138
Aceasta este una dintre concluziile principale ale studiului realizat de Ebeltoft Group, in parteneriat cu Architected Business Solutions, in 17 tari (Germania, Argentina, Australia, Brazilia, Canada, Chile, China, Danemarca, Spania, USA, Franta, Italia, Mexic, Portugalia, UK, Romania si Turcia) pe un esantion de 8.500 persoane. In scurt timp aceasta preocupare pentru sustenabilitate se va acutiza, iar consumatorii vor refuza sa cumpere produse care nu sunt eco. Rezultatele studiului ne arata ca exista un trend ascendent in acest sens. De aceea, este foarte important ca toate companiile care doresc sa isi mentina si sa isi consolideze pozitia pe piata, sa isi revizuiasca strategia de business, promovand o atitudine care denota implicare in aspectul sustenabilitatii., a declarat Gorkem Tursucu, Director General, Architected Business Solutions. Rezultatele dezvaluie ca romanii se numara printre consumatorii cei mai preocupati de sustenabilitate, clasandu-se pe locul 5 in clasamentul Global Metaconsumer Index. Romania, care a obtinut 120 de puncte, a fost surclasata doar de Mexic (147), Brazilia (142), Turcia (129) si China (123), pozitionandu-se inaintea unor tari dezvoltate precum UK (49), Danemarca (54), Germania (56) si Spania (61) ai caror consumatori sunt mai putin dispusi sa adopte practici sustenabile. In ceea ce priveste Romania, atitudinea fata de sustenabilitate se reflecta in decizia de cumparare. Rezultatele studiului ne arata ca 26% dintre romani sunt dispusi sa plateasca pana la 10% mai mult pentru un produs eco, fata de unul conventional, un procent care se situeaza peste media globala, respectiv 24%. Pe de alta parte, insa, studiul dovedeste ca preocuparea romanilor pentru sustenabilitate nu se reflecta si in comportamentul lor. Acestia se situeaza pe ultimul loc in topul tarilor care adopta practici sustenabile in viata de zi cu zi, principalul impediment fiind comoditatea: 38% dintre romani sustin ca adopta acele practici care nu le afecteaza nivelul de confort.