News

203

Granturi pentru investiții în Industria alimentară

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Reiden Business Consulting informează că în cursul lunii Septembrie 2020 - se va lansa Programul  de Finantare Nerambursabila  “Granturi Pentru Investitii”, destinat IMM-urilor care au nevoie de sustinere economica si care fac parte din domeniile de activitate afectate de instituirea starii de urgenta si/sau a starii de alerta.

Astfel, prin intermediul programului Granturi pentru Investitii,  Microintreprinderile, Intreprinderile Mici si Mijlocii,  au posibilitatea de a accesa finantarea nerambursabila  cuprinsa intre 50.000 Euro si pana la 200 000 de Euro.

Procentul de cofinatare fiind de minim 30% din valoarea totala a proiectului de investitii solicitat pentru finantare -  din partea  societatilor care isi desfasoara activitatea in regiunile mai putin dezvoltate, iar pentru regiunea Bucuresti – Ilfov,  procentul este de minim 35% din valoarea proiectului solicitat la finantare.

Prin intermediul acestui program de Finantare Nerambursabila, IMM-urile care au fost afectate de ordonantele militare din perioada starii de urgenta sau de alerta, pot obtine pana la 200.000 Euro Finantare Nerambursabila,  pentru:

  1. Extinderea capacitatilor de productie existente;
  2. Extinderea capacitatilor de prestarii de servicii;
  3. Realizarea de unitati noi ale capacitatilor de productie existente;
  4. Realizarea unor unitati noi de prestare de servicii;
  5. Reabilitarea/modernizarea unitatilor de productie existente;
  6. Pentru reabilitarea/modernizarea unor unitati noi de prestare de servicii.

Cheltuieli Eligibile prin intermediul programului de Finantare Nerambursabila “Grant de Investitii 2020”:

  1. Realizarea/achizitia constructiilor;
  2. Achizitia de echipamente inclusiv echipamente IT;
  3. Achizitia de utilaje, tehnologii;
  4. Achizitia de mobilier de birou si mobilier specific;
  5. Achizitia de terenuri in limita a 10% din valoarea eligibila a proiectului;
  6. Cheltuieli  legate de consultanta si proiectarea arhitecturala, management de proiect, asistenta tehnica, dirigentia de santier;
  7. Cheltuieli de sistematizare si amenajare teritoriala a terenurilor;
  8. Cheltuieli de mediu;
  9. Cheltuieli cu racordul la utilitati, cheltuieli privind accesibilitatea;
  10. Cheltuieli de promovare;
  11. Participare la targuri, evenimente, conferinte;
  12. Cheltuieli privind studiile;
  13. Cheltuieli privind drepturile de proprietate intelectuala, precum si orice alte categorii de cheltuieli care sunt in legatura cu proiectul de investitii care face obiectul contractului de finantare;
  14. Cheltuieli pentru realizarea de depozite de echipamente medicale, medicamente, materiale sanitare destinate interventiei pentru situatii de urgenta;
  15. Cheltuieli cu echipamente inclusiv echipamente IT, tehnologii, utilaje, dotari independente, mobilier de birou si mobilier specific, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe pentru unitatile de productie/prestari servicii existente

Totodata, in cadrul acestui Program de Finantare Nerambursabila, sunt eligibile si pot solicita finantarea nerambursabila de pana la 200.000 Euro si  societatile care activeaza in domeniul Serviciilor de Transport , in cazul acestora fiind eligibile si urmatoarele categorii de cheltuieli:

  1. Cheltuieli cu reabilitarea/modernizarea/extinderea si/sau realizarea unor depouri pentru mijloacele de transport din dotare sau pentru cele care urmeaza a se achizitiona;
  2. Cheltuieli cu achizitia de mijloace de transport pentru transport persoane si marfuri necesare pentru desfasurarea activitatilor de transport cu exceptia mijloacelor de transport in regim de taxi sau a celor care sunt destinate activitatilor administrative ale operatorului economic ori activitatilor de transport in interes propriu al acestora;
  3. Cheltuieli privind dotarea mijloacelor de transport existente cu echipamente si tehnologii care conduc la imbunatatirea confortului/calitatii serviciilor de transport persoane si marfuri prestate.

Pot obtine Finantarea Nerambursabila „ Grant – Capital de Investitii”, IMM-urile care:

  1. Au avut activitate curenta/operationala desfasurata de minim un an inaintea depunerii cererii de finantare;
  2. Au inregistrat profit operational din activitatea curenta (activitatea de exploatare) in unul din exercitiile financiare din ultimii doi ani inainte de depunerea cererii de finantare;
  3. Se angajeaza sa asigure sustenabilitatea proiectului, respectiv sa asigure desfasurarea activitatii operationale/curente pentru o perioada de minim trei ani dupa expirarea duratei de implementare a proiectului;
  4. Realizeaza minim 50% din valoarea veniturilor planificate in cadrul planului de afaceri anexa la cererea de finantare in primii doi ani de durabilitate, iar diferenta pana la sfarsitul perioadei de durabilitate (anul al treilea);
  5. Dispun de cofinantare proprie a proiectului in procent de minim 15% din valoarea proiectului de investitii solicitat pentru finantare pentru regiunile mai putin dezvoltate, iar pentru regiunea Bucuresti – Ilfov, de minim 30% din valoarea proiectului solicitat la finantare;
  6. Se angajeaza sa prezinte dovezi privind rezonabilitatea preturilor pentru investitiile pentru care se solicita ajutor de stat – 3 Oferte de Pret, pentru fiecare echipament care se doreste a fi achiziționat

