News

159

Conferința Internațională Meat & Milk-2013 Un succes de nivel internațional

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În zilele de 26 și 27 iunie, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, a avut loc cel mai mare eveniment dedicat sectoarelor de carne și lapte din România. La cea de-a doua ediție a Conferinței InternaționaleMeat & Milk, care s-a desfășurat sub genericul ”Eficiență, Trend, Adaptabilitate-Coordonate ale profitului în 2013”, au participat 167 de companii din țară și străinătate. În paginile de față, vă prezentăm rezumatul ședințelor generale și al worckshop-urilor dedicate sectorului de carne. Conferința în rezumatLa manifestarea organizată de agenția infoALIMENT, împreună cu revistele Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte au fost prezenți peste 250 de participanți, fermieri, procesatori, top-manageri, specialiști din domenii conexe, reprezentanți ai unor mari lanțuri de retail, precum și reprezentanți ai sistemului bancar românesc. Participarea internațională a consemnat prezența unor companii și asociații profesionale din Danemarca, Olanda, Italia, Ungaria, Bulgaria, Franța, Serbia și Germania. Autoritățile din domeniu au fost reprezentate de: Achim Irimescu- Secretar de Stat în MADR, Vasile Dreve- Consilier pe probleme de Afaceri Europene al MADR, Vladimir Mânăstireanu- Președinte al ANSVSA, Bogdan Nica- Ministru Secretar de Stat, Președinte al ANPC și Adriana Chirea- Director al Direcției Măsuri de Piață, APIA. Comisia pentru Agricultură a Parlamentului European a fost reprezentată de doamna Viorica Dăncilă, europarlamentar. Meat & Milk 2013 s-a bucurat de Parteneriatul Oficial al principalelor asociații profesionale, acestea fiind reprezentate prin:Dorin Cojocaru- Președinte APRIL, Radu Timiș- Vicepreședinte ARC, Sorin Minea- Președinte Romalimenta, Ioan Ladoși- Președinte APCPR, Claudiu Frânc- Președinte al ACBVR. Lucrările Conferinței s-au desfășurat, atât în cadrul ședințelor comune din dimineața fiecărei zile, cât și în workshop-uri specializate, dedicate sectoarelor de carne și lapte, atenția celor prezenți fiind captată de numeroasele teme deosebit de interesante care au fost propuse de organizatori, precum și de companiile care au susținut prezentări și comunicări științifice. Secțiunea infoTRIP a conținut două vizite de documentare. Astfel, în dupăamiaza zilei de 26 iunie, participanții la eveniment au vizitat ferma SilvAlim, din Baraolt- județul Covasna, iar în ziua de 27 iunie, s-au deplasat la Abatorul de curcani al companiei Galli Gallo, din Codlea. În cadrul secțiunii INNOVATION, la standurile special amenajate,  firmeleAngst și Mirdatod au oferit spre degustare produse din categoria premium. Menționăm că produsele Mirdatod, evidențiate în mod deosebit și la târgul de la Nurenberg, au fost din categoria ”eco”, firma fiind proaspăt atestată în vederea producției ecologice. Totodată, firma olandeză Van Drie Group a oferit spre degustare delicatese preparate din vițel de lapte. În cadrul aceleiași sesiuni, companiile Biotrend și Frigomech și-au prezentat ultimele noutăți din domeniile analizei de laborator și sistemelor de refrigerare. Pe parcursul lucrărilor au fost susținute 32 de comunicări care au totalizat 31 de ore de dezbateri, caracterizate printr-un interes deosebit și prin participarea activă a asistenței, participare facilitată și de caracterul interactiv dat de organizatori. Temele dezbaterilor, în rezumat26 iunie-Ședința generală În preambulul manifestării, doamna Claudia Bocean, Director General al agenției infoALIMENT și a revistelor Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte a adresat numeroșilor participanți cuvântul său de bun venit, declarând deschise lucrările celei de-a doua ediții a Conferinței