Primul numar din acest an al revistei Fabrica de Carne nu face astfel de promisiuni. Ne-am propus, pe de o parte, sa va prezentam cu obiectivitate analize si statistici din aceasta industrie, pe principiul ca cifrele nu mint niciodata, si, pe de alta, sa va expunem povesti si initiative ale unor oameni care nu numai ca supravietuiesc crizei, dar se dovedesc a fi si unii dintre castigatorii acesteia. In prima categorie, a analizei situatiei industriei carnii, va atrag atentia asupra a doua materiale importante care prezinta, de fapt, doua fatete ale aceleiasi probleme: productia de carne vs exportul de carne. Exportul de carne si preparate din carne, chiar bazat pe importul si pe prelucrarea de materie prima din import, mai trebuie sa astepte intrunirea unor conditii mai propice decat cele din prezent. Cererea mare, inca, de pe piata interna, in raport cu resursele pe care le ofera sectorul zootehnic autohton, nu-i determina pe procesatori sa se uite cu mai mare atentie spre debusee externe. Analiza economica de la pagina 18 explica de ce „Restrictiile UE si cererea interna insemnata au subminat lohnul in domeniul carnii”. O analiza a ultimelor cifre puse la dispozitia redactiei de Institutul National de Statistica indica o usoara crestere a numarului animalelor sacrificate si a greutatii lor in carcasa. Despre cum ar trebui sa interpretam aceste date am vorbit cu dl Mihai Visan, directorul executiv al Asociatiei Romane a Carnii, si cu dl Ilie Van, presedintele Uniunii Nationale a Crescatorilor de Pasari. Un mesaj optimist vine din partea managerului Agricover, Robert Arsene, care s-a extins pe divizia Food. Compania a reusit sa se impuna, in ultimii ani, ca un model de bussines in Romania. In 2009 si 2010, ani de criza economica profunda, Grupul care detine „formula succesului in agricultura” a anuntat cresterea cu mai bine de 20% a cifrei de afaceri. Agricover a intrat in randul companiilor public-tinta pentru revista Fabrica de Carne la jumatatea lui 2010, cand a pornit divizia zootehnica. 6 luni mai tarziu, compania mai face un pas in extinderea pe orizontala a businessului prin lansarea, la sfarsitul anului 2010, a noii divizii Food, pe care Robert Arsene o considera: extinderea naturala pe orizontala a modelului de business Agricover. Tot o veste buna, la inceput de an, am primit de la Supremia Grup, compania de ingrediente alimentare din judetul Alba, care si-a inaugurat de curand un nou sediu. Firma cu capital privat integral romanesc, detinuta de familia Bara, al carei administrator este omul de afaceri Bara Levente Hugo, este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata condimentelor din Romania si sfideaza criza cu incapatanare, finalizand o investitie de 9 milioane de euro. Dincolo de semnificatia efectiva a fiecarui material in parte, revista Fabrica de Carne vrea sa inceapa anul 2011 tot prin transmiterea unui mesaj pozitiv: credem ca prezentarea cu obiectivitate a faptelor si prezentarea de solutii si modele demne de urmat in afaceri vor ajuta la concretizarea, mai devreme sau mai tarziu, a mirajului acestei Fete Moragna, care este usa iesirii din criza.