Repers

235

Follow Up Meat & Milk 2015: 4 iunie, ziua confirmării succesului total

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cea de-a doua zi a EXPO-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, care s-a desfășurat la Hotel Alpin din Poiana Brașov sub genericul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas” a reprezentat pentru echipa organizatoare a agenției infoGROUP confirmarea unui succes total, precum și certificarea faptului că Meat & Milk este cel mai important eveniment anual pentru sectoarele vizate, dar și pentru întreaga industrie alimentară românească.

Workshop comunInovarea și retehnologizarea-Trend sau necesitate?   De la bun început, trebuie să menționăm faptul că aproape toate luările de cuvânt din workshop-ul comun al dimineții de 4 iunie au argumentat titlul zilei, toți speakerii subliniind faptul că inovarea și retehnologizarea sunt elemente esențiale ale performanței.   Acela care a deschis workshop-ul comun a fost domnul Daniel Constantin, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Prezent pentru a doua oară la evenimentul anual organizat de infoGROUP, încercând să răspundă la întrebarea ”Care sunt motoarele de creștere ale sectoarelor de carne și lapte ale României?”, domnul ministru s-a referit pe larg, atât la politicile de sprijin elaborate la nivel național, cât și la prevederile PNDR 2014-2020, insistând pe necesitatea asocierii fermierilor și informându-i că pot accesa fonduri europene neramburasabile într-un procent de peste 70 %, în cazul integrării producției. În privința activității procesatorilor, domnul Daniel Constantin a afirmat că este imperios necesară ieșirea tot mai accentuată la export, mai ales pe piețe terțe, cu produse finite care pot genera un profit consistent. În acest sens, domnia sa a anunțat demararea în viitor a unor programe de parteneriat public-private, pentru promovarea mărfurilor alimentare românești, la export. Desigur, nu a lipsit dialogul cu participanții care au umplut sala de conferințe până la refuz, răspunzând numeroaselor întrebări venite, în special, din partea fermierilor care au solicitat sprijin începând, de exemplu, de la stoparea importurilor ilegale de caprine, și până la eliminarea unor disfuncționalități organizatoric-legislative, la achiziția de animale vii.   Al doilea invitat de marcă al zilei a fost domnul Marius Dunca, Președinte al ANPC, acela care a insistat pe două idei: În primul rând, faptul că acordul tacit de ”neagresiune”, generat de dificultățile punerii în practică a noilor reglementări legate de etichetarea produselor alimentare, va continua. În al doilea rând, însă, a făcut apel la procesatorii de carne și lapte să respecte cu strictețe legislația în materia de protecție a consumatorilor, evidențiind căeticheta și produsul în sine reprezintă adevăratele imagini ale unei companii.   Prima prezentare de companie a zilei a fost susținută de domnul Marius Maier, Director General al CMC Grup Broker de Asigurare, acela care, sub titlul ”Afacerile riscante vs riscurile afacerilor: Soluția-inovarea și/sau retehnologizarea strategiei de gestiune a riscurilor”, a informat participanții asupra necesității unui management al riscurilor, mai ales în privința sistemelor de transport marfă și al activităților de transport, în general.   Una dintre cele mai interesante prezentări ale zilei a aparținut domnului Constantin Ghețu, Food Product Manager al firmei Bureau Veritas România, acela care a detaliat oferta firmei pe care o reprezintă, argumentând titlul ”Măsurarea și monitorizarea produselor-Premise ale performanței unei companii”. Nu au lipsit referirile detaliate la programele de certificare pe care firma domniei sale le pune la dispoziția companiilor din industriile de carne și lapte ale României.   