266
DairyReporter anunță că Bel Group și Lactalis Group au declarat că au început negocieri exclusive, Bel Group urmând să vândă Royal Bel Leerdammer NL, Bel Italia, Bel Deutschland, marca Leerdammer și toate drepturile conexe plus Bel Shostka Ucraina, către gigantul lactat francez.
Sicopa, o filială deținută în totalitate de Bel, va transfera activele către Lactalis în schimbul a 1.591.472 acțiuni Bel (23,16% acțiuni) deținute de Lactalis. În urma tranzacției, Lactalis va deține o participație de 90% la Royal Bel.
Antoine Fievet, președintele și CEO-ul Bel Group, a declarat: „În conformitate cu prioritățile noastre strategice, continuăm să ne dezvoltăm afacerea și să preluăm alte trei segmente de piață, și anume lactate, fructe și plante, și astfel ne consolidăm poziția de jucător principal de gustări sănătoase. Prin această ofertă de vânzare a activelor, reafirmăm modelul nostru independent de afaceri de familie, care ne oferă libertatea de a avea o viziune pe termen lung.
Pentru Leerdammer, această ofertă înseamnă o șansă unică de a beneficia de Lactalis, producătorul lactate nr. 1, care va avea mijloacele necesare pentru a-l sprijini pentru viitoarele sale provocări. Suntem mândri că l-am susținut cu un succes extraordinar în aproape 20 de ani. Aș dori să mulțumesc astăzi tuturor oamenilor din Leerdammer și Bel Shostka Ucrainei pentru munca și angajamentul lor remarcabil. "
Președintele Grupului Lactalis, Emmanuel Besnier, a declarat: „Salutăm Leerdammer și suntem încântați de perspectiva de a dezvolta creșterea acestui brand iconic pe care oamenii îl adoră. Această ofertă ne oferă o deschidere pe piața brânzeturilor olandeze și producția în Olanda prin intermediul a trei fabrici. Transferul către noi al filialelor de vânzări italiene, germane și ucrainene ale Bel va spori facilitățile noastre în aceste țări, beneficiind atât de Leerdammer, cât și de alte vânzări de produse Bel pe aceste piețe. "
De când Bel a cumpărat marca, în 2002, vânzările și câștigurile Leerdammer aproape s-au dublat. Acum marca de brânză se va alătura portofoliului Lactalis. Lactalis a declarat că intenționează să-și intensifice catalogul de inovații, să își dezvolte branding-ul și să se mute în noi regiuni mondiale cu creștere ridicată.
Această înțelegere va consolida rădăcinile europene ale grupului, în special în Italia și Germania, și oferă perspective bune de dezvoltare pe piețele în care Lactalis are deja o prezență. Aceasta include Ucraina, unde Lactalis are o afacere de 25 de ani.
Vânzarea unei afaceri precum Leerdammer este în conformitate cu strategia Bel Group din 2015. Bel a făcut pași înainte în strategia sa cu achizițiile sale MOM 2016 și 2020 All In Foods din 2020, care își propunea să își ducă afacerea dincolo de produsele din brânză pentru a-și consolida poziția jucător sănătos de gustări.
În acest context, acest ultim acord oferă Bel oportunități suplimentare de a-și avansa strategia de oferire a produselor pe cele trei segmente cheie ale sale de piață, în timp ce intensifică mișcările către piețele viitoare cu creștere ridicată, cum ar fi Asia / Pacific și America de Nord.
Bel a spus că încearcă să obțină un echilibru pe termen mediu între lactate și fructe și legume, utilizând mărcile sale de bază precum The Laughing Cow, Kiri, Mini Babybel, Boursin și GoGo squeeZ. Bel va continua să dezvolte produse lactate, fructe, alternative și mixte pe bază de plante.
Bel a spus că termenii și condițiile tranzacției protejează cotele de piață ale Bel în Germania, Italia și Ucraina, ajustând modelele locale de vânzare cu amănuntul pe baza alianțelor de vânzare exclusive cu Lactalis pentru a distribui celelalte mărci ale sale.
După tranzacție, Lactalis și-a vândut participația Bel va oferi acționarilor familiei Bel fonduri suplimentare pentru a investi în creșterea viitoare și pentru a spori cota de piață, mărturisind astfel modelul de afaceri familiale independente care a susținut succesul Bel în aproape 150 de ani.
Consiliile de administrație ale Bel Group și Lactalis Group au aprobat în unanimitate promisiunea unilaterală de cumpărare.
Finalizarea tranzacției va fi condiționată de obținerea aprobării necesare de la autoritățile antitrust, care este așteptată până la sfârșitul verii 2021.
La 31 decembrie 2021, veniturile Leerdammer și Bel Shostka Ucraina erau de aproximativ 500 milioane EUR (596 milioane USD), din care 350 milioane EUR (417 milioane USD) erau venituri Leerdammer, în timp ce veniturile din exploatare erau de aproximativ 25 milioane EUR (29,8 milioane USD).