În ultimii trei ani, s-a înregistrat o schimbare majoră în modul în care consumatorii cheltuiesc banii și se interacționează cu comercianții cu amănuntul, notează European Supermarket Magazine.
Era COVID-19 a forțat mulți consumatori să se orienteze către comerțul electronic și cumpărăturile online ca niciodată, indiferent dacă erau pregătiți sau nu.
De asemenea, exact în momentul în care pandemia a început să se retragă, a început războiul din Ucraina, perturbând lanțurile de aprovizionare și declanșând o perioadă lungă de inflație, care nu dă semne de disipare.
Ce este în magazin pentru 2023?
ESM a decis să privească în perspectivă care ar putea fi primele 10 tendințe de vânzare cu amănuntul pentru supermarketuri în 2023, examinând un nou raport al companiei globale de cercetare a pieței, Euromonitor International.
Raportul își propune să ajute organizațiile „să rămână în fața perturbărilor, să prezică motivațiile consumatorilor de cumpărături și să îndeplinească nevoile nesatisfăcute ale consumatorilor”, potrivit Euromonitor International. Iată, așadar, Top 10 tendințe în retail pentru 2023
1. Automatizare autentică
Oricât de utilă și inovatoare poate fi tehnologia, raportul avertizează că conexiunile emoționale nu trebuie subestimate. Tehnologia ar trebui să vizeze îmbunătățirea experienței de cumpărături pentru consumatori, nu să o complice. Automatizarea va fi o mare parte a acestui lucru.
2. Budget
În condițiile în care inflația domină în continuare titlurile, bugetarea va fi o considerație importantă pentru mulți consumatori în 2023 – un factor care ar putea afecta profitabilitatea retailerului, dacă nu se înțeleg.
3. Îmbunătățirea experienței digitale
Consumatorii nu vor petrece atât de mult timp pe dispozitivele lor în 2023, așa cum au făcut-o în timpul pandemiei. Retailerii trebuie să fie conștienți de acest lucru și să organizeze o experiență digitală eficientă și atrăgătoare.
4. Eco Economic
Sustenabilitatea și practicile de afaceri responsabile sunt luate mult mai în serios de către consumatori decât în urmă cu un deceniu. Retailerii ar trebui să ia notă, deoarece consumatorii pot căuta în altă parte dacă nu sunt de acord cu etica unei companii.
5. Game On
Sectorul jocurilor de noroc este acum o oportunitate pentru piața de masă care transcende diviziunea generațională – și este probabil că aceasta se va extinde.
6. Aici și acum
Pentru comercianții cu amănuntul, merită să fie mai flexibili. În 2022, serviciile „cumpărați acum, plătiți mai târziu” și-au continuat ascensiunea, atingând valoarea creditării de 156 de miliarde de dolari (144 de miliarde de euro), potrivit Euromonitor International.
7. Rutine revigorate
Pandemia a schimbat rutinele pentru toată lumea, inclusiv pentru consumatori. Raportul sugerează că 39% dintre consumatori au spus că mai multe dintre activitățile lor zilnice se vor desfășura „în persoană” în următorii cinci ani.
8. Femeile la putere
Inegalitatea de gen, reprezentarea echitabilă, echitatea și incluziunea au fost probleme mari în 2022 și vor rămâne așa și în acest an. Industria comerțului cu amănuntul, la fel ca orice alt sector, va trebui să se asigure că există linii directoare adecvate pentru a rămâne în fața acestor probleme.
9. Nevoile, pe primul loc
Nu există nicio îndoială că ultimii ani au fost stresanți pentru Europa. În 2023, nu va fi surprinzător dacă consumatorii își pun propriile nevoi pe primul loc, potrivit raportului.
10. Tânăr și tulburat
Generația Z este o generație din ce în ce mai importantă la care trebuie să fiți atenți în 2023. Retailerii ar trebui să rețină că aceasta este o generație care crede că autenticitatea și impactul social fac diferența.
Concluzie
„Ultimii câțiva ani au fost deloc obișnuiți, iar 2023 nu va face excepție”, a declarat Alison Angus, șefa de practică de inovare la Euromonitor International. „Companiile ar trebui să se aștepte la un comportament destul de divergent, deoarece consumatorii fac față provocărilor continue în timp ce revin în pasul lor.”
Comercianții cu amănuntul nu pot controla inflația sau situațiile globale volatile, dar pot controla modul în care abordează aceste situații și caută să mențină un anumit echilibru într-o lume corporativă în schimbare rapidă și imprevizibilă.