132
"Din pacate, anul trecut nu am reusit sa iesim in afara cu produse avicole decat cu cantitati foarte mici, sub potentialul sectorului avicol din Romania. Am exportat 58.000 de tone de produse procesate, dar am importat 93.000 de tone de produse ieftine cerute pe piata interna din cauza puterii scazute de cumparare din Romania, mult diferita de cea din vestul Europei. Daca din punct de vedere valoric balanta este oarecum echilibrata, din cel al cantitatii, balanta inclina in favoarea importurilor, a declarat Van pentru Agerpres. Avem potential mult mai mare de export, dar ar trebui sa ne concentram mult mai mult pe branduri puternice, a precizat presedintele UNCPR. Trebuie sa incepem sa ne concentram pe branduri puternice, de calitate si pe produse cu preturi competitive. La ora actuala, insa, carnea de pasare nu poate intra direct in marile lanturi de magazine decat pe o retea de distributie care iti ia in jur de 30% din pret. De asemenea, un lucru important il reprezinta si costurile de promovare care de multe ori ajung la 3% din cifra de afaceri. Nu stiu cati producatori romani isi permit acest lucru, a mai spus Van. De altfel, acesta s-a aratat nemultumit si de faptul ca de multe ori ajung la consumatori informatii neverificate despre anumite produse avicole, care aduc prejudicii sectorului, mentionand situatia creata pe piata oualor cand vanzarile au scazut din cauza mediatizarii eronate privind sistemul de crestere al gainilor. In acest an am inregistrat o scadere semnificativa a pretului oualor, in timp ce pretul furajelor a crescut cu 30 de procente. In 2011, pretul oualor pe piata romaneasca a inregistrat cel mai mic pret din ultimii 10 ani. Daca anul trecut ouale se vindeau la poarta fermei, in medie, cu 0,3 lei bucata (fara TVA), acum pretul nu a depasit 0,15-0,20 lei pe bucata, a mai spus presedintele UCPR.