211
Participând la o conferință la nivel înalt a Comisiei privind deșeurile alimentare astăzi, EuroCommerce și alți membri ai Platformei UE privind risipa și pierderea alimentelor și-au reînnoit angajamentul de a lucra împreună cu toți ceilalți din lanțul de aprovizionare cu alimente pentru a reduce risipa alimentară. În acest sens, EuroCommerce a participat activ la pregătirea recomandărilor intersectoriale lansate de Comisie în cadrul conferinței. Referindu-se la obiectivele acestor acțiuni, directorul general EuroCommerce, Christian Verschueren, a subliniat necesitatea unei abordări holistice pentru reducerea risipei alimentare: „Contribuția pozitivă a sectorului nostru la reducerea risipei alimentare trebuie să fie asociată cu acțiunile autorităților publice, dacă este cât se poate de eficient. Avem nevoie de factorii de decizie pentru ca poziția juridică și tratamentul fiscal al donațiilor de produse alimentare să fie mult mai clare și mai favorabile pentru a crea condiții potrivite pentru alimente sănătoase care nu pot fi vândute pentru a ajunge la persoanele care pot beneficia cel mai mult de acesta. " Sectorul de vânzare cu amănuntul a determinat activ problemele de sustenabilitate prin acțiuni voluntare la nivel de companie sau la nivel național și european, cum ar fi Acordul de vânzare cu amănuntul cu privire la deșeuri din 2012 și rezoluția Forumului bunurilor de consum, în cadrul căruia principalele companii alimentare și retaileri s-au angajat să reducă la jumătate cantitatea de produse alimentare. irosite în cadrul operațiunilor lor până în 2025. Mai mulți retaileri au luat parte și la proiectul REFRESH finanțat de UE. Comerțul cu amănuntul și comerțul cu ridicata reprezintă mai puțin de 5% din totalul deșeurilor alimentare de-a lungul lanțului de aprovizionare alimentară, dar totuși lucrează din greu cu toate părțile interesate, inclusiv consumatorii, pentru a atinge Obiectivele ONU de dezvoltare durabilă, susținute de Uniunea Europeană, pentru a reduce la jumătate deșeurile până în 2030 Acestea includ deja acțiuni care fac obiectul recomandărilor sectoriale ale Comisiei, în special: -colaborarea cu partenerii din amonte prin optimizarea planificării și stocării mărfurilor, logistică și livrare;-gestionarea deșeurilor alimentare în magazine;-implicarea cu consumatorii prin campanii de informare. Întrucât risipa alimentară are consecințe incontestabile asupra mediului, social, dar și economice, sectorul nostru ia această problemă foarte în serios. Costul deșeurilor alimentare și reducerile pentru comerțul cu amănuntul european este estimat la aproximativ 13 miliarde de euro, sau 1,6% din vânzările totale, deci există atât avantaje comerciale, cât și de mediu în soluționarea eficientă a problemei.