237
Acum o săptămână, ANPC venea cu vestea aplicării unei amenzi de 2.000.000 de euro companiei de aviație Blue Air, din cauza faptului că în perioada aprilie 2021-aprilie 2022, respectiva a anulat aproape 12.000 de zboruri, afectând interesele tot atâtor călători, în fapt, consumatorii de servicii de transport.
Tot săptămâna trecută, aceeași Blue Air, contactată de presă, declara că nu e adevărat, că ANPC nu a efectuat niciun control și că nu a primit nicio amendă.
Dintr-odată, printr-o asemenea declarație, compania aeriană low-cost își submina și mai mult credibilitatea care, oricum, era făcută praf din cauza modului în care și-a tratat clienții.
Acum, pentru a mai salva măcar un dram de onorabilitate, aceeași Blue Air dă dovadă de una dintre cele mai proaste căi de comunicare corporatistă, făcută pe un ton de țață de mahala, acceptând într-un final nu doar existența controalelor și a amenzii, ci acuzându-i pe președintele ANPC Horia Constantinescu și pe directorul general al acestei instituții de solicitarea unor foloase necuvenite, bani și ceasuri.
Numai că Blue Air nu vine cu nicio probă în acest sens. Acuză fără dovezi încercând să se apere, sperând că în acest fel nu doar că va scăpa de acoperirea unui prejudiciu de peste 13.000.000 de euro, ci va scăpa și de despăgubirea călătorilor care nu au mai beneficiat de serviciile plătite.
În acest fel, asistăm la una dintre cele mai abjecte încercări ale unei firme de a reacționa în fața unor evidențe, acelea constatate de inspectorii ANPC, dar, mai mult, de a arunca o nedreaptă umbră asupra activității unora dintre cei mai activi apărători ai drepturilor consumatorilor, Horia Constantinescu și Paul Anghel.
Suntem convinși că orice investigație în acest sens va proba nevinonăția celor doi, la fel cum suntem convinși șă că eventualul proces pe care Blue Air îl va deschide împotriva ANPC-ului, se va soluționa în favoarea acestei instituții, la fel cum suntem convinși că modul în care a acționat această firmă într-un astfel de moment, îi demonstrează talentul de a se da de-a dura, pe panta afacerilor din aviația civilă, fapt care o va compromite definitiv în fața consumatorilor.