240
European Supermarket Magazine informează că grupul Cherkizovo, cel mai mare producător de carne integrat pe verticală din Rusia, a anunțat rezultatele IFRS consolidate neauditate pentru prima jumătate a anului 2021.
Producătorul și procesatorul de carne de pasăre și carne de porc au raportat o creștere anuală de 20,6% a veniturilor la 39,8 miliarde RUB (460 milioane EUR) în această perioadă.
În rezultate este inclusă o defalcare a profitului brut, care a atins 23,8 miliarde RUB (270 milioane EUR), o creștere de 27,4% față de anul precedent.
EBITDA ajustat a crescut cu 6,8% față de anul anterior, până la 11,0 miliarde RUB (130 milioane EUR). Marja EBITDA ajustată s-a contractat la 15,1%, de la 17,1% în 1H20.
Grupul Cherkizovo a înregistrat un profit net de 13,4 miliarde RUB, crescut cu 62,3% comparativ cu 1H20. Profitul net ajustat a totalizat 5,4 miliarde RUB, în creștere cu 48,1% față de prima jumătate a anului 2020.
Pe segmentul puiului, volumul vânzărilor din prima jumătate a anului a crescut cu 4,9%, până la 359.700 de tone. Prețul mediu de vânzare a crescut cu 23,9% față de anul anterior, până la 129,7 RUB pe kilogram.
În ceea ce privește carnea de porc, volumul vânzărilor a scăzut cu 35,0% față de anul anterior, până la 64.300 de tone, deoarece grupul a retras volumele de porci vii și a redus vânzările externe de carcasă în favoarea procesării ulterioare de către segmentul de procesare a cărnii RTE.
Comentând rezultatele, CEO-ul Cherkizovo, Serghei Mihailov, a declarat: „În prima jumătate a anului 2021, toți indicatorii financiari cheie ai Grupului Cherkizovo au arătat o creștere impresionantă, care este atribuită în primul rând performanței operaționale puternice a companiei și a segmentului său de pui în special.
„Acest lucru s-a datorat parțial prețurilor stabilizate la păsările de curte din al doilea trimestru, ca urmare a presiunii unei creșteri bruste a prețurilor pentru componentele furajelor (cereale, făină de soia, alte componente pentru furaje și ambalaje) observată în primele câteva luni ale anului.
Majoritatea din vânzările incrementale au fost obținute din produse care poartă mărci deținute de companie în comerțul cu amănuntul și clienți din industria alimentară și export. "
Compania consideră că exporturile vor rămâne o zonă cheie de creștere a afacerii, care este în creștere pe tot globul, în ciuda preocupărilor actuale de sănătate publică.
Mihailov a adăugat: "În plus față de vânzările deja stabilite în Asia, am dezvoltat o aprovizionare constantă cu carne de pasăre către Arabia Saudită și ne-am extins geografia cu anumite piețe din Africa. Dincolo de aceasta, am extins aprovizionarea cu cârnați și pui la pachet pentru consumatori produse din CSI. "
Grupul a făcut recent modificări în consiliul său de administrație, Olga Buryak și Alexei Skorobogatov părăsind compania.