Domnul Horațiu Bașa, Managing Director al firmei Testo Romania a susținut comunicarea cu titlul ”Monitorizarea siguranței alimentelor cu instrumente HACCP”, în cadrul căreia a detaliat oferta de aparatură de măsurare a temperaturilor și controlul acestora, aparatură care este indispensabilă atât pe fluxul de producție, cât și în spațiile de depozitare sau în rețelele de magazine.   La rândul său, domnul Ciprian Ciucu, Director al Centrului Român pentru Politici Europene a susținut comunicarea cu titlul ”Eficiența programului național Cornul și Laptele în contextul Schemei Europene”. Bazată pe un foarte interesant studiu realizat de echipa pe care o coordonează în cadrul CNPR, comunicarea domnului Ciucu a evidențiat neajunsurile programului național dar și necesitatea eficientizării acestuia, atât ca soluție pentru o bună hrănire a elevilor de clase mici, la ore, cât și ca sprijin economic pentru companiile cuprinse, prin licitație, în Program.   Ultima, dar și cea mai interesată prezentare, a aparținut companiei Mercury Research, fiind susținută de doamna Ingrid Lambru, Director de Marketing. Astfel, sub titlul ”Studiu pe piața mezelurilor: Cold Cuts Infokit”, doamna Lambru a detaliat, prin exemplele oferite, precum și prin datele statistice cuprinse în prezentare, deficiențele multor campanii publicitare făcute unor produse din carne din categoria mezelurilor, avertizând asupra faptului că utilizarea imaginilor în care apar copii este cel puțin neproductivă, de vreme ce 47 % dintre familiile din România nu au copii!   Vizită la standuriÎn pauza de cafea de dinaintea ultimului moment in-door al conferinței, domnul ministru Daniel Constantin și domnul Marius Dunca, însoțit de organizatorii evenimentului, precum și de domnii Radu Timiș, Dorin Cojocaru și Sorin Minea, au vizitat fiecare stand al Secțiunii EXPO, întreținându-se cu reprezentanții companiilor expozante: GEA, CRIS-TIM, Albalac, Romvac, Agricola Internațional Bacău, Five Continents, Air Liquide România, Angst, Danone România, Biotrend Plus, Zimbria, Mirdatod, Tetra Pak România, Webasto, Hanna Instruments, HBP Eko Distribution, Iveco. Grupului de vizitatori i-au fost oferite detalii despre produsele și serviciile fiecărei companii în parte, cei prezenți la standuri neezitând să amintească despre problemele pe care le întâmpină în aceticivatea cotidiană, făcând, totodată, propuneri.   Masa rotundăAvem TVA de 9 %. Ce facem cu el?   În mod categoric, punctul central al întregului eveniment a fost Masa rotundă care a avut titlul ”Avem TVA de 9 %. Ce afem cu el?”. La dezbaterile care au ținut 90 de minute, și care au fost transmise în direct de postul de televiziune Agro TV-Partener principal media, au participat ca speakeri: Daniel Constantin, Marius Dunca, Dorin Cojocaru, Sorin Minea, Florin Căpățână, Ioan Ladoși și Claudiu Frânc. Acestora li s-a alăturat, ca invitat special, domnul Cornel Opincaru, Comisar Șef al Direcției de Investigații Criminalitate Economică din cadrul IGPR.Având primul oportunitatea de a se exprima, domnul ministru Daniel Constantin a felicitat echipa organizatoare, afirmând că Meat & Milk este ”cel mai important eveniment anual al întregii Industrii alimentare românești”. După care, bineînțeles, s-a referit direct la tematica din titlu, exprimându-și speranța că, odată cu reducerea cotei de TVA, va crește consumul dar se va diminua și evaziunea din cele două sectoare. La rândul său, domnul Marius Dunca a afirmat că speră ca, de acum, consumatorii să aibă ocazia de a cumpăra produse alimentare e o calitate superioară.   După ce domnii Ioan Ladoși și Claudiu Frânc au acceptat faptul că reducerea taxei este benefică și pentru fermieri, adăugând aici că domnul Frânc a adus în discuție din nou prăbușirea prețului la lapte, Dorin Cojocaru a reacționat, susținând argumentat că relația dintre procesatorii de lapte și fermieri este una contractuală, de piață. Ulterior, domnul Cojocaru l-a felicitat pe ministrul agriculturii pentru modul în care a acționat în perioada anterioară, în toate acțiunile de determinare a colegilor din guvern pentru a accepta reducerea TVA-ului la 9 %.   