252
Lidl France și Lactalis au convenit să majoreze prețurile la lapte pentru producătorii de lactate, în încercarea de a oferi o remunerație mai bună.
Mișcarea va duce la creșterea remunerației fermierilor de lactate din Franța cu 15 EUR/1000 litri, până la 385 EUR/1000 litri și cu 410 EUR/1000 litri, toate primele combinate.
„În 2022, mergem și mai departe cu o reevaluare istorică, care este pe deplin în conformitate cu spiritul EGalim 2. Cu acest tip de acord vom putea schimba situația în favoarea lumii agricole și permite fermierilor să vadă viitorul mai senin. Condiția rămâne transparența totală între jucători”, a declarat Michel Biero, director executiv de achiziții la Lidl. EGalim 2 face parte din legea alimentară franceză care protejează remunerațiile fermierilor.
Lactalis a adăugat că acordul înseamnă și o reînnoire a angajamentului față de mărcile naționale și mărcile distribuitoare de către ambii parteneri, cu scopul de a asigura o remunerație echitabilă producătorilor de lactate parteneri ai Lactalis.
Acordul acoperă toate volumele de lapte utilizate de grupul Lactalis pentru fabricarea produselor de marcă națională vândute sub diferite etichete, inclusiv Président, Lactel, La Laitière, printre altele.
Acesta va fi folosit și pentru produsele fabricate de Lactalis pentru Lidl, precum Milbona, Envia, Chêne d'Argent, care sunt distribuite în aproximativ 1.580 de supermarketuri Lidl din Franța.
Jean-Marc Bernier, directorul general al Lactalis France, a declarat: „Acest acord confirmă angajamentul celor două companii ale noastre de a valorifica mai bine munca producătorilor noștri de lapte parteneri și de a-i sprijini în luarea în considerare a creșterii costurilor de producție agricolă și industrială”.