subsidiarei ruse a FrieslandCampina, Campina LLC. Ambele companii dețin poziții puternice în diferite segmente ale pieței ruse a produselor lactate. Această tranzacție strategică accelerează poziția lui Ehrmann în Rusia și îi permite FrieslandCampina să se concentreze pe piețele de consum din altă parte. Ulterior începerii războiului din Ucraina, FrieslandCampina a anunțat că nu se retrage de pe piața Rusiei.

• În martie 2021, FrieslandCampina International Holding B.V și Arabian Food Industries Company au semnat un acord de joint venture pentru a se concentra pe exportul de brânză în Africa și Orientul Mijlociu.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2