News

357

În toamna lui 2023 se va deschide prima fabrică de carne de cultură

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum informează FoodNavigator, prima companie care va produce în regim comercial carne de cultură, Multus Biotechnology, își va deschide porțile înainte de sfârșitul anului.

Investiții de milioane de euro și lire sterline

Multus Biotechnology Ltd a încheiat o rundă de finanțare în valoare 8,91 milioane de euro condusă de Mandi Ventures alături de investitori participanți precum SOSV, Big Idea Ventures, SynBioVen și Asahi Kasei.

În plus, start-up-ul din Regatul Unit a primit un grant fără capital propriu de 2,15 milioane de lire sterline (2,42 milioane de euro) de la Innovate UK prin intermediul EIC Accelerator.

Finanțarea va permite Multus să construiască o fabrică de producție „în primul rând” la Londra pentru medii de creștere sigure pentru alimente, cu scopul de a accelera extinderea comercială a industriei cărnii cultivate, a explicat cofondatorul și CEO Cai Linton.

O abordare „unică” a mediilor de creștere

Spre deosebire de marea majoritate a jucătorilor din industria cărnii cultivate, Multus nu produce produse finite, cum ar fi burgeri pe bază de celule sau fripturi. În schimb, start-up-ul se concentrează pe „ingredientele cheie” responsabile pentru „extinderea la scară accesibilă” a agriculturii celulare: mediile de creștere.

„Media de creștere a continuat să apară din nou și din nou, ca element care conduce cu adevărat costul de producție la înălțimi care nu erau sustenabile pentru orice tip de extindere și apoi spre comercializare. Așa că am decis că aceasta este provocarea pe care dorim să o abordăm”, Linton. a spus FoodNavigator într-un interviu anul trecut.

Soluția Multus este un înlocuitor de ser fetal bovin (FBS). Primul său produs, Proliferum M, este complet fără ser. Soluția a funcționat bine cu diferite tipuri de celule de la mamifere, păsări și fructe de mare prin testele clienților, inclusiv celule utilizate pentru piele și produse lactate.

„Folosim o abordare unică pentru a descoperi și caracteriza ingredientele neconvenționale ale mediilor de creștere, cum ar fi factorii de creștere termostabili și aminoacizii derivați din plante, combinate cu screening-ul de formulare bazat pe date, folosind învățarea automată pentru proiectarea formulării inteligente, pentru a permite o alternativă cu adevărat durabilă. la creșterea intensivă a animalelor”, a spus Linton – o practică despre care susține că continuă să „erodeze biodiversitatea, să monopolizeze terenurile arabile și să emită niveluri ridicate de gaze cu efect de seră”.

Cum va cheltui Multus cei 7,9 milioane de lire sterline?

Finanțarea recent strânsă va permite lui Multus să construiască ceea ce pretinde că este prima fabrică de producție care a dezvoltat medii de creștere accesibile și sigure pentru alimente la scară comercială pentru industrie. Site-ul este de așteptat să-și deschidă porțile până la sfârșitul anului 2023.

Finanțarea va accelera, de asemenea, dezvoltarea produselor în formulări avansate de medii de creștere și materii prime de calitate alimentară în următoarele 18 luni.

„Investim într-o platformă de testare a mediilor de creștere de ultimă generație, care combină știința datelor și automatizarea pentru a verifica biblioteca noastră de ingrediente medii de creștere neconvenționale pentru a debloca formulări de mediu de creștere accesibile, de înaltă performanță, care se extind”, a spus Linton pentru FoodNavigator. .

Cea mai mare provocare

Cea mai mare provocare tehnologică cu care se confruntă compania în această următoare etapă de dezvoltare constă în modul în care reinventează producția de medii de creștere folosind principiile de fabricare a alimentelor, a dezvăluit CEO-ul, „și modul în care extragem proprietățile funcționale unice ale ingredientelor noastre noi printr-un design inteligent al formulării”.

Pe lângă deschiderea unității de producție la sfârșitul acestui an, compania a stabilit o serie de repere pe care își propune să le atingă înainte de următoarea rundă de finanțare.

Compania va anunța „mai multe” ingrediente noi pentru a „debloca noi capabilități” în reducerea costurilor, extinderea și designul media de creștere”, a declarat Linton pentru această publicație.

„Proliferum M va înregistra și îmbunătățiri, folosind noile ingrediente multus derivate din plante pentru a reduce costurile, precum și formulări specifice speciei menite să susțină extinderea de la producția de laborator la producția pilot și comercială.”

De ce să externalizeze în loc să se dezvolte intern?

Multe companii își dezvoltă propriile medii de creștere în interior. Această strategie oferă control complet asupra producției, iar dacă mediul lor de creștere crește optimizarea procesului de producție, poate oferi un avantaj competitiv în spațiul în creștere al agriculturii celulare.

Prin urmare, ce stimulent există pentru a schimba această strategie și a cumpăra medii de creștere de la un furnizor terță parte, cum ar fi Multus?

Potrivit lui Linton, dezvoltarea mediului de creștere la nivel intern este complexă, costisitoare și consumatoare de timp.

„Observam deja o tendință în industrie a companiilor care folosesc parteneriate cu furnizori de soluții specialiști pentru a reduce costurile și termenele de livrare, de exemplu prin obținerea accesului la ingredientele noi și la capabilitățile de screening de mare randament ale Multus, fără a fi nevoie să investească în propriile lor. R&D în mediul de creștere și valorificarea capacităților noastre de producție în condiții de siguranță alimentară.”

Având în vedere starea declimatul economic actual, CEO-ul a sugerat că punctele de presiune se schimbă ușor, cu un accent mai mare pe consumatorul final. „În special în mediul macroeconomic actual, companiile de carne cultivată care trec la producția comercială cu mai multe produse în dezvoltare sunt supuse unei presiuni tot mai mari de a-și diferenția ofertele de produse și de a-și aloca resursele și cerințele consumatorilor, cum ar fi gustul și textura.”

Multus consideră că externalizarea mediilor de creștere le va reduce timpul de lansare pe piață și va crește diferențierea, concentrându-se pe ceea ce face ca berea să aibă un gust mai bun.

Chiar și companiile cu formulări dezvoltate intern vor beneficia de pe urma externalizării producției lor media de creștere, ni s-a spus, pentru a accesa economii de scară în lanțul lor de aprovizionare și pentru a obține o aprovizionare consistentă și fiabilă.

Într-adevăr, acest model este comparabil cu ceea ce poate fi observat în industria geneticii animale. Crescătorii de pește, de exemplu, externalizează programe de creștere pentru a obține o calitate mai bună, un randament mai mare și un pește de crescătorie mai profitabil.

Și în creșterea animalelor tradiționale, furajele sunt externalizate către producători de furaje specializați, care proiectează furaje care maximizează sănătatea și creșterea animalelor și oferă opțiuni de cumpărare în vrac rentabile, a explicat CEO-ul.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2