Expertii din piata citati de DailyBusiness.ro, afirma ca situatia este cauzata de puterea de cumparare redusa, care nu permite romanilor sa cumpere alimente de calitate. Industria alimentara romaneasca este una caracterizata de paradoxuri. Anul trecut, spre exemplu, potrivit statisticilor Ministerului Agriculturii, Romania a exportat 58.500 de tone de carne si preparate din pui, in valoare de 81,5 milioane de euro si a importat cantitati de doua ori mai mari, de 93.500 tone, in valoare de 114,9 milioane de euro. Ilie Van, presedinte al Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, spune ca datele releva un comportament firesc, dat de legile economiei de piata. "Daca va uitati in structura exporturilor, veti descoperi ca cele mai multe vizeaza produse de calitate superioara, de la piept de pui la diverse produse procesate, semipreparate, specialitati", afirma omul de afaceri. In schimb, cele mai multe importuri de carne de pui vizeaza pulpe si aripioare. "Romanii prefera aceste produse in principal din cauza pretului mai mic. Occidentalii nu le prea mananca. La noi, insa, din cauza saraciei, se mananca orice, asa ca imporuturile ieftine sunt favorizate", mentioneaza Van. Practic, firmele romanesti prefera sa iasa la export unde castiga bani buni, decat sa isi adapteze oferta pentru piata locala. "Afara, consumatorii se uita in primul rand la calitatea produsului, la nivelul de grasime, si apoi la pret. La noi e tocmai invers", explica reprezentantul patronatului. Situatia este oarecum similara si in piata carnii de porc. Anul trecut, in Romania s-au taiat 2,73 milioane de porci care insa nu au acoperit decat 54% din necesarul de carne. Restul de 46% a fost adus din import.