Internaționale Meat & Milk. Ședința generală a zilei de 26 iunie s-a desfășurat sub titlul ”Zonele cheie ale finanțării investițiilor în sectoarele de carne și lapte, în 2013”, prima comunicare fiind susținută de doamna Viorica Dăncilă, europarlamentar, reprezentanta Comisiei pentru Agricultură a Parlamentului European. Referindu-se la ultimele negocieri purtate în cadrul Comisiei, de către delegația României, doamna Dăncilă a subliniat impasul de moment în care se află propunerile privind suplimentarea plăților, exprimându-se speranța rezolvării favorabile a doleanțelor agricultorilor români, cu ocazia următoarei runde de discuții care vor fi reluate în toamna acestui an. Un accent deosebit a fost pus pe noua perioadă de finanțare 2014-2020, precum și pe noua Politică Agricolă Comună care se va axa pe dezvoltarea locală și regională și pe sprijinirea micilor producători, în special a celor care se vor asocia în vederea procesării. La rândul său, doamna Adriana Chirea, Director al Direcției Măsuri de Piață din cadrul APIA, a făcut un rezumat al ultimelor acțiuni întreprinse de instituția pe care o reprezintă, referirindu-se apoi la noile scheme de plată destinate fermierilor crescători de animale pentru carne și lapte, dar, mai ales, la îmbunătățirea relației cu beneficiarii măsurilor de plată: ”APIA acordă consultanță tuturor dar, din momentul în care au fost depuse dosarele, devine organism de control!” În încheierea ședinței generale a luat cuvântul doamna Codruța Gheorghe, Director Vânzări Companii din cadrul Băncii Comerciale Carpatica, care a prezentat oferta de finanțare a băncii, destinată fermierilor, evidențiind faptul că, în ciuda aparențelor, traversăm un moment propice investițiilor în agricultură și, specific, în zootehnie. Mai mult decât atât, prin instrumentele puse la dispoziția fermierilor români și prin nivelul redus al dobânzilor, față de ce se întâmplă pe piața de profil, accesarea programelor de finanțare oferite de Carpatica poate fi determinantă în dezvoltarea unei afaceri de succes. La finalul fiecărei intervenții, invitatele Conferinței au răspuns numeroaselor întrebări puse de participanți. 26 iunie-Workshop Carne Prima sesiune a workshop-ului dedicat sectorului de carne s-a derulat sub genericul ”Eficiență= Plus-Valoare; Calitate= Prestigiu”, fiind deschisă de domnul Vladimir Oprescu, Regional Sales Manager al companiei AB Energy România, parte a AB Gruppo-Italia, domnia sa susținând comunicarea cu titlul ”AB Energy: Cogenerarea de la biogaz, la energie”. În cuprinsul comunicării, domnul Oprescu a făcut o prezentare generală a companiei, axându-se pe descrierea tehnologiilor propuse, a service-ului pe care AB Energy îl poate asigura, evidențiind avantajele utilizării sistemelor de cogenerare a energiei și, mai ales, diminuarea costurilor, prin utilizarea de energie neconvențională. Compania Marco & Alex a fost reprezentată la Meat & Milk 2013 de domnul Cătălin Butnariu, Director de Vânzări, acela care a susținut comunicarea cu titlul ”Marco & Alex-Simplu, Eficient, Economic”. Cu un deosebit profesionalism, manifestat de altfel de toți speacker-ii prezenți la eveniment, domnul Butnariu a detaliat în fața asistenței tehnologiile de frig pe care compania Marco & Alex le pune la dispoziția companiilor din industria alimentară, specific, din sectorul de carne, atât în zonele uzinale de procesare, cât și în cele de depozitare, făcând, totodată, referire și la soluțiile propuse pentru spațiile de comercializare. Momentul final al primei sesiuni a fost marcat de dezbaterea liberă care s-a derulat sub titlul ”Cum menținem încrederea pe lanțul de producție și desfacere”. Discuțiile au fost deschise de domnul Sorin Minea, Președinte al Federației Romalimenta și Președinte al companiei Angst, acela care