262
Pe măsură ce sezonul sărbătorilor se apropie cu pași repezi, mai mult de jumătate dintre consumatori își exprimă îngrijorarea cu privire la penurie, prețuri și COVID-19 atunci când cumpără alimente, arată o nouă cercetare de la FMI-The Food Industry Association, citat de Supermarket Daily News.
Din cei 1.601 de adulți chestionați la începutul lunii octombrie, 58% sunt îngrijorați de faptul că alimentele pe care le doresc de sărbători sunt epuizate, 31% oarecum îngrijorați, 12% foarte îngrijorați și 14% extrem de îngrijorați, potrivit FMI/The Hartman Group's US Grocery Report.
Planurile lor de rezervă pentru mâncare de sărbători includ pregătirea a ceva diferit decât au făcut în trecut (citat de 47%), căutarea de noi rețete (32%), cumpărarea de mâncare preparată dintr-un magazin (22%) și cumpărarea de ceva de la un restaurant (18%) ).
La cumpărături, 43% dintre consumatorii chestionați au raportat îngrijorare cu privire la articolele de care nu au nevoie să fie în stoc, în creștere de la aproximativ 40% în august și aproximativ 35% în februarie.
Cumpărătorii și-au exprimat mai multă îngrijorare cu privire la prețul alimentelor. Cincizeci și trei la sută au spus că prețurile la alimentele pe care le preferă sunt în creștere, aproximativ același procent ca în august, dar în creștere de la aproximativ 45% în februarie.
Douăzeci și opt la sută nu sunt siguri că vor avea suficienți bani pentru alimentele de care au nevoie, aproximativ același nivel ca la începutul pandemiei în martie 2020.
Preocuparea clienților de produse alimentare cu privire la COVID a scăzut treptat, dar rămân la un nivel semnificativ, a arătat studiul FMI.
Șaizeci și doi la sută dintre respondenți au menționat cel puțin o îngrijorare cu privire la infectarea cu COVID sau răspândirea acestuia la alții atunci când cumpără alimente, inclusiv îmbolnăvirea de la alți clienți (42%), infectarea virusului atingând cărucioarele de cumpărături (31%), îmbolnăvirea de la angajații magazinelor (30%), îmbolnăvindu-se de la atingerea suprafețelor din magazine (29%) și răspândirea virusului la alții (24%).
Cu toate acestea, anxietățile generale legate de COVID s-au diminuat, iar majoritatea consumatorilor se simt confortabil să cumpere la magazinele alimentare, a menționat FMI. Șaizeci la sută dintre cei chestionați au fost de acord că este „acceptabil de sigur” să faceți cumpărături în persoană la supermarketuri și magazine alimentare, iar 80% consideră că este sigur să ridicați comenzile de alimente online de la magazin.
Cu toate acestea, nu toate preocupările legate de COVID au fost șterse în rândul cumpărătorilor de alimente. FMI a constatat că 52% sunt îngrijorați de potențiala apariție a unor variante de virus (25% foarte îngrijorați, 27% extrem de îngrijorați).
De asemenea, aproximativ o treime dintre consumatorii chestionați recunosc o oarecare anxietate cu privire la cumpărăturile din magazinele alimentare fără mască de protecție sau cerințe de vaccinare pentru angajați (36%) sau clienți (34%).
„Consumatorii rămân conștienți de impactul pandemiei asupra lanțului de aprovizionare, dar cei mai mulți sunt încrezători că, cu o anumită planificare, își vor găsi alimentele preferate la prețuri rezonabile și vor împărtăși meniul tradițional cu cei dragi în acest sezon de sărbători”, a declarat președintele și CEO-ul FMI, Leslie Sarasin. afirmație. „
Atât comercianții, cât și consumatorii au demonstrat o rezistență extraordinară în ultimul an, iar cumpărătorii sunt încântați de revenirea prudentă la normalitate pentru adunările lor de sărbători din acest an.”
Într-adevăr, 38% dintre consumatori cred că cumpărăturile alimentare au revenit deja la normal de la debutul pandemiei, iar 8% se așteaptă ca situația să se stabilizeze până la sfârșitul anului 2021.
