Technologieseye

124

Tehnologia de prelucrare a laptelui : MARKETING ÎNȘELĂTOR, STANDARDE NAȚIONALE ȘI PREVEDERILE LEGALE AFERENTE II
MeatMilk

Author

MeatMilk.ro

Share on

facebooktwitter
article

Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor

În vigoare de la: 31 decembrie 2007 Consolidare la data de: 9 octombrie 2025 Publicare: Monitorul Oficial, Partea I, nr. 899 din 28 decembrie 2007 Include modificările aduse prin: L 130/2010; L 33/2015; OG 37/2015 aprobată prin L 51/2016; OG 2/2018; OUG 58/2022. Ultimul amendament: 28 mai 2022

SECȚIUNEA 1 – Practici comerciale înșelătoare

Art. 5. – Practicile comerciale înșelătoare pot fi acțiuni înșelătoare sau omisiuni înșelătoare.

Art. 6.

  1. O practică comercială este considerată acțiune înșelătoare dacă aceasta conține informații false sau, în orice situație, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă să îl determine pe consumator să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informațiile sunt, în fapt, corecte, în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente:

a) existența sau natura produsului; b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compoziția, accesoriile, asistența acordată după vânzare și instrumentarea reclamațiilor, modul și data fabricației sau prestării, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea, cantitatea, specificațiile, originea geografică sau comercială, rezultatele care se pot obține din utilizarea sa, precum și rezultatele și caracteristicile esențiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului.

  1. O practică comercială este, de asemenea, considerată acțiune înșelătoare dacă, în contextul prezentării situației de fapt, ținând cont de toate caracteristicile și circumstanțele, determină sau este susceptibilă să determine consumatorul mediu să ia o decizie de tranzacționare pe care altfel nu ar fi luat-o. În acest caz, acțiunea înșelătoare este determinată de:

a) orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativă, care creează o confuzie cu alt produs, marcă, nume sau alte semne distinctive ale unui concurent; b) nerespectarea de către comerciant a obligațiilor prevăzute în codul de conduită pe care s-a angajat să îl respecte, dacă:

  • (i) angajamentul nu este o simplă aspirație, ci este ferm și poate fi verificat;
  • (ii) comerciantul indică, în cadrul unei practici comerciale, că s-a angajat să respecte codul; c) orice activitate de comercializare a unui bun, ca fiind identic cu un bun comercializat în alte state membre ale Uniunii Europene, deși bunul respectiv are o compoziție sau caracteristici semnificativ diferite, cu excepția cazului în care acest lucru este justificat de factori legitimi și obiectivi, dovediți cu documente concludente.

REGULAMENTUL (CE) NR. 1333/2008 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI

Din 16 decembrie 2008 Privind aditivii alimentari Publicat în: Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (OJ L 354 din 31.12.2008) Text consolidat

Tabelul 1

Alimente în care prezența unui aditiv nu poate fi permisă în temeiul principiului transferului prevăzut la articolul 18 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul (CE) nr. 1333/2008

  1. Alimente neprelucrate, astfel cum sunt definite la articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 1333/2008, cu excepția preparatelor din carne, astfel cum sunt definite în Regulamentul (CE) nr. 853/2004.
  2. Miere, astfel cum este definită în Directiva 2001/110/CE a Consiliului.
  3. Uleiuri și grăsimi neemulsionate de origine animală sau vegetală.
  4. Unt.
  5. Lapte pasteurizat și sterilizat (inclusiv UHT) nearomatizat și smântână pasteurizată simplă nearomatizată (cu excepția smântânii cu conținut redus de grăsime).
  6. Produse lactate fermentate nearomatizate, netratate termic după fermentare.
  7. Zer bătut nearomatizat (cu excepția zerului bătut sterilizat).
  8. Apă minerală naturală, astfel cum este definită în Directiva 2009/54/CE a Parlamentului European și a Consiliului, și apă de izvor, precum și toate celelalte ape îmbuteliate sau ambalate.
  9. Cafea (cu excepția cafelei instant aromatizate) și extracte de cafea.
  10. Ceai din frunze nearomatizat.
  11. Zaharuri, astfel cum sunt definite în Directiva 2001/111/CE a Consiliului.
  12. Paste făinoase uscate, cu excepția celor fără gluten și/sau destinate dietelor hipoproteice, în conformitate cu Directiva 2009/39/CE a Parlamentului European și a Consiliului.
  13. Alimente pentru sugari și copii de vârstă mică, astfel cum sunt menționate în Regulamentul (UE) nr. 609/2013, inclusiv alimente destinate unor scopuri medicale speciale pentru sugari și copii de vârstă mică.

Dr. Ing. George Grecu

 

Did you learn something new from this article?

Previous article

Read also:

Are you ready to grow your business?

Subscribe to our newsletter to stay up to date with the latest news.