241
Cu scopul de a susține bunăstarea și de a tenta oamenii să intre la birou, companiile le câștigă favoarea cu alimente, notează JLL Trend & Insight în ultima analiză efectuată.
Vii la muncă să mănânci
Mâncarea a jucat un rol important în ultimul an, deoarece companiile au atras angajații înapoi la birou. De exemplu, băncile din SUA au oferit prânzuri gratuite. Companiile londoneze au așternut zilnic grătare pe acoperiș. Clear Match Medicare a oferit bunătăți dintr-o serie de camioane cu alimente în vizită.
Dar acum, cu munca hibridă pe deplin înrădăcinată și opțiunile alimentare care devin mai standard, facilitățile gustoase primesc o schimbare axată pe sănătate.
„Munca devine un stil de viață, așa că atunci când indivizii au grijă de sănătatea lor, se așteaptă ca angajatorii lor să le susțină și asta”, spune Flore Pradere, director de cercetare în echipa Global Work Dynamics a JLL.
Luați compania franceză de partajare a mașinii BlaBlaCar, care a instalat recent un răcitor aprovizionat cu alimente sănătoase congelate. Personalul le poate găti și mânca la fața locului sau le poate lua acasă la cină, evitând necesitatea unei opriri pe traseu sau cedând la opțiuni convenabile, dar mai puțin sănătoase.
În timp ce plăcerile vinovate, cum ar fi pizza și burgerii, vor fi întotdeauna populare, forța de muncă are din ce în ce mai mult poftă de mâncare proaspătă, sănătoasă, împreună cu alegere și varietate - gândiți-vă vegan, vegetarian și fără gluten.
Cu mulți oameni care se luptă să găsească timp sau energie pentru a incorpora obiceiuri sănătoase în rutina lor de lucru, angajatorii au acum oportunitatea de a-și susține în mod activ oamenii pentru a crea locuri de muncă regenerabile, spune Pradere.
De la telefon la furculiță
Gustările și băuturile răcoritoare gratuite au fost de multă vreme elementele de bază ale sălii de pauza, în timp ce cantina corporativă s-a bucurat de o renaștere în ultimii ani. Toate acestea din motive întemeiate: 81% dintre angajați sunt de acord că opțiunile alimentare la locul de muncă le influențează entuziasmul de a intra, potrivit cercetărilor companiei americane Fooda.
Cu toate acestea, având în vedere că mai mulți oameni se bucură de stiluri de lucru hibride și „Barometrul preferințelor forței de muncă” din 2022 al JLL care constată că 59% dintre angajați se așteaptă acum să lucreze într-o companie care le susține sănătatea și bunăstarea, angajatorii nu trebuie să le răspundă doar celor care se aventurează la birou.
Salariații doresc mâncare ”sănătoasă”
„Mâncarea sănătoasă este cea mai importantă pentru forța de muncă în acest moment, deoarece aceștia sunt din ce în ce mai conștienți de impactul stilului lor de muncă asupra sănătății și bunăstării lor generale.
Angajații își consideră acum angajatorii responsabili, iar companiile caută modalități de a ajuta personalul să-și îndeplinească obiectivele nutriționale – fie la birou, fie lucrând de la distanță”, spune Pradere.
Creșterea popularității aplicațiilor de livrare la domiciliu și a serviciilor de abonament, cum ar fi Hello Fresh, evidențiază faptul că confortul are o cotă foarte mare în rândul lucrătorilor care au nevoie de timp, a femeilor în mod tradițional preocupate de sănătate și a tinerilor.
Firma americană Freshly a înregistrat o creștere corespunzătoare a cererii din partea angajatorilor care doresc să trimită mese hrănitoare și gata preparate forței lor de muncă de la distanță, în timp ce cantinele digitale – așa cum sunt susținute de compania de tehnologie alimentară Foodiz din Bruxelles – sunt în creștere.
Angajații firmelor care se abonează la aceste servicii folosesc o aplicație pentru a comanda prânzuri zilnic dintr-un meniu de alegeri proaspete și sănătoase.
Mâncarea este pregătită în afara locației într-o bucătărie întunecată și ulterior livrată la frigiderul de la birou pentru colectare. Între timp, lucrătorii la distanță beneficiază de livrare la domiciliu cu costurile de livrare plătite de angajator.
Designul locului de muncă satisface poftele proaspete
În timp ce cantinele la fața locului nu sunt o noutate, bucătăriile de echipă își fac acum loc și în designul birourilor. Pe lângă faptul că îi lasă pe oameni să gătească alimente sănătoase, activitățile culinare pot stimula legătura de echipă.
„Când împărtășiți mâncarea, împărtășiți cultura, iar când angajaților le place să gătească și să mănânce împreună, acest lucru alimentează sentimentul de apartenență. Aceasta este ceea ce științele sociale numesc „comensalitate”, iar acest lucru este susținut de o serie de ritualuri care susțin comuniunea și armonia socială”, explică Pradere.
Să luăm, de exemplu, Institutul Internațional de Construcție WELL din New York, unde personalul beneficiază de o bucătărie comună de ultimă generație, aprovizionată cu produse de bază și ingrediente proaspete.
„Este clar că într-o lume a muncii în schimbare dramatică, mâncarea sănătoasă face parte din ce în ce mai mult din noua propunere de valoare a angajaților, iar organizațiile care se ocupă de bunăstarea forței de muncă – prin aspectele sale mentale, fizice și sociale – vor beneficia ca rezultat”, spune Pradere.