246
Membrii Parlamentului European au o șansă unică de a îmbunătăți drastic viața animalelor în timpul transportului, argumentează Tilly Metz și Anja Hazekamp, citați de Euractiv.
Tilly Metz este europarlamentar verde din Luxemburg, președinte al comisiei de anchetă a Parlamentului European privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT).
Anja Hazekamp este europarlamentar olandez de stânga, vicepreședinte al comisiei de anchetă a Parlamentului European privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT) și președinte de onoare al Intergrupului pentru bunăstarea animalelor. Aceștia au afirmat într-o declarație comună:
”Majoritatea animalelor transportate în UE sunt supuse unor condiții înghesuite, lipsă de hidratare și hrană, precum și călătorii de până la 29 de ore, sau în cazul transportului pe mare, chiar și zile și săptămâni, fără posibilitatea de odihnă.
În fiecare an, peste 1,5 miliarde de animale sunt transportate vii în UE sau din UE către țări terțe, în timp ce actualul regulament privind transportul animalelor este încălcat prea des și nu asigură o protecție eficientă a animalelor.
Acest lucru este inacceptabil și confirmat de Comisia de anchetă a Parlamentului European privind protecția animalelor în timpul transportului (ANIT). În prima lună a anului 2022, noi deputații europeni ne putem folosi de vot și să cerem Comisiei Europene și statelor membre să pună capăt acestui lucru. cruzime și suferință.
În calitate de legislatori europeni, putem transmite un mesaj puternic alegătorilor noștri că acordăm prioritate bunăstării animalelor în secolul 21, solicitând o legislație modernă și plină de compasiune care să garanteze bunăstarea animalelor.
Pur și simplu nu ne permitem să mai așteptăm. Acesta este anul în care putem face o diferență substanțială și esențială. A aștepta sau a rata ocazia ar fi o abatere de la datorie.
Înainte, precum și în timpul mandatului comitetului ANIT, am asistat la multiple dezastre de transport de animale vii.
Anul 2021 a început cu dezastrele lui Elbeik și Karim Allah, cu 2600 de vite spaniole blocate pe mare timp de câteva luni și, în cele din urmă, ucise în țara de plecare inițială.
Aceasta a fost urmată de Evergreen care a blocat Canalul Suez, provocând mii de animale să sufere la bordul navelor de transport care nu puteau continua să fie transportate.
Chiar și atunci când călătoriile nu sunt prelungite de circumstanțe exterioare, investigațiile ONG-urilor au arătat că cerințele privind temperatura exterioară, spațiul per animal și timpii de pauză sunt frecvent încălcate. Această lipsă de aplicare provoacă suferințe inutile mii de animale în fiecare an.
De multe ori, permisele sunt semnate, deși a fost evident încă de la început că cerințele legale nu pot fi respectate în călătoria planificată.
Și, în timp ce, teoretic, regulamentul UE trebuie respectat până la destinația finală, de asemenea, dacă acea destinație se află în afara UE, este imposibil să se aplice și să controleze acest lucru în practică.
Dincolo de tragediile recurente și încălcările constante, legislația actuală privind protecția animalelor în timpul transportului nu este suficientă, chiar dacă este menținută perfect.
Animalele neînțărcate, abia capabile să meargă, sunt chiar transportate multe ore fără a fi hrănite, ceea ce duce la încălcări repetate ale legii.
Vițeii neînțărcați nu pot folosi adăpatoare la bordul majorității camioanelor și este imposibil să le furnizeze hrană, lapte și apă în timpul transporturilor.
Animalele gestante sunt chiar transportate peste 90% din perioada de gestație, ceea ce duce la nașterea animalelor în timpul transportului.
Și alte animale vulnerabile, cum ar fi găini, curcani, iepuri, pești, câini și pisici, nu dispun de legislație specifică speciei, ceea ce duce la suferințe inutile în timpul transportului. Ceea ce avem nevoie este o legislație specifică speciei care să răspundă nevoilor animalelor individuale.
Iar viitorul agriculturii animale europene trebuie să includă sisteme de producție descentralizate, în care animalele pot fi crescute, crescute și sacrificate la nivel local.
Toate transporturile de animale vii ar trebui să fie cât mai scurt posibil și trebuie să fie favorizate lanțurile de aprovizionare locale. Trebuie să punem capăt călătoriilor pe distanțe lungi, transporturilor către țări terțe și transporturilor pe mare.
Acestea pur și simplu nu pot fi făcute într-un mod care să asigure bunăstarea animalelor. Trebuie să trecem la transportul numai de carne și carcase și material seminal în loc de animale vii.
Iar animalele gestante sau care alăptează, sau indivizii care se află la sfârșitul perioadei de producție, sunt deosebit de fragile și nu trebuie transportate ore lungi.
Următorul vot în Parlamentul European cu privire la recomandările ANIT ar putea fi o piatră de hotar în drumul către o mai bună protecție a animalelor în timpul transportului.
Aceasta este șansa noastră de a solicita Comisiei Europene să revizuiască și să modifice în bine Regulamentul 1/2005. Le datorăm animalelor, cetățenilor europeni și generațiilor viitoare să adopte recomandări puternice. Personal, vom vota în favoarea unor metode mai amabile și mai durabile și împotriva oricăror încercări de a slăbi recomandările adoptate de comitetul ANIT. Îndemnăm toți membrii Parlamentul European să facă același lucru”.