Vremurile tulburi continuă pentru companiile din întreaga lume, mai ales când vine vorba de probleme legate de lanțul de aprovizionare, notează ESMagazine.
Multe companii au fost nevoite să se întoarcă la planșa cu privire la modul în care își desfășoară activitatea și gestionarea lanțurilor de aprovizionare din cauza diverselor provocări, nu în ultimul rând COVID-19 și consecințele acestuia, iar noile tehnologii și inovații au trebuit să fie adoptate.
Iată cinci provocări cu care se confruntă companiile în 2023 când vine vorba de analiza lanțului de aprovizionare și cum companiile pot continua să se regrupeze și să avanseze, cu colectarea și analiza de date de partea lor.
1. Perturbații persistente legate de COVID-19
Este de netăgăduit că problemele rezultate din pandemie continuă să continuăm, virusul și impactul său provocând cea mai mare întrerupere a lanțurilor de aprovizionare din anii 1940.
Operațiunile continuă să simtă efectul pe măsură ce întreprinderile se adaptează și se schimbă, dar rezistența întărită, împreună cu inovațiile în analiza datelor, înseamnă că pot urmări acum statistici privind gripa sezonieră, datele internaționale și datele macroeconomice.
2. Preziceți și planificați pentru fiecare scenariu
Previziunea nu a fost niciodată mai importantă. După șocul fără precedent al pandemiei și toate schimbările și întreruperile sale ulterioare, instrumentele de asistență care încorporează tehnologia predictivă sunt din ce în ce mai importante și mai valoroase pentru companii.
Provocarea este să găsiți și să implementați un sistem cuprinzător care va eficientiza logistica, dar va permite, de asemenea, diverși factori atunci când aveți un lanț complex care implică mai multe tipuri de facilități de depozit, nenumărate canale de distribuție și contracte de servicii complicate.
Tehnologia și analiza de planificare a scenariilor ar putea fi o resursă excelentă de utilizat, la fel ca monitorizarea multidimensională, care permite unei companii să urmărească și să monitorizeze fiecare verigă din lanțul său de aprovizionare simultan – inclusiv vremea, traficul și schimbările de pe piață.
3. Cererea prognozată
Modul în care fluxul și refluxul cererii este esențial de documentat și la fel de important de estimat. Multe companii folosesc tehnologia pentru a prognoza cererea, dar nu au adăugat încă o capacitate de decizie automată pentru a rula alături de aceasta.
Un sistem automatizat conectează toți factorii, cum ar fi scorul de risc, economia și statisticile, astfel încât deciziile să poată fi luate în mod eficient folosind datele colectate la îndemână, în timp ce managerii pot încă păstra controlul asupra deciziilor cruciale.
Viteza și acuratețea vor rezulta, erorile umane vor fi reduse, iar sarcinile repetitive pot fi evitate de către membrii unei echipe care își pot folosi timpul mai eficient în altă parte.
4. Negarea fraudei și a conformității
Frauda, erorile de comunicare și erorile de transfer sunt toate punctele de atenție la care trebuie să fiți atenți în 2023, iar adoptarea blockchain-ului poate ajuta la verificarea originii și autenticității materialelor din lanțul de aprovizionare de la început până la sfârșit, prin digitalizarea acestuia.
Blockchain este încă o tehnologie în creștere, folosită mai ales până acum în criptomonede, dar importanța sa în responsabilitatea lanțului de aprovizionare înseamnă mai multă trasabilitate și transparență, ceea ce poate duce doar la mai puține fraude și erori și mai multă conformitate.
Utilizarea blockchain înseamnă că companiile pot genera o înregistrare centrală a tuturor tranzacțiilor și toate informațiile comunicate sunt validate direct.
5. Provocarea omnicanalului
Ultima provocare pentru managerii lanțului de aprovizionare este creșterea numărului de clienți care doresc să evite cumpărăturile în persoană, în special ca urmare a COVID-19 și a tuturor dificultăților acestuia, astfel încât serviciile omnicanal precum click-and-collect și e-commerce au crescut în importanță .
Prin urmare, gestionarea inventarului omnicanal a trebuit să fie intensificată, astfel încât comercianții cu amănuntul să își poată maximiza expunerea online a produselor, urmărind în același timp capacitatea stocurilor lor.
Retailul omnicanal are nevoie de tehnologii inovatoare de predicție și optimizare pentru a gestiona punctul favorabil dintre cumpărăturile în persoană și comerțul online, iar analizele lanțului de aprovizionare există pentru a permite acest lucru, prin optimizarea datelor și eficientizarea informațiilor necesare pentru a lua decizii informate.
Provocările continuă pentru managerii lanțului de aprovizionare, deoarece vremurile incerte persistă, dar tehnologiile în curs de dezvoltare în analiza inovatoare a datelor sunt acolo pentru a le face față.
Problemele post-COVID, împreună cu preocupările legate de fraudă și nevoia de a prognoza cu precizie sunt probabil să persistă în 2023, dar companiile inteligente pot trece furtuna cu noua tehnologie oferită, astfel încât sunt în măsură să se adapteze și să se dezvolte.