News

265

Le Monde: Posibilă fuziune între Carrefour și Auchan

autor

MeetMilk.ro

distribuie

RetailDetail susține că, în urma eșecului negocierilor prin care proprietarii gigantului din retail Carrefour, doreau să vândă toate activele către canadienii de la Couche-Tard, Carrefour caută cu disperare un partener.

Mai mult, se spune că CEO-ul Alexandre Bompard explorează diferite scenarii de consolidare, inclusiv unul cu concurentul Auchan. Împreună, vor deveni lideri de piață.

După eșecul cu canadienii de la Couche-Tard, Alexandre Bompard, CEO al grupului Carrefour, caută alți potențiali candidați. Bompard consideră că piața franceză de retail este prea fragmentată și că consolidarea este necesară pentru a câștiga forță.

În această primăvară, executivul de vârf a intrat în discuții cu familia Mulliez, proprietarul Auchan. O fuziune cu lanțul de hipermarketuri din nordul Franței ar putea schimba semnificativ jocul și ar face din Carrefour numărul unu pe piața franceză, înaintea actualului lider de piață Leclerc. La urma urmei, Carrefour are o cotă de piață de 19% în Franța, Auchan 8,9% și Leclerc aproximativ 21%.

Nu este clar dacă discuțiile sunt încă în curs în acest moment. Unele surse din Le Monde au susținut că negocierile s-au oprit deja înainte de vară, în timp ce un bancher de investiții crede că discuțiile sunt încă în desfășurare. Companiile se abțin de la comentarii.

Analiștii Barclays au precizat deja că nu cred că fuziunea este o idee bună. Dezavantajele nu ar depăși avantajele pentru Carrefour. Împreună, ei vor deveni într-adevăr liderul de piață de necontestat.

Cu toate acestea, cel mai important beneficiu ar fi achizițiile substanțiale și sinergiile de costuri. Cele două grupuri se suprapun nu numai în Franța, ci și în Spania, Polonia, România și Taiwan.

Cu toate acestea, șansele ca autoritățile antitrust să permită fuzionarea celor doi la fel sunt foarte mici. În unele orașe ar apărea situații de monopol.

De asemenea, nu pare rezonabil să fuzionăm cu un alt jucător de hipermarketuri, conceptul de retail de la care consumatorii s-au abătut în ultimii ani. Nu întâmplător Auchan a pierdut cota de piață de cel puțin trei ani la rând, în timp ce Carrefour, potrivit analiștilor, este pe drumul cel bun.

Și rămâne de văzut dacă familia Mulliez este pregătită să predea frâiele. Mai ales că fondatorul, Gerard Mulliez (90 de ani), este încă în preajmă și grupul nu se află în dificultăți financiare.

Familia a criticat anterior viziunea pe termen scurt a companiilor listate, dintre care Carrefour este una. Nu sunt șanse mari de succes, dacă îl întrebi pe Barclays.

Informații de ultimă oră, spun că, într-adevăr, deocamdată, negocierile dintre Auchan și Carrefour au fost sistate, din cauza faptului că acționarilor Carrefour nu le-a convenit evaluarea calculată de cealaltă parte. De acum, se așteaptă negocierile pe sume.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2