245
RetailDetail informează că grupul Danone se reorganizează, ceea ce va duce la pierderea locului de muncă a unui număr cuprins între 1.500 și 2.000 de angajați. Pentru a diminua impactul, concedierile vor fi efectuate în zona TESA. Mai mult, Danone se transformă într-o organizație ”locală”, cu mai puține straturi de management și o autonomie locală mai mare.
Mâncare locală în centru
Însă Criza sanitară nu afectează doar vânzările și profiturile Danone, afirmă sursa citată. Producătorul francez de lactate observă schimbări de durată în comportamentul consumatorului: localizarea ocupă, așadar, un rol central.
CEO-ul Emmanuel Faber o numește o evoluție sistemică, în care alimentele locale sunt văzute ca un răspuns important la riscurile și incertitudinile din sistemele alimentare globale actuale. În multe țări din zilele noastre, politicienii urmăresc chiar „suveranitatea alimentară”, potrivit directorului executiv: localizarea este un mod de a recâștiga controlul asupra alimentelor.
Danone dorește să urmeze această tendință și își transformă organizația într-o companie „primă locală”, cu o strategie axată pe localitate și bazată pe trei piloni: mai multă autonomie pentru regiuni, mai puține straturi de management și un lanț valoric integrat.
În loc de management bazat pe categorie sau marcă, structura companiei se va baza pe locația geografică. "Unitățile noastre de afaceri locale nu vor mai depinde de o anumită organizație de categorie globală, ci se vor uni într-o singură unitate de afaceri locală", explică Faber.
Un sfert din locurile de muncă pierdute vor fi la Paris
Cu toate acestea, pentru angajați înseamnă că aproximativ 1.500 - 2.000 vor fi concediați în sediile locale și globale. La sediul global din Paris, până la un sfert din locurile de muncă existente vor fi tăiate.
Relocarea poate fi, de asemenea, iminentă: Danone dorește să aducă biroul din Paris mai aproape de sediul central pentru Franța. Vor exista mai multe funcții comune, ceea ce înseamnă că rolul sediului se va schimba drastic.
Până în prezent nu este clar în ce măsură va fi afectat sediul belgian la Bruxelles. În acest moment sunt 150 de angajați care lucrează acolo, a informat o purtătoare de cuvânt a companiei, Bruzz, o revistă locală din Bruxelles. Deocamdată nu se cunosc locurile din Europa în care vor fi efectuate viitoarele concedieri.
Economie de un miliard de euro
În total, producătorul francez de iaurt dorește să obțină o reducere de 20% a costurilor generale și să economisească un miliard de euro până în 2023. Astfel, Danone ar trebui să devină din nou profitabil în mai puțin de un an, iar până în 2022 Faber se bazează pe o marjă operațională de peste 15%, revenind la nivelurile pre-coronă. Danone a anunțat deja reorganizarea în octombrie, din cauza unei scăderi accentuate a profiturilor trimestriale.
Prin urmare, Faber dorește să acorde prioritate profitabilității. „Această transformare este necesară deoarece ne aflăm într-o situație paradoxală. Pe de o parte, cadrul nostru de acțiune One Planet, One Health este ancorat într-un portofoliu de produse și mărci sănătoase și durabile și este și mai relevant în lumea de astăzi. pe de altă parte, suntem în imposibilitatea de a profita de avantajele tendințelor pozitive actuale. "