262
Kaufland România continuă acțiunile realizate pentru integrarea profesională și socială a persoanelor cu dizabilități printr-un parteneriat cu .lumen, un start-up românesc, care propune soluții de ultimă generație pentru a îmbunătăți viața persoanelor cu deficiențe de vedere.
Kaufland este un angajator care sprijină diversitatea și egalitatea de șanse, iar parteneriatul cu .lumen vine în contextul programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale) derulat încă din 2019 și își propune să transforme mediul Kaufland într-unul accesibil atât pentru pentru angajați, cât și pentru clienți.
Ochelarii .lumen reprezintă o tehnologie asistivă pentru persoanele cu dizabilități vizuale, cu scopul de a le oferi acestora o mobilitate mai mare în viața de zi cu zi și astfel mai multă independență.
Ochelarii integrează cele mai avansate tehnologii care permit reproducerea principalelor caracteristici ale unui câine-ghid, folosind elemente precum inteligența artificială și robotică.
„Parteneriatul cu .lumen a venit natural, din dorința de a o ajuta pe Delia, colega noastră din departamentul de Recrutare și persoană nevăzătoare, să aibă o viață independentă. În același timp ne dorim să transformăm magazinele Kaufland în spații accesibile persoanelor cu deficiențe de vedere.
De aceea, ne-am bucurat să aflăm că o echipă de români lucrează la dezvoltarea acestui produs inovativ și încă de la prima discuție am realizat că avem foarte multe lucruri în comun cu echipa .lumen – în special dorința de a facilita accesul persoanelor cu dizabilități la o viață socială mai bună.
Credem că o astfel de colaborare ar putea schimba felul în care ne raportăm la dizabilități și la accesul pe piața muncii a persoanelor nevăzătoare.”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România.
„La nivel global, sunt 40 milioane de nevăzători și numărul lor crește accelerat. În ciuda avansului tehnologic, pentru mobilitatea lor încă nu există o soluție scalabilă.
.lumen creează sisteme de asistență, utilizând ultimele tehnologii în materie de inteligență artificială, condus autonom și robotică. Dar pentru a pune pe piață așa ceva, trebuie să testezi continuu, în medii cât mai complexe, pentru că vrei să faci astfel de medii accesibile.
De aceea, am început să lucrăm împreună cu echipa Kaufland România, să construim împreună ceva de neconceput până de curând:
ca un nevăzător să se poată bucura independent de experiența unui magazin mare, fie din poziția de client, sau cea de angajat. Și este un drum incredibil, să creezi lucruri ce ajută, alături de alți oameni și organizații, motivați de aceeași dorință.”, susține Cornel Amariei, CEO & Founder .lumen.
Implicarea în comunitate a reprezentant întotdeauna o componentă esențială de acțiune pentru Kaufland, iar colaborarea cu .lumen este o decizie importantă pentru continuarea dezvoltării și perfecționării acestei soluții asistive pentru nevăzători, astfel încât aceștia să se poată bucura de mai multă independență și de o mai bună integrare pe piața muncii.
Totodată, în contextul Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități și în semn de solidaritate pentru acestea, Kaufland răspunde prompt, pentru al doilea an consecutiv, inițiativei lansate de Camera de Comerț a Diversității din România, alături de alte companii și organizații.
Astfel, Sediul Central Kaufland din București va fi iluminat în culoarea violet în cursul zilelor de 2 și 3 decembrie, începând cu ora 18:00. Prin această inițiativă, compania dorește să le transmită persoanelor cu dizabilități toată susținerea și faptul că echipa Kaufland este deschisă tuturor celor își doresc un loc de muncă unde fiecare abilitate este apreciată și dezvoltată.
Pentru a marca și mai mult această zi, Kaufland România s-a alăturat, în calitate de partener, evenimentului “Un 3 decembrie ALTFEL”, dedicate persoanelor cu dizabilități și organizat de Asociația Open Your Heart.
În plus, anul acesta, Kaufland a organizat Accessibility Hackathon, cel mai amplu hackathon social dedicat persoanelor cu dizabilități din România, proiect premiat în cadrul Galei PR Award la categoria Digital PR (Gold), Tech PR & Comunicarea inovației (Gold), Employer Branding (Silver) și distins cu Diploma de excelență la categoria Website.
Soluția câștigătoare în cadrul hackathonului este aplicația mobilă Vocalio. Aceasta a fost creată cu scopul de a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de vorbire şi de auz, ajutându-le astfel să comunice mai uşor cu cei din jur.
Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori ai României care a primit, 6 ani la rând, certificarea Top Employer oferită de Top Employers Institute din Olanda și doi ani consecutiv titlul de “Cel mai bun angajator” din categoria retail alimentar, în urma evaluărilor acordate de utilizatorii platformei UndeLucrăm.ro, în 2020 și 2021.
Peste 15.000 de oameni lucrează în cele 147 de magazine din toată țara, sediile centrale și depozite. Până în prezent, peste 350 de persoane cu dizabilități s-au alăturat echipei și se bucură în acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică.
Toți cei care își doresc un loc de muncă pot suna la numărul de telefon 021 9132 sau pot aplica pe cariere.kaufland.ro.