a făcut o dură radiografie a neajunsurilor constatate pe piața cărnii din România, subliniind că ”doar calitatea poate salva un brand de fabrică, iar cei care au mizat pe șemecherii, au avut de pierdut.” În intervenția sa, domnul Florin Căpățână, Director de Calitate- Carrefour, a cotracarat unele opinii critice exprimate din sală, referitoare la calitatea produselor private label, evidențiind colaborarea cu procesatorii de carne din România în sensul orientării acestora spre categorii precum medium și high level. A doua sesiune a workshop-ului Carne din dupăamiaza zilei de 26 iunie s-a desfășurat având titlul ”Transparență și corectitudine, repere ale adaptabilității”. Doamna Desislava Parușeva, Director de Vânzări al companiei Biotrend Plus din Bulgaria a deschis sesiunea susținând comunicarea cu titlul ”Adaptarea producției de carne la cerințele UE, folosind teste și metode de analiză Biotrend”. Sub acest titlu, reprezentanta Biotrend a prezentat oferta de teste și analize, evidențiind rapiditatea și exactitatea acestora. Totodată, doamna Parușeva a prezentat și sistemul de marcare în relief a produselor din carne, ca metodă de securizare a producției, în fața eventualelor tentative de falsificare. Domnul Cristian Alin Lazăr, Account Manager al firmei Transart, a urmat la cuvânt, prezentând tema ”Noi perspective: Softuri pentru asigurarea trasabilității în fermă și fabrică”. Dintr-un început, subliniem că, răspunzând întrebărilor, domnul Lazăr a precizat că oferta de softuri a firmei Transart poate fi personalizată pentru fiecare beneficiar, existând posibilitatea corelării programelor de gestiune informatizată a fiecărei afaceri în parte, cu sistemul de evidență prin cod de bare, inclusiv în ceea ce ar privi elementele de trasabilitate. Reprezentantul Transart a detaliat întregul spectru de softuri, acestea găsindu-și utilitatea directă în mai buna organizare a business-ului, a adaptării acestuia la cerințele pieței și a creșterii eficienței prin realizarea de economii. Mihail Seidner, avocat al Casei de Avocatură Seidner, Coman și Fuduli a susținut apoi o deosebit de interesantă comunicare care a avut ca titlu ”Eficiență crescută prin garantarea contractuală și recuperarea creanțelor”. Domnia sa a captat atenția asistenței, referindu-se la modalitățile de întocmire a contractelor. Totodată, domnul Seidner s-a referit la modalități de recuperare a creanțelor, evidențiind necesitatea înființării unor Camere de Arbitraj la nivel de organizații profesionale, lucru pe deplin posibil, potrivit legislației actuale. Ziua de dezbateri a fost încheiată de domnul Radu Timiș, președinte al companiei Cris-Tim și Vicepreședinte al Asociației Române a Cărnii, acela care, preluând titlul unei acțiuni ARC, a susținut tema ”Jos TVA-ul”. După ce a făcut o scurtă prezentare a intențiilor ARC, domnul Radu Timiș s-a referit critic la gradul uriaș al evaziunii și al pieței negre din sectorul de carne. Intervenind din sală, domnul Vasile Lucuț, proprietarul companiei Unicarm, și-a exprimat speranța adoptării acestei măsuri, deși există serioase temeri în legătură cu succesul acestei intenții. 27 iunie- Ședința generalăȘedința generală a zilei de 27 iunie s-a purtat sub genericul ”Sectoarele de carne și lapte în urma evenimentelor din 2013; Previziuni 2014”. În intervenția sa, domnul Secretar de Stat în MADR,Achim Irimescu, a făcut un rezumat al evenimentelor primăverii anului 2013, referindu-se direct la scandalul cărnii de cal și la modul în care România a fost implicată. Domnul Irimescu a atras atenția asupra faptului că, în condițiile în care sectorul românesc de carne are un potențial deosebit, prezența pe piața europeană a cărnii nu este văzută cu ochi buni de competitorii comunitari. Totodată, oficialul MADR a anunțat posibila