Documentele necesare pentru depunerea proiectului, sunt:

  1. Obtinerea unei semnaturi electronice in numele administratorului societatii (in cazul in care nu exista), in vederea semnarii electronice a documentatiei;
  2. Copie CUI Societate, semnat si stampilat, cu mentiunea “ Conform cu Originalul”;
  3. Copie Act Identitate Asociat /Administrator - semnat si stampilat, cu mentiunea “ Conform cu Originalul”;
  4. CV-ul Asociatului / Administratorului;
  5. Certificat constatator informatii extinse;
  6. Certificat constatator + Bilant 2019 pentru intreprinderile legate sau partenere ( daca este cazul);
  7. Bilantul contabil pentru anul 2018  plus recipisa de la depunerea acestuia;
  8. Bilantul contabil pentru anul  2019, plus recipisa de la depunerea acestuia;
  9. Balanta pentru luna decembrie 2018;
  10. Balanta pentru luna decembrie 2019;
  11. Ultima balanta incheiata pentru anul in curs;
  12. Registrul mijloacelor fixe;
  13. Extras Reges - prin screen;
  14. Registru Salariati din Revisal;
  15. Organigrama nenominala a societatii;
  16. Fluxul tehnologic al societatii – descriere succinta;
  17. Contul IBAN al societatii;
  18. Lista produse / servicii vandute + preturi;
  19. Principalii furnizori de materii prime / materiale /servicii, cu mentionarea tipului de materie prima achizitionata de la fiecare, precum si valoarea achizitiilor anuale;
  20. Tipul clientilor societatii  (individuali, comercianti, cu ridicata, cu amanuntul, societati comerciale, agricultori etc) din piata interna / externa;
  21. Ofertele de pret pentru echipamentele pe care doriti sa le achizitionati prin proiect.
  22. Descrierea activitatii pentru care se doreste obtinerea finantarii nerambursabile.
  23. In cazul constructiilor - Documentele privind dreptul solicitantului asupra imobilului (teren si/sau cladiri), dupa caz, in copie conforma cu originalul: drept de proprietate privata, drept de concesiune, drept de superficie, drept de uzufruct, contract de comodat / inchiriere
  24. Devizul general pentru proiectele de lucrari – daca este cazul

Servicile de consultanta constau in parcurgerea a trei etape, respectiv Elaborarea si Depunerea, Implementarea si Monitorizarea  Proiectului - pentru o perioada de trei ( 3) ani de zile, astfel:

Etapa  I:

A. Constituirea dosarului de finantare

  • Elaborarea planului de afaceri;
  • Intocmirea cererii de finantare;
  • Intocmirea dosarului de participare;
  • Depunerea / Inregistrarea proiectului  pe site-ul Autoritatii Contractante.

B. Intocmirea raspunsurilor la solicitarile de clarificari transmise de reprezentantii Autoritatii Contractante.

C. Asistarea Beneficiarului la momentul efectuarii vizitelor pe teren de catre reprezentantii Autoritatii Contractante, prin deplasarea unei echipe de doi consultanti la adresa implementarii proiectului.

Etapa II:

Implementarea proiectului;

  • Stabilirea procedurilor aplicabile in cadrul programului de finantare
  • Intocmirea caietelor de sarcini / Transmiterea cererilor de oferte furnizorilor de echipamente;
  • Intocmirea notelor justificative si a documentatiei de atribuire pentru cheltuielile eligibile;
  • Verificarea ofertelor primite din partea potentialilor furnizori participanti la procedura de achizitie;
  • Desemnarea castigatorului/ilor si intocmirea raportului privind procedura de achizitie;
  • Supervizarea indeplinirii conditiilor stipulate in contractul/ele de furnizare incheiate;
  • Centralizarea datelor obtinute de la Client si organizarea documentelor justificative in vederea depunerii cererii de rambursare;
  • Verificarea incadrarii activitatilor in graficul de timp propus – conform diagramei Gant;
  • Verificarea indeplinirii indicatorilor asumati prin contractul de finantare;
  • Depunerea cererii de rambursare;
  • Asistarea Clientului in intocmirea eventualelor raspunsuri la solicitarile de clarificari venite din partea Autoritatii Contractante;
  • Monitorizarea lunara a actiunilor intreprinse de la nivelul fiecarui departament in implementarea proiectului;

Etapa III:

Monitorizarea/finalizarea proiectului:

  • Vizite in teritoriu la momentul deplasarii reprezentantilor Autoritatii Contractante.
  • Verificari suplimentare.
  • Asistenta Post-Contractare pentru un interval de 3 ani, dupa finalizarea etapei de implementare a proiectului.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2