Fonterra Co-operative Group Ltd din Noua Zeelandă a înregistrat o creștere marginală a profitului anual, stimulată de cererea puternică și prețurile mai mari pentru lapte și produse proteice din Europa și Statele Unite, informează European Supermarket Magazine.
Cererea puternică de produse lactate, împreună cu oferta strânsă din cauza condițiilor meteorologice uscate din Noua Zeelandă, au condus la prețuri favorabile pentru produsele companiei din Auckland.
Directorul executiv, Miles Hurrell, a declarat: „Aceste rezultate demonstrează că deciziile noastre referitoare la mixul de produse, diversificarea pieței, produsele de calitate și lanțul de aprovizionare rezistent, înseamnă că Co-op este capabilă să ofere atât un preț puternic al laptelui, cât și o performanță financiară solidă într-un mediu de operare global dur.”
La începutul acestei luni, Fonterra și-a ridicat, de asemenea, previziunile privind câștigurile pentru anul fiscal 2023 la între 45 și 60 de cenți din Noua Zeelandă pe acțiune, invocând o perioadă susținută de prețuri favorabile pentru portofoliile sale de proteine și brânză, precum și pentru laptele praf integral.
Hurrell a declarat: „Perspectiva pe termen lung pentru produse lactate rămâne pozitivă. Și pe termen mediu, ne așteptăm să vedem o relaxare a unora dintre evenimentele geopolitice, și anume blocajele cauzate de COVID-19 în China și provocările economice din Sri Lanka. Acest lucru s-a reflectat în îndrumările noastre privind veniturile și în prognoza Farmgate Milk Price pentru sezonul 2022/23.”
Profitul net normalizat după impozitare al celui mai mare exportator de lactate din lume a fost de 591 milioane USD (351,6 milioane EUR) pentru anul încheiat la 31 iulie 2022, comparativ cu 588 milioane USD (349,8 milioane EUR) cu un an mai devreme. A declarat un dividend final de 15 cenți NZ pe acțiune.
Compania a înregistrat un câștig pe acțiune normalizat pe întregul an de 35 de cenți NZ. Se estimase la 25-35 de cenți NZ bucata.
Fonterra a mai spus că a decis să mențină proprietatea deplină a afacerii sale din Australia, după ce a explorat numeroase opțiuni strategice în ultimul an, inclusiv o ofertă publică inițială.