Repers

134

Încrederea consumatorilor în actorii cheie din lanțul alimentar rămâne scăzută

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Mulți consumatori europeni urmăresc să-și îmbunătățească obiceiurile alimentare, cu sănătatea ca principală preocupare. Durabilitatea este semnificativ mai puțin importantă. Mulți menționează lipsa de informații fiabile ca o piedică majoră, se arată într-un sondaj citat de RetailDetail.

Constrângeri financiare

Când au fost întrebați cum doresc să-și îmbunătățească dieta, 51% dintre consumatorii europeni au indicat că mâncatul mai sănătos este prioritatea lor principală. Doar 9 % (nici măcar unul din zece) spun că sustenabilitatea este principala lor preocupare atunci când se gândesc cum să mănânce mai bine.

Din 2020, proporția consumatorilor care iau în considerare durabilitatea în dieta lor a scăzut chiar de la 51 la 46 %, sugerează cel mai recent raport EIT Food Trust. Acesta este un sondaj anual comandat de comunitatea europeană de inovare alimentară și a fost realizat în iulie și august 2024 la 19.871 de consumatori din optsprezece țări.

57 % dintre consumatori doresc să-și reducă aportul de grăsimi, în timp ce 61 % urmăresc să consume mai puțin zahăr, iar 59 % doresc să-și reducă consumul de alimente procesate. Mai puțin de unul din cinci (18 %) evită în prezent produsele de origine animală, în timp ce 25 % doresc să reducă în continuare consumul de astfel de produse.

În ceea ce privește obstacolele în calea schimbării dietei, aproape o treime (31 %) menționează constrângerile bugetare drept principalul obstacol. 27% spun că este foarte dificil să rupi obiceiurile existente.

Lipsa de informare

Mulți consumatori vorbesc despre lipsa de informații de încredere despre alimente: mai puțin de jumătate (45 %) spun că pot distinge între informații de încredere și nesigure despre alimente, iar 48 % cred că știu unde să găsească informații de încredere despre alimente.

Mai puțin de jumătate (46 %) susțin că au suficiente cunoștințe despre sustenabilitatea alimentelor. Sofia Kuhn, directorul Public Insights and Engagement la EIT Food, subliniază că este greu de așteptat ca consumatorii să-și schimbe comportamentul dacă nu au acces la informațiile de care au nevoie.

Încrederea în companiile cheie rămâne scăzută

Încrederea în actorii cheie din sectorul alimentar rămâne foarte scăzută, așa cum sa arătat în ediția de anul trecut a sondajului.

Nici măcar o treime dintre consumatori nu consideră comercianții cu amănuntul, guvernele, restaurantele și furnizorii de servicii de catering ca surse de încredere de informații despre sănătatea și durabilitatea alimentelor.

Două treimi au încredere în medici și profesioniști din domeniul sănătății ca surse de informații despre alimentația sănătoasă, în timp ce 57 % au încredere în oameni de știință și cadre universitare în ceea ce privește informațiile despre sustenabilitatea alimentară.

Mai puțin de o cincime dintre consumatori au încredere în mass-media (ziare, reviste și televiziune) pentru a oferi informații exacte despre sănătatea și durabilitatea alimentelor. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior

read

newsletter1

newsletter2