Vasileios Stavrou, directorul general al Mega Image România, cel mai extins lanţ de magazine de pe piaţa locală, un business de 3,5 miliarde de lei (785 mil. euro) anul trecut, spune că legea prin care producătorii locali ar fi trebuit sprijiniţi a pornit ca o bună intenţie, dar s-a transformat într-un atac direct la comerţul modern, o industrie de aproape 10 mld. euro, controlată cu precădere de lanţuri străine. Grecul mai spune că bogăţia supermarketurilor este un mit şi că modificările aduse legii au creat probleme de cash-flow în contabilitatea Mega Image, care anul trecut a lucrat la o marjă netă de profit de sub 3%. Iată ce a declarat recent, pentru Ziarul financiar: „La sfârşitul zilei, problema acestei legi este că s-a îndepărtat prea mult de scopul iniţial, acela de a ajuta producătorii, măsură cu care aş fi fost de acord 200%, dar nu înţeleg de ce această lege a fost extinsă la toate produsele. Cred că această lege este un atac direct la adresa lanţurilor de comerţ modern“, a spus şeful Mega Image.O serie de măsuri din această lege, face referire la eliminarea taxelor de raft sau încasarea de bani din servicii adiacente precum logistica sau transportul. Totuşi, cea mai importantă parte a legii este aceea care prevede ca cel puţin 51% din produsele agroalimentare să provină din lanţul scurt alimentar. Deşi iniţial s-a discutat că acest lucru înseamnă produse „Made in Romania“, mai exact o iniţiativă legală menită să ajute producătorii locali, în prezent nu există o definiţie a sintagmei lanţ scurt de aprovizionare, guvernul având la dispoziţie două luni pentru a pune la punct normele de aplicare.Nu avem nimic împotriva produselor locale, care reprezintă un avantaj economic pentru noi, având în vedere că 70% din totalul produselor noastre sunt cumpărate din România, însă ne-am dori să se clarifice ce înseamnă «lanţ scurt», pentru că nu ştim, iar orice procent ar trebui să fie impus de către client prin decizia de cumpărare“, a conchis Vasileios Stavrou, şeful Mega Image.