News

181

Deloitte: Driver-e ale piețelor globale de lapte, în 2020

autor

MeetMilk.ro

distribuie

La nivel mondial, sectorul produselor lactate traversează în prezent o perioadă de turbulență. Încetinirea cererii din China, embargoul comercial al Rusiei și eliminarea cotelor de lapte din UE au dus la o perioadă de ofertă excesivă și la prețuri scăzute. În ciuda acestui fapt, perspectivele pe termen lung pentru sector rămân pozitive. Creșterea populațiilor și schimbarea dietei cresc, la rândul lor, cererea de produse lactate.   Pe măsură ce veniturile cresc și națiunile devin din ce în ce mai urbanizate, consumatorii tind să primească mai multe calorii din proteine ​​(inclusiv lactate), spre deosebire de carbohidrații de bază (în mare parte cereale). De aceea, se preconizează că cererea globală de produse lactate va crește cu 2,5%, în 2020, în mare parte, determinată de creșterea urbanizării și creșterea veniturilor pe piețele emergente. Profitați de noile tehnologii   La nivel tehnic, tehnologiile emergente și ”dateificarea” agriculturii oferă fermierilor informații cuantificabile pentru a măsura, reacționa și monitoriza în mod continuu operațiunile agricole. Acest lucru poate oferi fermierilor o perspectivă ideală, pentru a se asigura că toate deciziile contribuie pozitiv la eficiența și rentabilitatea fermei. Tehnologiile relativ simple, pentru a ajuta la gestionarea ierbii și a efectivelor, sunt tot mai răspândite și pot semnala începutul unei tendințe mai largi. Diverse aplicații de date pentru smartphone-uri, robotică (cum ar fi saloane de muls automate), drone, tehnologie cu micro-senzori și sisteme de satelit sunt toate susceptibile să devină mai obișnuite în fermele viitorului.   Aceste sisteme tehnice trebuie să fie completate de procese operaționale adecvate, pentru a maximiza beneficiile. De exemplu, în timp ce diverse tehnologii pot fi utilizate pentru a măsura creșterea ierbii, este de competența fermierului să se asigure că aceste date sunt utilizate pentru a roti pășunile într-un mod care optimizează utilizarea ierbii. Îmbunătățirea competențelor comerciale   În cele din urmă, conștientizarea comercială și abilități solide în afaceri sunt necesare pentru a se asigura că fermierii au o viziune clară asupra rentabilității fermei lor și a principalilor factori ai acestei rentabilități. Gestionarea fluxurilor de numerar a fost întotdeauna o preocupare centrală a fermierilor și va continua să fie așa, în special în contextul piețelor agricole volatile.   Volatilitatea este un fapt de viață în agricultură. Nu numai că fermierii de lapte se confruntă cu volatilitatea în ceea ce privește prețul laptelui, ci și factori precum costurile de intrare, sănătatea animalelor și vremea. Prin urmare, a avea practici eficiente pentru a gestiona această volatilitate este esențial pentru succesul pe termen lung. Pentru a gestiona volatilitatea la nivel de fermă, prima apărare este eficiența. Când prețurile laptelui sunt mici, fermierii trebuie să exercite controale și mai stricte asupra costurilor pentru a maximiza randamentul factorilor de producție fixați.   Pentru sistemele bazate pe pășune, este eficientă utilizarea eficientă a ierbii și a furajelor. Eficiența este deosebit de importantă în fazele de extindere. Anumiți fermieri, care fac rentabilități rezonabile la prețuri relativ ridicate ale laptelui, pot decide să se extindă, numai pentru a afla că încep să piardă bani, pe măsură ce prețurile se modifică. Dacă acest lucru este combinat cu niveluri ridicate ale datoriei, întreprinderea poate fi pusă în pericol. Prin urmare, fermierii ar trebui să încerce să crească producția printr-o mai bună utilizare a inputurilor și practicile de gestionare a fermelor, înainte de a face investiții de capital substanțiale. Competența ar trebui să fie maximul, pentru intențiile fermierilor de a se extinde pe piața volatilă de astăzi.   La nivel de procesator, s-au observat mișcări ale mai multor companii lactate, pentru a ajuta fermierii să diminueze riscurile, oferind furnizorilor contracte cu prețuri fixe pe o perioadă de până la trei ani (în unele cazuri, cu ajustări, pentru a reflecta modificările costurilor de intrare și a prețurilor de piață). Fermierii pot apoi să blocheze o parte din producția preconizată la un preț relativ fix și să-și planifice investițiile în consecință. La rândul lor, procesatorii pot oferi clienților prețuri fixe ale produselor, oferind un exemplu despre modul în care coordonarea de-a lungul lanțului de aprovizionare poate ajuta la gestionarea riscurilor. Mediu și Durabilitate   Durabilitatea reprezintă, atât o provocare, cât și o oportunitate pentru sectorul produselor lactate în fiecare etapă a lanțului de aprovizionare. Emisiile de gaze cu efect de seră (în special metanul provenit de la vaci și carbonul din producție), și deșeurile alimentare, sunt motive de îngrijorare. Un raport al ONU pentru alimentație și agricultură, intitulat ”Animalele și umbra” (!), afirmă că sectorul zootehnic este responsabil pentru 18% din emisiile totale de gaze cu efect de seră, în termeni de CO2, mai mult decât cel generat de întregul sistem de transport.   