Alți 13% consideră că cumpărăturile alimentare nu au fost niciodată perturbate de pandemie; dimpotrivă, 42% nu se așteaptă ca cumpărăturile alimentare să revină la normal decât în 2022 sau după aceea.
În mod clar, entuziasmul sărbătorilor a crescut anul acesta, a arătat cercetarea FMI/Hartman. Dintre respondenți, 37% plănuiesc să sărbătorească la maximum, în creștere cu 9% față de un an în urmă. În comparație, 46% sărbătoresc la maxim pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă (+9%) și 29% fac acest lucru pentru Anul Nou (+7%).
Aproximativ două treimi dintre consumatori au spus că vor sărbători în perioada sărbătorilor 2021 la aproximativ același nivel ca anul trecut, inclusiv 64% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă și 63% pentru Anul Nou.
Douăzeci și doi la sută raportează că plănuiesc să sărbătorească de Crăciun/iarnă și 24% pentru Revelion. Cu toate acestea, aproximativ jumătate dintre cumpărătorii de produse alimentare au spus că COVID le va afecta planurile de vacanță, 52% citând un impact pentru Ziua Recunoștinței, 51% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă și 48% pentru Revelion.
Modificările privind cumpărăturile de produse alimentare pe care clienții au spus că se așteaptă să le facă în acest an includ:
-cumpărături în avans (16% pentru Sărbătorile de Crăciun/iarnă, 14% pentru Revelion);
-comenzi de alimente/băuturi online din timp (28% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă, 22% pentru Revelion);
-cumpărături la diferiți comercianți cu amănuntul pentru alimente/băuturi 16% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă, 14% pentru Revelion);
-aducerea de alimente preparate dintr-un magazin ( 15% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă, 14% pentru Revelion);
-comenzi de la un restaurant (10% pentru Ziua Recunoștinței, 14% pentru sărbătorile de Crăciun/iarnă, 13% pentru Revelion).
FMI a remarcat că cheltuielile pentru alimente rămân ridicate, cheltuielile săptămânale medii pe gospodărie fiind de 144 euro la începutul lunii octombrie, aproximativ la fel ca 146 euro cu un an mai devreme, dar în scădere față de vârful de 161 euro din martie 2020.
De când a început pandemia, supermarketurile au pierdut cota în fața comercianților de masă și a magazinelor de club. Dintre cumpărătorii chestionați de FMI/Hartman la începutul lunii octombrie, 38% au numit supermarketurile drept magazinul lor principal de produse alimentare, în scădere de la 41% în august, 39% în februarie, 44% în februarie 2020 și 49% în 2019.
Treizeci și doi la sută citează acum. comercianții de masă ca magazinul lor alimentar principal, în creștere de la 26% în februarie 2020 și 24% în 2019. Aproximativ 7% dintre consumatori au chestionat în principal magazinele din cluburi pentru produse alimentare, același nivel ca în februarie 2020 și ușor în creștere de la 5% în 2019. .
Clienții de produse alimentare au continuat, de asemenea, obiceiurile de cumpărături online stimulate de pandemie.
Raportul FMI spune că 61% fac cumpărături online cel puțin ocazional, de la aproximativ 53% la sfârșitul primăverii și 49% în martie 2020. Paisprezece la sută dintre cei chestionați raportează că cumpără online „aproape de fiecare dată” pentru alimente, dublu față de procentul a făcut-o la începutul pandemiei.
Și până la începutul lunii octombrie, achizițiile online au reprezentat 22% din cheltuielile săptămânale ale cumpărătorilor pentru produse alimentare, în creștere de la 21% în februarie, 15% în februarie 2020 și 11% în 2019.
Comercianții de de produse de masă au fost principalul beneficiar al comerțului electronic în produse alimentare, cu 40% dintre consumatori spun că fac cumpărături online la acei comercianți cu amănuntul, față de 25% pentru supermarketuri și 26% pentru comercianții cu amănuntul de club.