deschidere a pieței Chinei, precum și măsurile referitoare la bugetul european alocat României în perioada 2014-2020. Domnul Vladimir Mânăstireanu, Președintele ANSVSA, susținând comunicarea cu titlul ”ANSVSA-Un partener al producătorilor, un apărător al populației”, a trecut în revistă acțiunile întreprinse de instituția pe care o conduce în depășirea dificultăților generate de ”horsegate”. Domnia sa a făcut referire la acțiunile întreprinse pentru ca România să fie declarată la finalul acestui an ”zonă liberă de pesta porcină”, nutrind speranța că autoritățile de la Bruxelles vor acționa în direcția dorită de România. La rândul său, domnul Jean-Luc Meriaux- Președinte al Uniunii Producătorilor de Carne din Europa (UECBV), a radiografiat sectorul european al cărnii. În cursul comunicării, domnia sa a relevat faptul că efectivele de animale din acest moment, la nivelul Uniunii Europene, sunt similare cu cele din perioada de dinaintea aderării fostelor state comuniste din Estul Europei. În același timp, a evidențiat necesitatea rezolvării problemelor legate de necesarul de carne, în raport cu schimbările demografice așteptate în perioada următoare. Deosebit de interesantă s-a dovedit a fi și intervenția domnului Bogdan Nica, Ministru Secretar de Stat, Președinte al ANPC, acela care a avut cuvinte de laudă la adresa procesatorilor români de carne. Prezentând date statistice, domnul ministru Nica a informat auditoriul că numărul neconformităților înregistrate de ANPC în rândul procesatorilor de carne din România a scăzut de la 47 %, cât se înregistrau în 2010, la 20 %, ceea ce reprezintă un succes deosebit. Toți cei patru oficiali au răspuns numeroaselor întrebări adresate de participanți, dialogul cu aceștia continuând și în timpul programului de networking. INFOTRIP- Vizitarea Abatorului de curcani Galli Gallo, 27 iuniePentru a profita de momentele în care fluxul tehnologic se află la capacitatea maximă de funcționare, vizita de documentare programată a avea loc la Abatorul de curcani, al companiei Galli Gallo, a fost devansată. Prezentând unitatea, domnul Director de Producție Lungulescu a informat vizitatorii despre faptul că firma Galli Gallo dispune de cel mai modern abator de curcani din Europa, cu o capacitate de 48000 de tone pe an. Abatorul este proiectat la o capacitate de sacrificare de 1000 de capete de masculi și 1500 de femele pe oră. Linia de abatorizare a curcanilor este dotată cu asomare cu gaz (CO2), prima din Europa Centrală și de Răsărit. Dotarea s-a realizat cu echipamente de ultimă generatie de la fime de top din Germania: Seidelmann, Maurere, Maja, Kolbe, Hardtmann, Frey, Bizerba, etc.27 iunie-Workshop CarneWorkshop-ul din ziua de 27 iunie, dedicat sectorului de Carne, a purtat titlul generic ”Darwinism economic: Evoluezi sau dispari!” și a fost deschis de domnul Ștefan Vâju, Director Național de Vânzări al companiei Cargill Nutrition & Feed, domnia sa susținând comunicarea cu titlul ”Programe de parteneriat oferite fermierilor și asociațiilor”.  Detaliind, domnul Vâju a prezentat parteneriatul tripartit încheiat între Cargill, Avicola Buzău (parte a grupului Aaylex) și ferme de creștere a păsărilor, cu participarea Agricover. La rândul său, domnul Mihai Florea, Key Project Manager Contractors al companiei SIKA România, a susținut comunicarea cu titlul ”Soluții SIKA pentru pardoseli în industria alimentară”, temă care a stârnit interesul audienței prin noutățile tehnolgice prezentate, precum și prin eficiența acestora, demonstrată atât prin informațiile oferite, cât și detaliind unele lucrări efectuate pentru beneficiari de prestigiu. Domnul Remus Rogoz, Director General al firmei Sudpack, a prezentat comunicarea cu titlul ”Profitul de mâine asigurat prin investiția de azi în amgbalaje de ultimă