266
Potrivit RetailDetail, Danone revine în actualitate după un prim sfert de an cu creștere puternică dar și cu zvonuri de preluare. Potrivit sursei citate, gigantul de produse lactate Lactalis este interesat să cumpere o parte sau chiar întregul producătorului de FMCG.
În curând Danette de la La Laitière?
Va obține Danone un nou proprietar? Producătorul francez de lactate Lactalis, cunoscut pentru mărcile Président și La Laitière, ar urma să inițieze discuții cu Danone pentru o preluare parțială sau chiar completă.
Acest lucru este raportat de site-ul francez La Lettre A, însă specialiștii afirmă că este îndoielnic dacă acest lucru se va întâmpla cu ușurință, deoarece cifra de afaceri a grupului Lactalis este mai mică decât cea a producătorului Activia.
Danone nu infirmă!
Însă, în mod remarcabil, Danone nu neagă că vrea să vândă active. Dimpotrivă, noul CEO Antoine de Saint-Affrique a declarat anterior că cele trei divizii de bază ale grupului - produse lactate și produse pe bază de plante, nutriție pentru sugari și apă îmbuteliată - se descurcă bine, dar că era timpul să curețe ”barca” de zonele cu performanțe slabe.
Deci, în urma negocierilor, poate că Lactalis va merge acasă cu una sau mai multe mărci separate sau părți ale concurentului său francez.
De asemenea, noul CEO a numit compania prea lentă și inconsecventă, iar asta a trebuit să se schimbe rapid. Planul său de recuperare „Renew Danone” pare să dea deja primele roade.
Danone, pe cai mari
În primul trimestru al anului 2022, cifra de afaceri comparabilă a fost de 6,2 miliarde de euro, cu 7,1% mai mult decât cu un an mai devreme și mai bună decât se așteptau analiștii. Creșterea se datorează în principal măririlor puternice de preț, care au contribuit cu aproape 5% la creșterea vânzărilor, în timp ce volumele au reprezentat 2,2%.
Pentru întregul an, producătorul de FMCG se așteaptă la o creștere comparabilă a vânzărilor între 3% și 5%, determinată de creșterile de preț. Anul trecut, Danone a realizat o creștere a vânzărilor de 3,4%.
Marja operațională ar fi însă puțin mai mică, din cauza prețurilor ridicate la mărfuri, a inflației și a volatilității: la 12% față de 13,7% în 2021. Danone este, de asemenea, pregătită pentru majorări suplimentare de preț, dacă este necesar.