251
Cooperativa olandeză de produse lactate FrieslandCampina intenționează să lanseze vânzarea mărcii sale de nutriție pentru sugari Friso în săptămânile următoare, într-o afacere care ar putea evalua marca la până la 2,2 miliarde de euro, au declarat pentru Reuters surse din piața de capital.
JP Morgan, care a consiliat FrieslandCampina cu privire la vânzare, a trimis teasere către potențialii cumpărători, inclusiv firme de capital privat și pretendenți strategici, au spus oamenii, adăugând că procesul oficial va începe probabil la începutul lunii ianuarie.
Un purtător de cuvânt al FrieslandCampina a declarat că compania cercetează „opțiuni strategice” pentru marca Friso.
„Având în vedere că piețele mari și importante pentru nutriția sugarilor, în special China, se dezvoltă rapid în acest moment, scopul procesului nostru de evaluare strategică este să ne asigurăm că afacerea Friso poate continua să crească optim în viitor”, a spus compania ca răspuns la Întrebările Reuters despre procesul de vânzare. JPMorgan a refuzat să comenteze.
Cu o istorie de peste 50 de ani, Friso este acum un brand global de nutriție pentru sugari, cu prezență în peste 25 de țări din Asia, Europa și Orientul Mijlociu, potrivit site-ului său. Produce formule de lapte Friso Mum, Friso Gold și Friso Prestige.
FrieslandCampina a declarat în raportul său semestrial că veniturile unității sale specializate de nutriție, care include Friso, au scăzut cu 14,9%, până la 516 milioane de euro, cu profitul operațional în scădere cu 84,2% față de anul precedent.
Cooperativa a atribuit performanța în scădere a unității închiderii graniței dintre Hong Kong și China continentală, concurenței sporite din partea jucătorilor autohtoni din China și evoluției negative a prețurilor din cauza scăderii dolarului și a creșterii prețurilor materiilor prime.
Producătorul britanic de bunuri de larg consum Reckitt Benckiser Group Plc și-a vândut în iunie afacerea cu formule pentru sugari și nutriție pentru copii (IFCN) din China către firma de investiții Primavera Capital Group, pentru o valoare a întreprinderii de 2,2 miliarde de dolari.