Luând cuvântul, domnul Comisar Șef Cornel Opincaru a atras atenția asupra faptului că toate forțele de supraveghere ale pieței și ale agenților economici sunt în permanentă alertă, pentru că, mai presus de orice este respectarea legii, în beneficiul companiilor care își desfășoară afacerile în mod corect, și al cetățenilor. Domnul Opincaru nu a ezitat să informeze participanții că există și instrumentul legal numit ”sesizare din oficiu”, îndemnând la colaborare.   Desigur, cei mai în vervă au fost domnii Sorin Minea și Florin Căpățână, aceia care, făcând afirmații corecte și tranșante, au făcut și deliciul asistenței. Făcând o foarte exactă analiză a efectelor reducerii TVA, domnul Sorin Minea a reliefat faptul că efectele vor putea fi văzute cel mai devreme peste cca șase luni, dar consumul nu va crește decât cu 2, 3 %: ”De unde să crească mai mult? Nu avem cum inventa încă 10 milioane de români, așa că nu vă așteptați la creșteri prea mari. Nu uitați, în plus, că vara, consumul scade. Dar, eventuala creștere, per ansamblu, va veni din scăderea afacerilor la negru. Deci, acest nivel de 2, 3 %, plus ieșirea la suprafață a unei părți din piața neagră, vor conduce la salvarea celor două industrii și la plusul necesar la buget.”   De cealaltă parte, domnul Florin Căpățână, Vicepreședinte al AMRCR, a admis faptul că, punctual, au fost câteva disfuncționalități în relația dintre furnizorii de alimente și hipermarketuri dar că, pe ansamblu, prețurile au coborât la raft: ”Toată lumea ne vede pe noi, cei din retail precum vampirii care sug sângele poporului, când, de fapt, suntem cu toții în aceiași barcă, și fermieri, și furnizori și noi, comercianții. Cine ar fi nebun să mărească prețurile și să dea faliment?” a întrebat retoric domnul Căpățână.   Ulterior, după un dialog intens între speakeri și participanții din sală, cu toții au admis că, de la începutul lunii iunie, România a intrat într-o zodie economică favorabilă. Concluziv a fost mesajul domnului Sorin Minea: ”Vă spun, tuturor, că de noi depinde dacă va fi mai bine sau mai rău. De acum, nimeni nu mai are niciun motiv să fure. Iar, dacă voi mai auzi așa ceva, eu voi fi acela care va da lista domnului Comisar Șef!”   InfoTRIPVizită la ferma de lapte Honigberg   Ultima punct din programul ediției 2015 a conferinței Meat & Milk a fost vizita de documentare pe care o parte dintre participanți au efectuat-o la ferma de vaci de lapte Honigberg. În fapt, un stat-up dezvoltat cu sprijinul companiei GEA Farm Technologies și organizat după modelul unei ferme de familie, Ferma Honigberg, condusă de domnul Marian Man, este un model de ambiție și de depășire a tuturor obstacolelor. De fapt, chiar cuvintele domnului Sandu Miclăuș, reprezentantul GEA, au fost edificatoare: ”Nu am șinut să venim aici, pentru a vedea neapărat utilaje și echipamente, ci pentru a vă prezenta un om de o calitate excepțională, pe Marian Man, acela care dovedește, prin ambiția care îl caracterizează, că, atunci când vrei, nici cel mai nemernic dușman nu îți poate sta în cale.” Alăturat domnului Miclăuș, și agenția infoGROUP îl felicită public pe domnul Man, pentru tot ce a realizat la fema din comuna Hărman, pe care o conduce!   Meat & Milk în date statistice Participanți: 362Invitați oficiali: 36Total participanți: 398Companii participante: 164Participanți la Secțiunea infoTRIP: 96Ore de dezbateri și prezentări: 17, 30Structura participanțilorProcesatori: 43 %Fermieri: 21 %Furnizori de servicii și tehnologii: 31 %Retail: 5 %Transmisii TV Live (Agro TV): 5, 30 oreTransmisii Radio Live: (Radio București, Antena satelor): 18

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2