Cu toate acestea, dezvoltarea unor practici durabile poate reduce, atât costurile de intrare, cât și o reputație pozitivă în rândul consumatorilor. Diminuarea costurilor de intrare și distribuție reprezintă pași critici în capacitatea generală a sectorului, de a oferi rentabilitate pe termen lung. Creșterea va apărea, de asemenea, prin dezvoltarea unor practici durabile, care să fie aliniate cu preferințele consumatorului conștient de mediu, maximizarea resurselor regenerabile, pentru a reduce costurile de deșeuri și de intrare, și prin adoptarea activă a sistemelor de producție alimentară durabile auditate.   Creșterea presiunii pentru afacerile ”verzi”   Presiunea crescândă din partea guvernelor, a organizațiilor fără scop lucrativ și a consumatorilor, încurajează companiile alimentare să dezvolte strategii de sustenabilitate și să stabilească ținte pentru reducerea deșeurilor și a emisiilor de seră. Cu o reglementare suplimentară în acest domeniu, va deveni din ce în ce mai importantă colaborarea de-a lungul lanțului de aprovizionare, pentru a reduce deșeurile și a îmbunătăți gestionarea energiei, atât la fermă cât și în fabrică.   Deja, ”Forumul pentru bunuri de consum” s-a angajat să reducă la jumătate deșeurile alimentare ale membrilor săi, până în 2025. Acest lucru este în conformitate cu obiectivele sustenabilității Națiunilor Unite pentru 2030, de reducere la jumătate a deșeurilor alimentare pe cap de locuitor, la nivelul consumatorilor și reducerea pierderilor de produse de-a lungul lanțurilor de producție și aprovizionare. Mai mult decât atât, apariția politicilor de responsabilitate socială corporatistă și a divulgărilor de amprentă carbonică, devin obișnuite, în rapoartele anuale ale companiilor, exercitând presiuni asupra altor firme pentru a-și urmări acțiunile.   De aici, capacitatea de a comercializa o imagine de brand durabilă și ecologică poate atrage clienții, fiind un stimulent pentru agricultori și producători deopotrivă, să adopte practici durabile. În plus, companiile lactate care își desfășoară activitatea în țări în care sistemul de hrănire este predominant bazat pe pășune, au un scop special de a valorifica imaginea lor de marcă verde, atunci când comercializează produse lactate.   Adaptare procesatorilor la cerințele unui consumator bine informat   Îmbătrânirea populațiilor și creșterea nivelului de obezitate și diabet în Occident, împreună cu o creștere a cercetării care leagă dieta, de sănătate, a făcut consumatorii mai conștienți de alegerile lor nutritive. Acest lucru a dus la o cerere mai mare de opțiuni sănătoase și produse clean label. La rândul lor, consumatorii sunt interesați din ce în ce mai mult de proteine, ​​datorită listei lungi de beneficii pentru sănătate: de la formarea mușchilor și recuperarea exercițiilor fizice, până la pierderea în greutate, sațietate și îmbătrânirea sănătoasă. De aceea, companiile lactate vor profita în 2020 de această tendință, mulți adăugând proteine ​​suplimentare produselor lor.   Cererea consumatorilor de produse sănătoase este în creștere și acest lucru se reflectă în tiparele de cheltuieli. Potrivit studiului Deloitte, 74% dintre consumatori acordă o atenție deosebită conținutului nutrițional al alimentelor pe care le achiziționează. În plus, studiul a constatat că 55% dintre respondenți sunt dispuși să plătească cu până la 10% mai mult pentru o versiune sănătoasă a unui produs, iar 23% sunt dispuși să plătească între 10 și 20% mai mult.   Sectorul produselor lactate este bine poziționat pentru a valorifica această tendință, datorită utilizării crescânde a proteinei pentru sațietate, antrenament și gestionarea greutății. În plus, există o cerere din ce în ce mai mare pentru alimente funcționale care au beneficii specifice pentru sănătate. De aceea, produsele lactate joacă un rol cheie în acest sector, prin produse precum iaurturi probiotice și creme care scad colesterolul. În 2020 și în anii viitori, a fi capabil să atașezi afirmații de sănătate specifice și dovedite științific, la produse, este un element vital în creșterea marjelor pe această piață.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2