generație; Tehnici de ambalare în MAP și Vacuum”. În cadrul comunicării, domnul Rogoz a detaliat oferta companiei, subliniind nivelul tehnologic de excepție al echipamentelor, al tehnologiilor de ambalare, precum și al materialelor utilizate, insistând pe mărirea termenului de valabilitate al produselor din carne astfel ambalate, precum și pe păstrarea calităților produselor. ”Etichetarea preparatelor din carne: Controverse și dificultăți”, a fost una dintre cele mai apreciate comunicări, susținută de domnul Cristian Popa, expert în etichetare, autor al lucrării de specialitate ”Etichetarea alimentelor prin exemple- Regulamentul UE nr. 1169/2011”. Domnul Popa a reușit să capteze întreaga atenție a asistenței, oferind exemple concrete de etichetare culese de pe rafturile magazinelor, dar și făcând referire la regulamentele europene și legislația românească, spre mai buna informare a procesatorilor. Compania JBT Food Tech a fost reprezentată de domnul Atilla Dienes-Ungaria, domnia sa susținând tema cu titlul ”Super-refrigerarea cărnii”. În cadrul comunicării, domnul Dienes a prezentat cele mai noi propuneri tehnologice aflate în portofoliul companiei, reliefând înaltele calități tehnologice ale soluțiilor propuse, calități materializate prin menținerea intactă a proprietăților celulelor cărnii, a timpului de refrigerare mult scurtat și, prin aceasta, a reducerii costurilor. Ultima comunicare tehnologică a zilei a fost susținută de domnul Paul MihailChezan, Project Manager al firmei Aqua D&P Technologies, titlul acesteia fiind ”Problematica tratării apelor uzate și managementul deșeurilor în industria cărnii”. Domnul Chezan a captat interesul participanților la workshop prin prezentarea soluțiilor deosebit de avansate, din punct de vedere tehnologic, în vederea utilizării apei uzinale, a tratării apelor uzate, dar și a îndeplinirii normelor de mediu, atât în această privință, cât și referitor la deșeurile rezultate din procesul de procesare. Tema finală a workshop-ului a purtat titlul ”Piața neagră și evaziunea, cancerul sectorului de carne”, dezbătută în cadrul discuțiilor libere deschise de domnul Ioan Ladoși, Președinte al Asociației Producătorilor de Carne de Porc de România. Domnia sa a pus în relație directă dificultățile întâmpinate de membri asociației, precum și de către toți cei care activează corect pe piața românească a cărnii, și gradul uriaș al evaziunii, precum și al pieței negre. Totodată, domnul Ladoși a susținut că nivelul ridicat al cotei de TVA ”pe mulți îi îndeamnă, pur și simplu, la evaziune, această taxă trebuind urgent diminuată”! La cina festivă din seara zilei de 26 iunie, cu ocazia tombolei infoALIMENT care a fost organizată special, au fost acordate următoarele premii: Marele Premiu: Carniprod- un laptop Toshiba Premiul II: Dairy Suportun aparat foto marca Fuji Premiul III: Jilăveanu Transport-o cafetieră Bosch Fiecare dintre companiile care au primit obiecte a fost premiată suplimentar cu câte un exemplar din cartea ”Etichetarea alimentelor prin exemple-Regulamentul UE nr. 1169/2011”, semnată de domnul Cristian Popa,prima lucrare de specialitate de acest gen din România, lansată cu ocazia Conferinței Meat & Milk 2013. Câte un exemplar din această lucrare au mai primit și firmele Marco & Alex și Fabrica de Lactate Brașov SA și Nordex.Meat & Milk 2013 a beneficiat de ample relatări în presa națională, fiind realizate transmisiuni în direct și reportaje de către: Radio București, Radio România Actualități, Agerpres, Radio Antena Satelor, TVR 1-Redacția economică, Realitatea TV, România TV, Antena 1, Neptun TV, Agro TV, precum și de presa locală din județul Brașov, urmând ca în perioada următoare să fie realizate alte materiale de presă.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2