News

114

Alimentele private label tind să domine piața

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Comertul modern a crescut in 2012 cu un punct procentual fata de anul anterior, atragand 49% din valoarea totala a pietei romanesti de FMCG pentru consumul acasa, in vrem ce in ultimul trimestru al anului trecut, raportul dintre comertul modern si cel traditional a ajuns la 50/50 in valoare, se afirmă intr-o analiza publicata de Magazinul Progresiv. Unul dintre cele mai dinamice  segmente de retail a fost formatul de tip discount, care acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent discounterii au inregistrat o crestere de 11% in valoare absoluta. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat pe formatul supermarket incepand cu februarie 2012. Totodata, in 6 din 10 gospodarii au fost facute cumparaturi cel putin o data dintr-un magazin de discount, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna. Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate ale romanilor sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata. Odata cu expansiunea formatelor comertului modern, marcile private au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail. In cazul formatelor de tip discount, marcile private acopera aproximativ jumatate din cheltuieli, in crestere cu 21 puncte procentuale fata de anul precedent. Astfel, in 9 din 10 gospodarii s-a cumparat cel putin un produs marca privata din magayinele de discount in decursul anului 2012. Imaginea retailului din Romania continua sa se modifice si prin prisma modului in care consumatorii isi reajusteaza asteptarile fata de formatul in care isi fac cumparaturile. (Mai multe pe www.magazinulprogresiv.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2